Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Polo III Hatchback

citizen, 9 lat temu
Silnik 1.4 i 60KM 44kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 162 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
3,62
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Auto godne polecenia. Mimo wszystko są to dosyć "twarde" samochody, sporo wybaczające kierowcy. Trzeba jednak o nie dbać. Dobre, oszczędne silniki.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
Karoseria
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Jeżdżę tym samochodem od 2005 r. , a mamy rok 2014, wiec mogę coś o nim powiedzieć. Samochód spisuje się ogólnie dobrze, zważywszy na fakt, że jakoś przesadnie o niego nie dbam, głównie z braku czasu :). Polo z silnikiem 1,4 dm3 60 KM, to bardzo oszczędne auto, które przy normalnej jeździe spala ok. 6L/100 km. I to jest, moim zdaniem, jego największy atut. Jeżeli się o niego dba, przestrzega minimum czynności obsługowych i w miarę szybko reaguje na pojawiające się usterki, na pewno będzie długo służyć kierowcy. Jeżeli ktoś lubi samochody i zdaje sobie sprawę, ze nie wystarczy tylko lać paliwo i zmieniać olej, będzie bardzo zadowolony, a samochód odwdzięczy mu się niezawodnością. To tyle superlatyw, natomiast typowe wady przedstawię w dalszym opisie ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest największym atutem tego samochodu. Suchutki, pali za każdym razem dosłownie od "pyknięcia" kluczykiem, pracuje równo, choć nie ma może rewelacji jeżeli chodzi o jego moc i przy komplecie pasażerów, przydałoby się trochę więcej koni. Jeżeli ktoś podróżuje we dwie osoby plus bagaż nie będzie miał żadnych kompleksów na drodze w każdych warunkach: przy wyprzedzaniu, przyspieszaniu pod wzniesienia, dynamicznej jeździe w mieście itp. Silnik jest bardzo elastyczny, a autko porusza się żwawo. Oczywiście wymieniam regularnie pasek rozrządu u dobrego mechanika, ostatnia wymiana profilaktycznie z pompą wodną. Jedyną naprawą w silniku była wymiana termostatu, ale jest to czynność prosta i można przeprowadzić ją samemu.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów działa bez zarzutów. Co prawda jest zabrudzona olejem, ale przy takim przebiegu sądzę ma prawo. Nie pozostawia na szczęście jeszcze plam na parkingu ;). Nie chce mi się uszczelniać na wybieraku i przy jednej półosi. Myślę, że 90% niedomagań skrzyń biegów wynika tylko i wyłącznie ze "złego traktowania", nic poza tym.
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się bardzo dobrze, chyba że jest coś nie tak z oponami, wówczas od razu odczuwa się to na drodze. Pod tym względem Polo jest jakiś bardzo wrażliwy. Potwierdzają to inni użytkownicy na forach.
Komfort
3,0
Widoczność
O ile do przodu widoczność jest dobra, to do tyłu... tragedia. Bardzo szerokie tylne słupki i mała, wysoko umieszczona tylna szyba wyjątkowo utrudniają cofanie. Bardzo trudno wyczuć tył pojazdu przy cofaniu.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest w zasięgu ręki. Gdy po raz pierwszy wsiadłem do tego pojazdu nie musiałem się niczego uczyć. Wszystkie pokrętła i przyciski są na właściwym miejscu i posługiwanie się czymkolwiek jest po prostu intuicyjne.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kiedyś wydawało mi się, że ogrzewanie było sprawniejsze. Trzeba dość często wymieniać filtr kabinowy, bo paruje przednia szyba. O klimę też trzeba dbać, ale jest to fajna sprawa szczególnie w tak małym aucie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca wewnątrz w normie, jak na tak mały samochód, ale wsiadanie i wysiadanie z tyłu... można sobie rozwalić ucho o czubek drzwi :)
3,0
Wyciszenie
Do 100 - 110 km/h nie jest źle, ale powyżej już zaczyna być głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali niewiele, a ceny zamienników są znośne.
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest droższe od innych w tej klasie. Jeśli chodzi o stosunek jakość/cena, cóż... nie mam porównania jak się ma jakość do ceny w innych markach.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psująca się tylna wycieraczka, trzeba wymieniać zacierający się mechanizm z silnikiem. Gniją dolne blaszane zderzaki tylny i przedni - wymiana na szerokie plastikowe (tzw. lift) załatwia sprawę. Zamarzają zamki zimą i uszczelki, udręka!. Jeżeli nie zakonserwuje się latem lub jesienią porządnym preparatem, to już koniec. Ciągle przepalają się tłumiki - jak nie jeden, to drugi. Właściwie co rok, dwa lata trzeba cos spawać przy nich lub wymieniać. Trzeszczy tapicerka i kratki głośników na podszybiu. Podnośniki elektryczne szyb - przygotuj się na spory wydatek.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Hamulce tył - cieknące cylinderki przy ok. 130 000 km. Nie ma kontrolki zużycia klocków hamulcowych z przodu. Ale najbardziej wredne są zapiekające się i piszczące rozpieraki hamulca ręcznego w tylnych kołach i pękające korodujące sprężyny. Łożyska w bębnie zamiast w piaście - hmmm... średniowiecze motoryzacji.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Volkswagen Polo III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volkswagen Polo III Hatchback