Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Polo III Hatchback

Śmieszko I, 6 lat temu
Silnik 1.6 i 75KM 55kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Volkswagen Polo III Hatchback 1.6 i 75KM 55kW 1994-1999 - Oceń swoje auto
3,64
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Napiszę jeszcze raz - P A N C E R N Y - a po za tym dynamiczny, naprawdę nie spodziewałem się cudów po starej daty 1.6 ale na pierwszych trzech biegach przyśpieszenie potrafi wprawić w osłupienie bo to "tylko stare polo" :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Ruda tańczy jak szaloonaa
Układ elektryczny : W ciągu pięciu lat używania wymieniłem komputer jednokrotnie, kable w różnych miejscach z 5-6 razy.
Przeniesienie napędu : Skrzynia biegów z gównolitu
4,0
Całokształt
Fajne auto jeżeli ktoś potrzebuje niedrogiego auta na pierwszy w życiu samochód - tanie w kupnie i w utrzymaniu, bardzo proste mechanicznie a jednocześnie dość zwinne i żwawe. Opisuję tu egzemplarz z silnikiem 1.6 16V 75km którym jeździłem 5 lat i zrobiłem 60 tysięcy przebiegu (aktualnie 200 tysięcy). Silnik jest P A N C E R N Y - i szczerze to by wystarczyło do opisania tego silnika. Auto naprawdę daje radę nie tylko w mieście ale i poza nim. W czasie mojego użytkowania nie wystąpiła żadna wada związana z silnikiem. Skrzynia z gównolitu - dosłownie. Ludzie nabijają się z nowego Civica że "zgrzyt dwujeczka hehehe" a tutaj na świeżo wymienionym oleju w skrzyni biegi wchodziły tak ciężko że czasami myślałem nad użyciem młotka do tego celu. Zgrzyty ze skrzyni to nieodłączna część jazdy tym autem. Prowadzi się dobrze, plusuje nieduży promień skrętu. Nie wiem na ile zasługą prowadzenia jest niska masa auta a na ile dobrze wykonane zawieszenie, jednakże usterki zawieszenia się nie zdarzyły (oprócz chrupiącej na belkach rudej którą zajmować było się trzeba co roku) Karoseria wygląda w porządku, nic więcej. Za to ruda tańczy jak szalona - progi, podwozie, drzwi, klapa bagażnika, nadkola a nawet dach. Jeśli chodzi o widoczność to jedynym problemem jest gdy na tylnym środkowym miejscu siedzi osoba dorosła - nie widać całkowicie nic w tylnej szybie. Tylne szyby boczne - bajka. Tym autem wjedziesz tym wszędzie - promień skrętu kół jest nieduży, dodatkowo niewielkie rozmiary auta, widoczność w tylnych bocznych szybach oraz bardzo płaska klapa bagażnika (prawie identyczna do modeli Volvo w nadwoziu kombi) umożliwia wjechanie dosłownie wszędzie. Nigdy nie miałem problemu z zastawieniem auta przez innych kierowców czy brakiem miejsca parkingowego - zawsze znalazło się miejsce na manewr. Wyciszenie jest takie jak można się spodziewać po takim aucie. Do ~ 2500 obrotów jest względnie cicho, powyżej - czyli 100km/h na 5-tym biegu - nie ma żadnej możliwości rozmowy z współpasażerami. Jeśli chodzi o miejsce w aucie to mój egzemplarz swoje przewiózł - i pasażerów i w bagaży ale czy było to komfortowe? No nie bardzo. Niska dopuszczalna masa którą mogą przekroczyć już 3 osoby dorosłe z bagażami nie napawa optymizmem. A po za tym? Jazda z przodu jest komfortowa, z tyłu siedząc na środku także jednak siedząc za siedzeniami przednimi człowiek o normalnym wzroście nie ma miejsca na nogi. Koszty utrzymania są śmiesznie niskie - pomimo że auto potrafi stać co miesiąc u mechanika to taki "comiesięczny serwis" kosztuje nie więcej niż 150 złotych - z reguły mówimy o kwotach w okolicy 60 złotych. Jednakże właśnie przez to, że auto potrafi odmówić współpracy zawsze i wszędzie to nie jest to dobry wybór dla jeżdżących w długie trasy. Z poważniejszych - wymiana komputera oraz skrzyni biegów - koszt wymiany komputera 350 złotych, skrzynia 600 złotych. Jeśli miałbym drugi raz kupić to auto to zrobiłbym to - w aucie dość rzadko przewożę więcej niż 3 osoby i nie robię niesamowicie dużych dystansów - wcześniej dom - uczelnia 25km w jedną stronę, teraz dom - praca 5km w jedną stronę, dodatkowo okazyjne wypady nie dłuższe niż 150km w jedną stronę oraz jazda po mieście - a z tego zadania auto wywiązuje się wręcz podręcznikowo.
