1.4 to idealny silnik do tego auta, główna zaleta to elastyczność, super do jazdy w mieście, szybki odjazd spod świateł lub wyprzedzanie to jego żywioł, w trasie jest nieźle ale do prędkości 140km/h potem słabo przyspiesza i głośno pracuje. V-max licznikowo ok 170km/h.
Naprawde sam nie wierzyłem że 60 konny silnik może dawać tyle radości z jazdy. (jeżdżę tez 164 konną hondą cbr xx :)
4,0
Skrzynia biegów
Zestopniowanie OK, mechanizm zmiany biegów posiada zespół cięgien i sprężyn który ułatwia wrzucanie kolejnych biegów, niestety po przebiegu 100 000 troche się rozluzowuje i trzeba poswięcać nieco uwagi przy załączaniu biegów.
4,0
Układ jezdny
Przy szybko pokonywanych łukach może wpaść z podsterowności w nadsterowność po zdjęciu nogi z gazu. Jeśli ktos szybko jeździ to przydadzą się sztywniejsze amortyzatory i progresywne sprężyny.
Komfort
5,0
Widoczność
OK, małe autko, zmieści się wszędzie.
5,0
Ergonomia
Volkswagen jest mistrzem w tej dziedzinie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak zamkniętego obiegu powietrza gdy auto nie ma klimy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na przednich fotelach jest dużo przestrzeni pozatym są wygodne. Z tyłu wiadomo - taka klasa samochodów ....
4,0
Wyciszenie
Silnik dobrze wyciszony, ale po 120 zaczyna buczeć i jazda nie jest wtedy najprzyjemniejsza :(
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
średnio ok 7 l w cyklu mieszanym przy dynamicznej jeździe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ceny używanych samochodów spadają a polo jest niezawodnym samochodem więc jest to świetna okazja że by kupic samochód do którego oprócz rutynowej obsługi serwisowej tylko leje się benzynę i jeździ.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
NIC się nie psuje...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wyciek z wybieraka na skrzyni biegów bezproblemoa naprawa. Pozatym tylko części eksploatacyjne.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 60KM 44kW
[l/100km]