Autko ma coś w sobie i miło się nim podróżuje, a elastyczny silnik odpowiednio traktowany potrafi nie spłukać nas podczas wizyty stacji benzynowej.
Samochodzik jest zwinny i odpowiednio dynamiczny do sprawnego poruszania się po miejskich uliczkach.
Poza tym to rzecz gustu, ale mimo swoich lat auto może się podobać i dać frajdę z jazdy :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik elastyczny a po przekroczeniu 3 tys obrotów dynamiczny. Do poruszania się po mieście w zupełności wystarcza a i w trasie, jak wkręci się na obroty, potrafi śmiało wyprzedzać.
2,0
Skrzynia biegów
Ocenę zaniżają kiepskie łożyska w skrzyni. Kosz części nie jest wysoki, ale za przeprowadzenie tej naprawy trzeba słono zapłacić (ok. 1000 - 1200 pln)
Od zaprzyjaźnionego mechanika wiem, że to bolączka skrzyń montowanych w tych silnikach (i dotyczy zarówno Polo jak i Ibizy)
Po wymianie natomiast skrzynia pracuje poprawnie. Nie ma problemów z wbijaniem biegów, nic nie haczy, ale nie jest to też jakiś majstersztyk konstruktorski (chociaż w porównaniu z Seicento czy Saxo pracuje zdecydowanie lepiej)
4,0
Układ jezdny
Układ precyzyjny. Dobrze dobrana siła wspomagania. Przewidywalny na zakrętach i łatwy w opanowaniu nawet w sytuacji poślizgu.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność na wszystkie strony świata. Nie potrafię tylko zrozumieć pomysłu konstruktorów z prawym mniejszym lusterkiem... Dobrze, że od tego odeszli.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki, obsługa intuicyjna a więc standard dla aut spod znaku VW
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wersja bez klimy więc w upalne dni kaszanka (po nagrzaniu się auta z nawiewów leci ciepłe powietrze)
W zimę całkiem dobrze i szybko grzeje - bez zastrzeżeń
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą klasę to ok. Z przodu kierowca może wygodnie usiąść. Jednak jest trochę wąsko i czasami wysoki pasażer smyra lewą nogą po gałce zmiany biegów.
Jeżeli jest to ładna pasażerka to naturalnie w niczym to nie przeszkadza... :) No, poza dekoncentracją kierowcy :)
Z tyłu rzadko kiedy miałem okazję podróżować. Jednak jeśli z przodu nie zasiadają koszykarze, to na kanapie da radę jechać w całkiem przyzwoitych warunkach.
2,0
Wyciszenie
Z tym raczej kiepsko. Może nie tak źle jak w Toyocie Aygo, Fiacie Seicento czy Citroenie Saxo ale cicho też nie jest. Dźwięk silnika słyszalny nawet przy niskich obrotach (po przekroczeniu 3 tys. robi się jeszcze głośniej, co czasem skutecznie zniechęcało mnie od \"kręcenia\" silnika w okolice czerwonego pola... szkoda mi było, że tak krzyczał ;-p)
Również szum powietrza oraz zimowe opony aż za dobrze słyszalne (ale w tym ostatnim przypadku to akurat w dużej mierze wina gum)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W miejskich korkach średnio 7,5-8 l/100 km.
Na trasy rzadko się wypuszczałem, ale spalanie było zadawalające - ok. 5l/100 km (jazda bez szarżowania, ale też nie emerycka)
3,0
Stosunek jakość/cena
Polówki z tego rocznika trzymają cenę. Nie jest to idealne auto, ale też nie zostaje gdzieś w ogonie. Wszystko zależy jak podejdziemy do zakupu i czego od auta tej klasy oczekujemy.
Zapewne trochę płaci się za markę i nadal utrzymujące się przekonanie, że jak niemieckie to porządne i niezawodne... co niestety nie do końca ma odzwierciedlenie w rzeczywistości.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza częściami eksploatacyjnymi kilka pierdółek trzeba było wymienić (np. przełącznik wycieraczek)
Poza tym zimą powracał problem z zamkami (rygielki odskakiwały, ale do auta nie szło się dostać) W efekcie czasem otwierały się tylko 1 drzwi. Dobrze, że to wersja 5-drzwiowa, więc nie trzeba było przez bagażnik się wdzierać :)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza łożyskami w skrzyni nic poważnego się nie działo.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 75KM 55kW
[l/100km]