Wrażenia
5,0
Silnik
P A N C E R N Y - i szczerze to by wystarczyło do opisania tego silnika. Wersja 1.6 16V 75km naprawdę daje radę nie tylko w mieście ale i poza nim. W czasie 5 lat użytkowania i 60k zrobionego przebiegu żadnej usterki związanej z silnikiem czy z jego osprzętem a nastukane miał 200 tys przebiegu.
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia z gównolitu - dosłownie. Ludzie nabijają się z nowego Civica że "zgrzyt dwujeczka hehehe" a tutaj na świeżo wymienionym oleju w skrzyni biegi wchodziły tak ciężko że czasami myślałem nad użyciem młotka do tego celu. Zgrzyty ze skrzyni to nieodłączna część jazdy tym autem.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się dobrze, plusuje nieduży promień skrętu. Nie wiem na ile zasługą prowadzenia jest niska masa auta a na ile dobrze wykonane zawieszenie, jednakże usterki zawieszenia się nie zdarzyły (oprócz chrupiącej na belkach rudej którą zajmować było się trzeba co roku)
3,0
Karoseria
Wygląda w porządku, nic więcej. Za to ruda tańczy jak szalona - progi, podwozie, drzwi, klapa bagażnika, nadkola a nawet dach.
Komfort
5,0
Widoczność
Jedyny problem z widocznością gdy na tylnym środkowym miejscu siedzi osoba dorosła - nie widać całkowicie nic w tylnej szybie. Tylne szyby boczne - bajka.
5,0
Ergonomia
Wjedziesz tym wszędzie - promień skrętu kół jest nieduży, dodatkowo niewielkie rozmiary auta, widoczność w tylnych bocznych szybach oraz bardzo płaska klapa bagażnika (prawie identyczna do modeli Volvo w nadwoziu kombi) umożliwia wjechanie dosłownie wszędzie. Nigdy nie miałem problemu z zastawieniem auta przez innych kierowców czy brakiem miejsca parkingowego - zawsze znalazło się miejsce na manewr.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
No jest i działa - latem chłodzi (ale troszeczkę), zimą grzeje (ale po ~10km w trasie).
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2 osoby dorosłe +190 cm - jest bardzo dobrze; 3 osoby dorosłe +185cm - jest dobrze; 4 osoby dorosłe +185cm - jak nie przeszkadzają Ci kolana wsadzane w plecy to w miarę wygodnie; 5 osób dorosłych +185cm (przejechane tak było ~120km w jedną stronę) - nigdy więcej...
3,0
Wyciszenie
Czego można się spodziewać po aucie miejskim. Do ~ 2500 obrotów jest względnie cicho, powyżej - czyli 100km/h na 5-tym biegu - nie ma żadnej możliwości rozmowy z współpasażerami
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Naprawy mimo że częste to naprawdę niedrogie, a to wybierak biegów - koszt 80 złotych część +
4,0
Stosunek jakość/cena
Tani w kupnie, tani w utrzymaniu jednak osób które jeżdżą w dalsze trasy czy wymagających niezawodności ten samochód niestety nie usatysfakcjonuje.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Prościej by było napisać miesiące w których auto przez 5 lat mojego używania nie stało u mechanika czy części których tam nie wymieniono... Silnik to jedyna niezawodna część tego auta.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych - skrzynia biegów z gównolitu się rozsypała służąc 18 lat - koszt z wymianą 600 złotych (około 1/5 aktualnej ceny rynkowej auta). Po za tym nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Polo III Hatchback 1.6 i 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,50 zł
8,8
l/100km
9,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Polo III Hatchback