jak na tę wagę to silnik trochę za słaby, ale za to elastyczny, moment maxymalny przy 2800 obr/min, nie trzeba go "kręcić", dobry na miasto, ale na autostradzie niedobór mocy zauważalny V max 175km/h
2,0
Skrzynia biegów
bez komentarza... jak w każdym szmelcwagenie
3,0
Układ jezdny
znakomity na polskie dziury, duży skok zawieszenia i na baloniastych oponach całkiem znośny komfort, niestety za miękki do szybkiej jazdy i mocno się przechyla na zakrętach (jak każde auto bez stabilizatorów-niestety), niska wytrzymałość elementów zawieszenia (tuleje, drążki, amortyzatory)
Komfort
3,0
Widoczność
duże martwe pole-za szerokie przednie słupki, do tyłu jak w każdym hatchback-u- niewiele widać, plus za umieszczenie wysoko fotela, siedzi się jak na krześle, ale widoczność w przód jest znakomita
4,0
Ergonomia
dobra ergonomia-wszystko właściwie pod ręką
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogrzewanie super, wentylacja gorzej, w kabinie cały czas jest ciepło, nawet po wyłączeniu ogrzewania-polecam klimę
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wiadomo-małe auto, miejsca niewiele, szczególnie na tylnej kanapie
3,0
Wyciszenie
strasznie świszcze przy dużych prędkościach, silnik do 100km/h cicho, póżniej coraz głośniej, poza tym plastiki tapicerki strasznie skrzypią
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
niestety pali tyle co fiesta 1.8 16v!!! ale średnio w 7 litrach na 100km się mieści
2,0
Stosunek jakość/cena
za tą cenę się nie opłaca, plus za bardzo niskie ceny części zamiennych w orginałach i zamiennikach, a także duża dostępność części używanych, polo jest w dużym stopniu współwymienne w częściach z golfem i passatem więc części jest mnóstwo
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zacinające się zamki w drzwiach kierowcy i klapie tylnej, migające kontrolki tablicy rozdzielczej, popękane uszczelki drzwiowe, ciężko wchodzi wsteczny i dwójka zgrzyta czasami, korekcja prawego reflektora nie działa, wyłącznik kontrolki hamulca ręcznego nie działa, drzwi zgrzytają przy otwieraniu
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przez ostatnie pół roku zepsuło się: silnik krokowy, wybierak skrzyni biegów, opornik wentylatora nagrzewnicy, tyleje zawieszenia przód i tył, amortyzatory tył, tylny tłumik, krzyżak kolumny kierowniczej, łożyska kół tylnych, do wymiany trzpienie łożysk tylnych-to jest po prostu skandal, wymiana eksploatacyjna: tarcze hamulcowe i klocki i rozrząd
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 75KM 55kW
[l/100km]