Silnik
: Zdecydowanie zrywność tego autka spodziewałem się, że jak zamienie Audi 80 1.8 90 kucy na 75 kucy w Polo będzie źle a tu zaskoczenie jest zrywniej niż w Audi jak mijam 2.200 obrotów i wkracza Turbo :)
5,0
Całokształt
Jak za 13 tyś za prawie 10 letnie autko to nie mogę narzekać, mogłoby być taniej ale to w końcu diesel i to z TURBO :) przyjemność z jazdy, wersja po face liftingu więc i przyjemność dla oka, ja polecam, warto poszukać takiego autka z prawdziwym przebiegiem a będzie się tak mocno zadowolonym jak ja :) A chciałem Golfa IV w benzynie 2 lata starszego za te pieniądze :) UFF :)))
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dostał 4 gwiazdki dlatego, że wcześniej jeździłem benzyną. Jest malutki klekocik przy odpalaniu, do 3 tyś obrotów jest ok, powyżej robi się naprawdę głośno. Na szczęście Turbo osiąga maksymalną wydajność między 2,2 do 3 tyś więc przy 2,5 zazwyczaj zmienia się bieg. Przy 2 tyś jest cichuteńko jak w benzynie moich rodziców (Bora 1.6 benzynka rok 2002). Elastyczność rewelacja, jest to silniczek 1.9 TDI z obciętym jednym cylindrem, konstrukcja nie do zdarcia, do tego autka nadaję się idealnie, dobre osiągi, czasem zadziwiam w mieście 1.6 benzynkę w większych autach :)
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa doskonale gdy tylko dba się o pilnowanie poziomu oleju! Jeżeli oleju jest za mało zaczyna hałasować przy przełączaniu z 2 na 3 bieg. Żaden bieg się nie zacina, precyzyjna, zdecydowanie lepiej niż w Audi 80 gdzie ciągle zacinał się wsteczny! Czytałem, że skrzynia to największa bolączka Polo i może przy 300-400 tyś przebiegu tak jest - znaleźć diesla z prawdziwym przebiegiem to zwykła loteria z szansami jak 1 do 500 :)
5,0
Układ jezdny
Tu jestem mocno zadowolony, autko daje poczucie pewności w czasie jazdy. Pięknie pokonuje zakręty, progi zwalniające już nie są zmorą jak w Audi 80 :) Autko jest jak na ta klasę bardzo szerokie - może stąd ta precyzja prowadzenia, jest tylko 3 cm węższe niż Audi 80 i tylko o 10cm ma mniejszy rozstaw osi, zaraz po zakupie nie chciałem z niego wychodzić przez 7 godzin - non stop jeździłem z przerwami na pogawędkę ze znajomymi, znajomi też nie chcieli wysiadać! To autko ma coś w sobie aż chce się jeździć! No i każdy pytał czy ma 90 koni bo tak zapier... :)))
Komfort
5,0
Widoczność
Nie można się do niczego przyczepić, mam 3 drzwiówkę wszystko spoko!
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu, fajnie że radio jest wysoko, szkoda że pokrętła nawiewu dość nisko ale po 20 minutach okazało się, że to nie problem i jest tak jak się dało najlepiej !
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera suuuper, jak w Audi 80 a to przecież wyższa klasa. Miejsca jest więcej niż na przykład w Lanosie kolegi :) Co do tylnej kanapy w dorosłe osoby z tyłu jechaliśmy 100 km i dało radę - autko zadziwia szerokością na prawdę! Na nogi średnio ale na pewno nie tak tragicznie jak w Corsa B czy podobnych.
4,0
Wyciszenie
Tak jak przy silniku pisałem jak nie przekraczas 2 tyś obrotów jest perfekcja, do 2.5 tyś jest oki nawet fajnie słychać czasem świszczenie Turbinki ale powyżej 3 tyś już wycie silnika jest :/
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu jestem zachwycony ! 6 litrów w mieście latem z non stop pracującą klimą na trasach do 10 km ! Obroty tak do 2.5-2.8 rzadko 3.5 tyś - chyba że słucham głośno muzyki :) Nie rozumiem osób które piszą że pali 7.5 litra w mieście - chyba, że te osoby mają autka z nieuczciwym przebiegiem i mają już po 400 tyś nakulane. Na trasie 4.5 - 5 litrów jeżdżę tak do 120 km/h. Gdy jechałem 200 km na autostradzie na zachodzie non stop 150-170 km/h autko wciągnęło około 6-7 litrów ciężko było dokładnie policzyć więc uważam, że rewelacyjne są to parametry! Co do napraw to ceny jak za Opla Astre 1 czy Corse B w normalnych warsztatach nie w ASO więc git!
4,0
Stosunek jakość/cena
Mógłby być tańszy ale w końcu Mercedes A-Klasa czy Audi A2 są droższe a oferują to samo :) A-Klasa nawet mniej :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie dam 5 gwiazdek ponieważ szyby elektryczne mnie wkurzają, często się zacinają, prowadnice szyb się zabrudzają. Spryskiwacz tylnej szyby się zapycha, układ wydechowy chyba przy silniku przerdzewiał a autko ma 10 lat za sobą jeżdżenia w upalnej Marsylii, chyba powinien wytrzymać więcej w Audi 80 wytrzymał 20 lat ! Ogólnie nie ma najmniejszych problemów z silnikiem, skrzynia biegów lubi dolewanie oleju pewnie jakieś uszczelki by trzeba zrobić. Klocki hamulcowe się chyba za szybko kończą. Autko wrażliwe na nędzne opony... Wystarczy lekko przytarta opona czy mały guz i kierownica się trzęsie lub słychać regularne dźwięki z opon (dla niektórych to zaleta). Trzeba pamiętać koniecznie o filtrze POWIETRZA - jak się zużyje autko słabnie! Filtr paliwowy też radzę przed zimą wymieniać!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Od kupienie przez pół roku nic się nie dzieje tylko płyny.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TDI 75KM 55kW
[l/100km]