Silnik
: Przyspieszenie od 3000 obrotów. Silnik łapie ogromną moc. Autko bardzo użytkowe, lubiane przez kobiety na zakupy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: wymiana skrzyni biegów z modelu od Ibizy
Silnik
: popsuta czujka od oleju wywalająca jego hektolitry na silnik
Układ elektryczny
: jak wyzej kierunkowskazy
3,0
Całokształt
Trudno się wyrazić. Pozytywnie zaskoczyło mnie prowadzenie pojazdu. Zachowuje się na drodze bardzo stabilnie, ale jest troszkę podatny na silne wiatry. Czuć to szczególnie na autostradzie (często jeżdżę A4 - Uniejów - Poznań) Autko potrafi rozpędzić się nawet do 180km/h i jest to bardzo dużo. Robi wrażenie wtedy na innych użytkownikach drogi.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik zapewnia fenomenalne przyspieszenie i zapas mocy dopiero po 3000 obrotów, nie ma większych problemów z przyspieszaniem od 90 do 140 na 4 biegu. Pyzatym w cyklach miejskich porostu sobie radzi.
3,0
Skrzynia biegów
Niestety ciężko dostać się do oryginalnej skrzyni, wysypała się po 240.000 km, zamontowałem od Ibizy, puki co się sprawdza (bardzo elastyczny 4 bieg) Mimo to nie mam do niej zarzutów.
3,0
Układ jezdny
Auto świetnie trzyma się drogi, nie wybite polskimi drogami amortyzatory zapewniają komfort jazdy bardzo wysoki w tej klasie. Fajnie trzyma się na łukach, żadnego bujania, pewnie.
Komfort
3,0
Widoczność
Nic do zarzucenia, oprócz \"martwego punktu\' (jak w każdym pojeździe). Lewe lusterko z odchylonym końcem pozwala swobodnie kontrolować sytuacje za autem.
3,0
Ergonomia
Wszystko jak w VW pod ręką, trochę mi się śmieci trochę gromadzą, ale to raczej komfort jazdy, ze mam co gdzie pochować. Brakuje siatek z tyłu przednich siedzeń, ale to raczej mój wymysł, a nie problem tej klasy auta. A i jakieś miejsce na napoje by się przydało, ja wciskam pomiędzy dźwignę hamulca ręcznego i fotel pasażera.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niestety co 50.000 km trzeba zapewnić mu czyszczenie na filtrach, mój już nie \"dmucha\" jak kiedyś. Zawsze to coś co odkłada się w czasie. Za to bardzo duży plus dla nagrzewnicy powietrza, zimą po 5 - 10min autko jest nagrzane jak w piecu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca nie ma prawa mieć nic do zarzucenia, jeśli mieści się w przedziale od 150-190. Pasażerowie - nie wiem, z przodu jest ok, czasem mi się zdarzy. Ale tylnica kanapa zawsze ma miejsce na nogi bez ich wykręcania.
3,0
Wyciszenie
Tutaj można by mu zarzucić troszkę. Autko hałasuje od 3500. Ale pamiętajmy o klasie auta, nie jest to limuzyna w której wyciszenie jest priorytetem.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części są stosunkowo tanie. Wymiana klocków i tarcz mieści się w przedziale do 300zl. Standardowi mechanicy zwykle radzą sobie z bierzącymi usterkami, wiec koszt napraw nie jest zbyt wielki.
3,0
Stosunek jakość/cena
Lepsze auto w tym przedziale cenowym nie będzie wam dane, wystrzegajcie się bitych lub skasowanych. Auto traci bardzo wiele (widziałem u kolegi), ale to odnosi się do każdego auta.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety robi mi psikusy w postaci źle działającego spryskiwacza i pryskającego zamiast na przednią szybę na tylną. Chlupie wtedy po wszystkich do okola na światłach.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie działające od czasu do czasu kierunkowskazy. Zdarzy się, że przerywacz od kierunków nie działa wcale. Zmiana nic nie dała, przypuszczam, że to coś bliżej akumulatora, możliwe że poprzepalane, lub naciągnięte kable gdzieś zawodzą. Brak czasu na ich wymianę.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 75KM 55kW
[l/100km]