Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Polo III Hatchback

SPSebastian, 12 lat temu
Silnik 1.4 i 75KM 55kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 134 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 1999-2001 - Oceń swoje auto
3,85
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : myślałem że autem które ma poniżej 100KM, nie da sie jeździć, a tu prosze.. 75KM i w zupełności wystarcza
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : sonda lambda, czujnik światła stopu
Układ hamulcowy : zużycie zwykłe
Przeniesienie napędu : podobno wycieki ze skrzyni to standard w tym modelu
4,0
Całokształt
Ogólnie autko jest bardzo przyjemne, proste i nie ma z nim większych problemów. Z wyglądu miłe dla oka, a tym bardziej wewnątrz. Właściwości jezdne są odpowiednie do jazdy po mieście, usterki go nie nękają. Może nie jest to luksusowa limuzyna ale można czerpać przyjemność z jazdy tym autem. Na pewno jest to samochód raczej dla osoby młodej, która nie ma dużych wymagań wobec samochodu i chce się normalnie przemieszczać z punktu a do punktu b. Polecam!
Wrażenia
3,0
Silnik
Przede wszystkim chciałbym powiedzieć że 1.4 MPI, na niskich obrotach brzmi jak diesel.. (to jakby ktoś chciał kupic to auto, bo większość ludzi myśli że coś jest z nim nie tak) 75 KM to nie jest jakiś szał ale na jazdę w mieście zupełnie wystarcza. Nie ma sie co spodziewać że prędkość będzie wgniatać w fotel;)
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wskakują gładko, są dość krótkie i nie trzeba sie z nimi \"szarpać\" jak to bywa w niektórych autach. Czasem tylko nie wiem czy już wbiłem jedynke czy to jeszcze \"luz\"
4,0
Układ jezdny
Autko super sie prowadzi, jest zwinne i zwrotne, układ całkiem precyzyjny i szybko reaguje na ruchy kierownicy. Samochodzik jest dość wąski, więc lepiej nie pokonywać ostrych zakrętów z dużą prędkością, można odczuć że delikatnie traci stabilność ale nie żeby się od razu przewracało:D zawieszenie w miare komfortowe (napewno lepsze niż w Lagunie)
Komfort
5,0
Widoczność
widoczność w tym modelu to istny majstersztyk! przednia szyba jak i również boczne są ogromne, a słupki cieńkie co w efekcie znacznie poszerza pole widzenia. gdy wsiada się pierwszy raz do tego auta, człowiek ma wrażenie jakby siedział w akwarium:D ścięty tył i całkiem spora (jak na tak małe auto) szyba daje możliwość parkowania z dokładnością do centymetra! w wewnętrznym lusterku widać chyba na kilometr do tyłu, nie wiem jak to zrobili, ale widać. Niestety jest jedna wada. Prawe boczne lusterko jest mniejsze od lewego co sprawia że na drodze wydaje sie prawie bezużyteczne... i trudno się doszukiwać zamiarów konstruktorów VW.. dodatkowym plusem jest jeszcze (w moim modelu) otwierany dach, bardzo użyteczny w gwieździstą noc;)
3,0
Ergonomia
Z ergonomią w Polówce raczej cienko.. guziki do otwierania szyb za bardzo przesunięte do tyłu i trudno w nie trafić, przełącznik od kierunkowskazów jakby troche za krótki i potrafi się wyślizgnąć z pod palców, sterowanie nawiewem nieco za nisko przez co trzeba odwracać wzrok od drogi żeby tam na dole to znaleźć, schowek malutki..- to z tych złych. a z dobrych to przede wszystkim drążek zmiany biegów dokładnie pod ręką, tam gdzie być powinien, przydatny schowek pod kierownicą, duże kieszenie w drzwiach, no i ogólnie wnętrze jest bardzo przyjemne z wyglądu jak i dotyku, to duży +
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
jeśli chodzi o ogrzewanie to jest bardzo dobrze, przy -20\'C wystarczało jakieś 5 minut jazdy żeby w aucie było ciepło. szyby też szybko odparowują. nie ma co narzekać. mój model niestety nie posiada klimatyzacji, ale to podobno niezdrowe wiec może wyjdzie mi na dobre:P
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nie wiem jak tam pasażerowie i raczej mnie to nie obchodzi ale moim zdaniem miejsca jest dużo jak na takie małe autko. siedziałem tak dla jaj kilka razy z tyłu i było tam dość wygodnie, a jak otworzyć dach to można rozprostować kości jadąc na stojąco :D niestety regulacja foteli tylko w tył i przód, a chciało by się do góry... miejsca na nogi kierowcy tak akurat, nie to co w Astrze II gdzie ciągle się ociera kolanem o plastiki
3,0
Wyciszenie
silnik pracuje dość głośno więc przy 90km/h już zaczyna być nie ciekawie, do tego szum wiatru i trzeba już mówić trochę głośniej.Chce jednak zaznaczyć że to wersja z otwieranym dachem i na pewno ma to jakiś wpływ na wyciszenie. oczywiście jazda z otwartym dachem przy dużych prędkościach może znacznie utrudnić rozmawianie w samochodzie jak i słuchanie radia;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przegląd normalnie- 100pln, OC z pełnymi zniżkami - 570pln, części i naprawy całkiem tanie. spalanie oscyluje w okolicah 7l/100km, najlepszy wynik jaki udało mi się osiągnąć to 6,4l/100km, najwięcej to tak około 10l/100km ale to raczej rzadkość. raczej należało by się spodziewać spalania w zakresie 6,7-7,5l/100km -tyle przeważnie wychodzi. nie wierzcie jak ktoś mówi że takie auto pali 5 litrów
4,0
Stosunek jakość/cena
Polo z 2000 roku można kupić już z około 8000pln, biorąc pod uwage takie czynniki jak komfort jazdy, osiągi, spalanie, na pewno znajdzie sie kilka samochodów które wypadają znacznie lepiej w tej kategorii cenowej, więc nie ma co sikać. nie powiedział bym jednak że zakup tego samochodu nie jest trafionym pomysłem, bo jest to auto raczej solidne. w tej cenie konkurencyjny jest ford Focus, którego nie kupił bym nigdy w życiu, w dodatku jest strasznie brzydki
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zepsuty przełącznik podnoszenia szyby pasażera po stronie kierowcy, nie działa natrysk tylnej szyby, nie działa ogrzewanie tylnej szyby (widać że linie ogrzewania są poprzerywane) przy otwartych szybach drzwi mogą troche skrzypieć, a czujnik światła stopu/hamulca szwankuje a wtedy zapala się kontrolka \"EPC\" którą wyłącza się przez kopnięcie w pedał hamulca:D
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
z poważnych usterek to: sonda lambda i wymiana tylnych hamulców oraz łożysko, ale to już raczej zwykłe zużycie, a od jakiegoś czasu bendiks rozrusznika nie zaskakuje. raczej mało awaryjne auto ale naprawiać takie rzeczy trzeba na bierząco

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Polo III Hatchback