Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Polo III Hatchback

jerzy_poradzisz, 5 lat temu
Silnik 1.4 i 60KM 44kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
3,86
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wnętrze, bardzo komfortowe i przestronne, dobrze wykonane
Silnik : 240 tysięcy na liczniku, prawie już 250 i nie bierze ani oleju ani płynu chłodzącego
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza, dużo rdzy
Układ hamulcowy : Korektor siły hamowania który z czasem wymaga wymiany żeby samochód hamował poprawnie
Układ elektryczny : Zdarza się mu przerywać mimo wymiany kompletnego układu elektrycznego
4,0
Całokształt
Moim zadniem mimo tych wszystkich wad to najlepszy samochód w tak niskim budżecie do miasta, czy dojazdy do pracy. Jeżeli nie wymagacie dużo od samochodu a chcecie coś komfortowego to naprawdę jest to idealny wybór. Tylko najlepiej wziąć 1.6, spalanie to samo a jednak nie będzie aż tak brakowało mocy. Samochód zrobił trasę 1000km bez zająknięcia
Wrażenia
3,0
Silnik
Do jazdy po mieście 0-60 jest okej, ale na trasy się nie nadaje zupełnie. Jest głośny i brakuje mu mocy. Ma bardzo nisko umieszczony moment obrotowy przez co przyjemnie się nim płynie przez miasto ale na trasie przy 120km/h mamy ponad 3tyś obrotów
4,0
Skrzynia biegów
240 tysięcy i nadal chodzi bez zarzutu, mimo długiego skoku drążka który moim zdaniem jest wadą zmiana biegów jest bardzo komfortowa
3,0
Układ jezdny
Samochód jest bardzo podsterowny przez silnik umieszczony przed przednią osią. Czuć to w zakrętach, zdecydowanie odradzam jakiekolwiek szaleństwa tym autkiem bo wyjedziecie przodem i skończycie w rowie lub na płocie. Do miejskiej, spokojnej i grzecznej jazdy zgodnie z przepisami wystarcza w zupełności
3,0
Karoseria
Słabe zabezpieczenie antykorozyjne, najsłabsze punkty to: podwozie, końcówki progów, doły błotników, dół klapy bagażnika, nadkola tył
Komfort
4,0
Widoczność
Dałbym pięć, ale do tyłu jednak troszeczkę słaba przez nie za dużą szybkę. Mimo to, nie ma najmniejszego problemu żeby się zorientować w tym, co się dzieje wokół samochodu.
3,0
Ergonomia
Moja wersja posiada elektryczne szyby których przycisków umiejscowienie na konsoli środkowej tuż nad popielniczką jest dosyć kwestionowalne, bo zawsze trzeba spuścić wzrok z jezdni co jest trochę niebezpieczne ale innego miejsca na takie coś nie ma. natomiast położenie lewarka skrzyni biegów czy manetek przy kierownicy nie budzi zastrzeżeń, tak samo z pokrętłami od nawiewów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam klimatyzacji, ale powiem szczerze jestem zaskoczony że nawet w upalne dni w środku jest znośnie. Dopóki powietrze nie jest suche jak pieprz i autko parkujemy w cieniu to będzie lecieć nam zimne powietrze z nawiewów. Natomiast zimą, jeżeli jesteście typem ludzi którym zawsze jest zimno - to będzie wam zawsze ciepło, oczywiście trzeba zaczekać aż zagrzeje się silnik ale potem w środku można spokojnie zrobić saunę dla siebie i znajomych
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód jest bardzo mały, ale przestrzeni w środku nie brakuje nawet jak kierowca ma 1,8m wzrostu Cztery osoby są w stanie bardzo komfortowo podróżować, w 5 trochę ciasno będzie ale też da się jechać
4,0
Wyciszenie
Samochód jak na tą klasę jest bardzo dobrze wyciszony, nawet przy 150 na godzinę jest w środku całkiem cicho (jak na tą klasę oczywiście) i da się normalnie rozmawiać, nie trzeba się przekrzykiwać. W mieście jset idealnie, natomiast odradzam jeżeli jesteście wrażliwi na skrzypiące plastiki - po ponad 200 tysiącach w końcu mają prawo sobie trzeszczeć.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części dostępne na każdym szrocie, współdzielone z golfem 3 ale nie są jakieś hiper tanie, paliwo też swoje kosztuje dlatego zalecam zakładanie instalacji gazowej
5,0
Stosunek jakość/cena
Oferuje bardzo dużo za bardzo niską cenę, konkurencja wypada przy nim bardzo blado. Fotele z regulowaną wysokością czy kierownica góra-dół gdzie nie w każdym aucie jest to standardem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Uciążliwa jest odma olejowa która wymaga wyczyszczenia co jakiś czas (wypluwa olej do filtra powietrza), czy układ elektryczny który wymaga wymiany na nowy bo inaczej będzie ci przerywać gdy jest mokro. Chociaż nawet po wymianie wszystkiego, wciąż zdarza się że czasem samochód przerywa gdy jest mokro bez jakiejś wyraźnej przyczyny. Po 200tyś zalecałbym wymianę szklanek zaworowych bo słychać pod maską jak sobie postukują zawory w charakterystyczny sposób "cyk cyk cyk cyk" i autko brzmi przez to trochę jak diesel
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Cztery zamiast pięciu, bo z wiekiem uszkadza się korektor siły hamowania co powoduje ze autko hamuje właściwie tylko przodem zamiast również tyłem. Koszt nowego, markowego to 400-500zł

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 i 60KM 44kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,50 zł
7,7
l/100km
9,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Polo III Hatchback