Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Polo III Hatchback

ChavezDing, 14 lat temu
Silnik 1.4 i 75KM 55kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 109 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 1999-2001 - Oceń swoje auto
3,31
17% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Łożyska w skrzyni
4,0
Całokształt
Autko ma coś w sobie i miło się nim podróżuje, a elastyczny silnik odpowiednio traktowany potrafi nie spłukać nas podczas wizyty stacji benzynowej. Samochodzik jest zwinny i odpowiednio dynamiczny do sprawnego poruszania się po miejskich uliczkach. Poza tym to rzecz gustu, ale mimo swoich lat auto może się podobać i dać frajdę z jazdy :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik elastyczny a po przekroczeniu 3 tys obrotów dynamiczny. Do poruszania się po mieście w zupełności wystarcza a i w trasie, jak wkręci się na obroty, potrafi śmiało wyprzedzać.
2,0
Skrzynia biegów
Ocenę zaniżają kiepskie łożyska w skrzyni. Kosz części nie jest wysoki, ale za przeprowadzenie tej naprawy trzeba słono zapłacić (ok. 1000 - 1200 pln) Od zaprzyjaźnionego mechanika wiem, że to bolączka skrzyń montowanych w tych silnikach (i dotyczy zarówno Polo jak i Ibizy) Po wymianie natomiast skrzynia pracuje poprawnie. Nie ma problemów z wbijaniem biegów, nic nie haczy, ale nie jest to też jakiś majstersztyk konstruktorski (chociaż w porównaniu z Seicento czy Saxo pracuje zdecydowanie lepiej)
4,0
Układ jezdny
Układ precyzyjny. Dobrze dobrana siła wspomagania. Przewidywalny na zakrętach i łatwy w opanowaniu nawet w sytuacji poślizgu.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność na wszystkie strony świata. Nie potrafię tylko zrozumieć pomysłu konstruktorów z prawym mniejszym lusterkiem... Dobrze, że od tego odeszli.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki, obsługa intuicyjna a więc standard dla aut spod znaku VW
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wersja bez klimy więc w upalne dni kaszanka (po nagrzaniu się auta z nawiewów leci ciepłe powietrze) W zimę całkiem dobrze i szybko grzeje - bez zastrzeżeń
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą klasę to ok. Z przodu kierowca może wygodnie usiąść. Jednak jest trochę wąsko i czasami wysoki pasażer smyra lewą nogą po gałce zmiany biegów. Jeżeli jest to ładna pasażerka to naturalnie w niczym to nie przeszkadza... :) No, poza dekoncentracją kierowcy :) Z tyłu rzadko kiedy miałem okazję podróżować. Jednak jeśli z przodu nie zasiadają koszykarze, to na kanapie da radę jechać w całkiem przyzwoitych warunkach.
2,0
Wyciszenie
Z tym raczej kiepsko. Może nie tak źle jak w Toyocie Aygo, Fiacie Seicento czy Citroenie Saxo ale cicho też nie jest. Dźwięk silnika słyszalny nawet przy niskich obrotach (po przekroczeniu 3 tys. robi się jeszcze głośniej, co czasem skutecznie zniechęcało mnie od \"kręcenia\" silnika w okolice czerwonego pola... szkoda mi było, że tak krzyczał ;-p) Również szum powietrza oraz zimowe opony aż za dobrze słyszalne (ale w tym ostatnim przypadku to akurat w dużej mierze wina gum)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W miejskich korkach średnio 7,5-8 l/100 km. Na trasy rzadko się wypuszczałem, ale spalanie było zadawalające - ok. 5l/100 km (jazda bez szarżowania, ale też nie emerycka)
3,0
Stosunek jakość/cena
Polówki z tego rocznika trzymają cenę. Nie jest to idealne auto, ale też nie zostaje gdzieś w ogonie. Wszystko zależy jak podejdziemy do zakupu i czego od auta tej klasy oczekujemy. Zapewne trochę płaci się za markę i nadal utrzymujące się przekonanie, że jak niemieckie to porządne i niezawodne... co niestety nie do końca ma odzwierciedlenie w rzeczywistości.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza częściami eksploatacyjnymi kilka pierdółek trzeba było wymienić (np. przełącznik wycieraczek) Poza tym zimą powracał problem z zamkami (rygielki odskakiwały, ale do auta nie szło się dostać) W efekcie czasem otwierały się tylko 1 drzwi. Dobrze, że to wersja 5-drzwiowa, więc nie trzeba było przez bagażnik się wdzierać :)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza łożyskami w skrzyni nic poważnego się nie działo.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Polo III Hatchback