Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Polo III Hatchback

cxpeky63, 13 lat temu
Silnik 1.9 SDI 64KM 47kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 183 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Polo III Hatchback 1.9 SDI 64KM 47kW 1994-2001 - Oceń swoje auto
3,46
13% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Spalanie na długiej trasie. 4.0 l/100km
4,0
Całokształt
Auto stare to psuło się będzie tak długo jak będzie używane mam nadzieję że tylko drobne rzeczy. Zrobiłem nim do tej pory w 4mies 4tys km. Czasem to się cieszę że jeździ (jak jeździ),a usterki tłumaczę wiekiem. ;p
Wrażenia
4,0
Silnik
Do silnika nie ma o co się doczepić to tylko 64KM i to nie jego wina a i tak jak na tą moc to nieźle mu idzie. Lubi niskie obroty. 50km/h i na 5tym biegu jedzie bez szarpania. Kiedy jest zimny pracuje jak ursus C 360 :) nazywam go ursus. Potem przy 2tys obr trzeba zmienić bieg a przy 3tys znowu go słychać. Słabo z wyprzedzaniem :/
3,0
Skrzynia biegów
Hmm skrzynia. Nawet z taką małą mocą 5 biegów to mało, może to wina (NIE)zgrania z sinikiem. 5 bieg: 2000obr to 80km/h 3000obr to 110km/h i zaczyna wyć gdyby był 6ty można by jechać 130 a więcej nie potrzeba na polskich autostradach. 4500obr 5ty bieg 155km/h ale wydaje się że sinik zaraz wyskoczy. Myślę że do 3500(120-130km/h) można jeżdzić i nic mu nie będzie, tylko kierowca i pasażerowie ogłuchną. ;p
4,0
Układ jezdny
Dobrze a może nawet lepiej. Jeździłem kiedyś fiestą z 2010r z wypożyczalni i kierownica nie miała żadnych oporów przy skręcie dla mnie to nie dobrze, lubię czuć opór na kierownicy bo to tak jakbym czuł nad tym kontrolę a to chyba najważniejsze.
Komfort
4,0
Widoczność
Mam 174cm wzrostu a siedzi się w polo dość nisko, czasem po prostu muszę wyciągnąć szyję żeby coś dojrzeć przy parkowaniu. Lusterka spoko szkoda że nie podgrzewane ale cóż 13lat ma autko.
3,0
Ergonomia
Regulowana kierownica-Fajnie Otwieranie szyb nie w tym miejscu co trzeba a szkoda, mogły by być na drzwiach. Do bagażnika zmieściłem komplet 4kół z oponami ale musiałem lekko odchylić siedzenia i zamocować je na haczyki na swój sposób :)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez klimy więc słabo. Wentylacja nijaka jeżdżę z otwartym oknem. Małe autko więc ogrzewanie w porządku może nawet za mocne. Jest taki moment kiedy jest średnio ciepło a za kilka sekund już za gorąco.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera mnóstwo miejsca. Z tyłu nie jeździłem ale nikt się nie skarżył. a tyłu wiozłem rower torbę podróżną, drugą mniejszą torbę, widro 5litrów i jeszcze coś by się zmieściło.
3,0
Wyciszenie
To mały i stary diesel. Na 3tys obr jest naprawdę głośno ale fabrycznymi głośniczkami da się to zagłuszyć bez najmniejszego problemu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Teraz się zaczyna. Zawsze tankuję do pełna kiedy już jest całkiem pusty, na oparach dojeżdżam na stację. Najwięcej na baku zrobiłem 875km głównie autostrada ale dwa korki w krk zaliczyłem. Najmniej 650km głównie miasto korki... Raz na trasie kraków-wrocław A4 spalił 1/4baku czyli jakieś 12litrów a to jest 300km. Nigdzie się nie zatrzymałem cały czas 3000obr 5ty bieg 110km/h, była noc i totalnie pusto.Przegląd 120zł Naprawy stosunkowo tanie wyżej już o tym pisałem. Nie wyskakują mi raporty spalania więc kolejno: Śr min spal 5.2l/100km Śr max spal 6.5l/100km Min spal na dł tr 4.0l/100km
3,0
Stosunek jakość/cena
Dobrze zrobione. Widziałem Merca e klasę z tego samego roku totalnie zjedzonego przez rdzę. Mój ma dwa małe zabrązowienia. Drogi jak na ten rok ale silnik podobno bardzo wytrzymały. Jest oszczędny w spalaniu to trzeba nu przyznać w tym celu go kupiłem i ogólnie jestem zadowolony.Jeżeli potrzebujesz samochodu oszczędnego niedużego żeby wszędzie zaparkować, jeżeli nie potrzebujesz jechać 160km/h to polecam. Samochód ma jeździć i być oszczędny takie właśnie jest polo.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tyny spryskiwacz szyby. Pompa jest jedna do obu przedniego i tylnego. Po 12 latach zardzewiała i nie spryskuje tylnej szyby. Tyny centralny zamek. Zamyka bez problemu ale pompuje i pompuje z 10sekund aż się napompuje. W grudniu pojechałem na przegląd. Środkowy tłumik do wymiany 150zł 100zł wymiana. Rano nie odpaliłem -11 stopni. Akumulator bo stary 300zł Świece żarowe 160zł
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To się zacznie: W grudniu pojechałem na przegląd. Środkowy tłumik do wymiany 150zł 100zł wymiana. Rano nie odpaliłem -11 stopni. Akumulator bo stary 300zł Świece żarowe 160zł Na wigilię poleciał rozrusznik 12letni 350zł części do niego i 150zł naprawa. Dwa dni później zawiesiły się szczotki w tym że właśnie rozruszniku i znowu do mechanika tym razem bez kosztów. Pici POLO więcej w zimie stoi w warsztacie niż pod blokiem, w sumie ma rację też bym tak wolał.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 SDI 64KM 47kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Polo III Hatchback 1.9 SDI 64KM 47kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,00 zł
5,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Polo III Hatchback