Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Polo III Hatchback

giernal, 13 lat temu
Silnik 1.4 i 60KM 44kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Kapitalne właściwości jezdne pozwalające odczuwać ogromną przyjemność z każdego pokonanego kilometra.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : awarie zamków
Silnik : awarie termostatu
4,0
Całokształt
Doskonała propozycja dla osób nie lubiących wyróżniać się z tłumu, które praktyczność stawiają nad ekstrawagancję oraz cenią sobie łatwość odsprzedaży auta.
Wrażenia
3,0
Silnik
Przestarzały konstrukcyjnie, ale mocno rozpowszechniony motor, idealnie nadający się do sprawnego cruisingu po mieście. Jego charakterystyka (niskoobrotowość, mała moc) sprawia, iż wyraźnie brakuje mu elastyczności podczas wyprzedzania na trasie. Po przekroczeniu prędkości 110 km/h staje się głośny, paliwożerny i ospały. Stereotyp o niebywałej trwałości 8-zaworowej jednostki napędowej (wynikającej z braku jej wysilenia) jest mitem!
4,0
Skrzynia biegów
Wbrew potocznym opiniom skrzynka przekładniowa, to bardzo mocny atut Polo. Biegi wchodzą pewnie oraz nie wymagają wykonywania dużych ruchów lewarkiem. Zgrzyty pojawiają się jedynie okazjonalnie i są najczęściej efektem nieuważnej eksploatacji.
5,0
Układ jezdny
Może być wzorem dla producentów współczesnych samochodów. Jest trwały, prosty konstrukcyjnie oraz przyjemnie twardy. Pozwala szybko pokonywać kręte odcinki dróg, nie tracąc przy tym panowania nad autem. Ewentualne jego naprawy są stosunkowo tanie i nieskomplikowane.
Komfort
4,0
Widoczność
Optymalna wielkość szklanych powierzchni oraz duże lusterka zapewniają przyzwoitą widoczność we wszystkie strony. Najwięcej problemów kierowcy mogą przysparzać szerokie słupki A, które niekiedy skutecznie przesłaniają pole widzenia.
5,0
Ergonomia
Jak przystało na typowego Volkswagena, praktycznie wszystko znajduje się na swoim miejscu i jest intuicyjne w obsłudze. Dziwić może jedynie umiejscowienie przełączników elektrycznych szyb.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pod tym względem niemieccy inżynierowie się nie popisali. Pomimo właściwego stanu filtra kabinowego, nagminnym zjawiskiem jest mocne zaparowywanie szyb w trakcie wilgotnych oraz deszczowych dni. Również szybkość i efektywność ogrzewania wnętrza pozostawia wiele do życzenia.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Polo jest jednym z przestronniejszych aut segmentu B. Czterem osobom zapewnia przyzwoity komfort podróżowania nawet na dość długim dystansie. Piąte miejsce należy traktować raczej jako rezerwę taktyczną.
4,0
Wyciszenie
Poziom wyciszenia można śmiało uznać za zadowalający. Dźwięki pracy silnika nie docierają do uszu pasażerów zbyt głośno, zresztą podobnie jak innych podzespołów. Problem z nadmiernym hałasem zaczyna się pojawiać dopiero przy przemieszczaniu się z prędkościami autostradowymi lub jeżdżeniu po nierównościach. Niemniej w tym drugim przypadku generatorem niepożądanych dźwięków jest wszechobecny plastik, który wskutek swej twardości bardzo "lubi" skrzypieć.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ośmiozaworowy silnik 1.4 produkcji VW liczy już sobie około 20 lat, więc siłą rzeczy nie może być zbytnio ekonomiczny. W tej klasie samochodów nie trudno doszukać się bezpośrednich rywali, którzy przy jednakowej pojemności motoru oferują dużo większą moc i mniejsze spalanie. Na szczęście dzięki nieskomplikowanej budowie oraz szerokiej palecie części zamiennych jego serwisowanie nie jest przesadnie kosztowne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za zakup VW Polo trzeba dużo zapłacić. W sporej części jest to podyktowane poprawną jakością jego wykonania. Inną kwestię przemawiającą za nim stanowi niska utrata wartości, niedroga eksploatacja oraz prestiż marki.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niezawodność w kwestii drobiazgów, to całkiem mocna strona 6N-ki. Problemy z instalacją elektryczną należą w niej do rzadkości, a sporadycznie występujące niedomagania mają charakter błahostek, które da się na ogół zlikwidować niskim nakładem finansowym.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Co prawda, awarie unieruchamiające auto zdarzają się jedynie incydentalnie, ale zaawansowany wiek pojazdu sprawia, iż w każdym momencie może przydarzyć się jakaś poważniejsza naprawa.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Volkswagen Polo III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volkswagen Polo III Hatchback