Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Polo III Hatchback

Tomek, 13 lat temu
Silnik 1.4 i 60KM 44kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 155 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
4,69
18% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo komfortowe zawieszenie idealnie radzące sobie na naszych drogach. Może nie tak wygodnie jak w poprzednim Mercedesie (20 letnim), ale też nie ma na co narzekać.
5,0
Całokształt
Jestem zadowolony z tego auta. Wszędzie się nim zaparkuje, tanio i komfortowo dotrze do celu. Nie budzi niepotrzebnych chęci rywalizacji na drodze, jest neutralne. Bardzo mi przypadł do gustu otwierany dach z brezentu na całej długości.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.4 MPI pozostawia trochę do życznia. Jest głośny (kultura pracy przypomina diesla), posiada odrobinę za mało mocy do wyprzedzania (ale nie ma tragedii - spokojnie tira można wyprzedzić nawet na piątym biegu). Auto ma dobry moment, więc nie traci szybkości pod górkę na wyższych biegach. Osiągi nie są złe - 0-100 ok. 13s, vmax: 175 km/h (pomiar GPS)
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą idealnie, nie spotkałem się ze zgrzytaniem, problemem z wrzuceniem biegu czy innymi trudnościami.
4,0
Układ jezdny
Wszystko bez zarzutu - auto trzyma się drogi bardzo dobrze, nie ma problemów w zakrętach itd. Zawieszenie jest wygodne i świetnie się spisuje na naszych drogach. Jedyny minus za zarzucanie tyłu na śliskim (prawdopodobnie wina dociążenia, bo jeżdżę sam i zdarzyło mi się wpaść w lekki poślizg przy 80 km/h - na nowych zimówkach).
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko widać rewelacyjnie. Nie ma dużych słupków, cofamy bez problemu bo ścięta pionowo szyba wyznacza granice samochodu. Na nic nie narzekam.
5,0
Ergonomia
Wszystkie schowki tam gdzie być powinny, wszystkie przełączniki, włączniki i bajery w zasięgu ręki. Nie trzeba ich szukać po omacku. Bagażnik głęboki, więc bez problemu 2 osoby mogą jechać tym samochodem na 2 tygodnie wakacji pakując po dużej torbie na osobę i jeszcze mają wolną tylną kanapę dla autostopowicza ;)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest to auto benzynowe, więc nawet przy -20 nagrzewał się w kilka minut. W ciepły dzień wystarczy ok. 1km by złapał temperaturę pracy. Ogrzewanie działa bez zarzutu, to samo z wentylacją. Wersja Open Air - czyli szyberdach na całej długości dachu sprawuje się wspaniale. Latem jest to idealna alternatywa klimatyzacji. Nic nie wieje w środku, a jest przyjemny chłodek.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo wygodnie z przodu, ciut mniej miejsca z tyłu (ale nikogo tam i tak nie wożę). Mam 182cm i czuję się komfortowo. Fotele dobrze trzymają, nie narzekam na komfort jazdy i przestrzeń.
4,0
Wyciszenie
Mogłoby być trochę ciszej, ale mi to akurat nie przeszkadza. Dodatkowo denerwuje charakterystyka pracy tego silnika (dopiero od 3 tysięcy obrotów jest ładny dźwięk).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W trasie przy prędkości ok. 120 km/h spala niecałe 6 litrów. Po mieście wynik ten wzrasta do ok. 8,5l lub maksymalnie 9l zimą (bardzo krótkie odcinki). Autostrada 140 km/h to spalanie dokładnie 6,2l (cały zbiornik 100% autostrady).
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobra jakość za przystępną cenę. Dobry egzemplarz z 2000 roku to wydatek ok. 12-14 tysięcy. Za to otrzymujemy naprawdę fajne auto, którym będziemy się długo cieszyć. Silniki należą do bardzo trwałych. Moje 155 tysięcy to pikuś w stosunku do innych widywanych w internecie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie było problemu nawet z drobiazgami.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Polo III Hatchback