Dobre zawieszenie, trwała karoseria i cicha kabina to zdecydowanie za mało jak na VW. Drobne usterki po 4 roku użtkowania mogą człowieka wyprowadzić z równowagi.
Wrażenia
4,0
Silnik
4 głównie za kulturę pracy. Nawet teraz po 115 tys km (a mam go od początku) pracuje spokojnie i cicho. Jest w miarę elastyczny. Jak na taki samochów to jest za słaby (55 kM).
2,0
Skrzynia biegów
Teraz skrzynia jest OK. Ale po przejechaniu 20 tys km, zaczęła chaczyć. Zdecydowanie pomaga wymiana oleju w skrzyni, który wg ksiązki serwisowej i serwisu VW nie powinno się wymieniać - co JEST TOTALNĄ BZDURĄ !!!!. Obecnie olej wymieniam co 30 tys km. Skrzynia w Polo ma jeden feler. W dni letnie i gorące (30 st celsjusza i więcej) po dłuższej jeździe, biegi zmienia się z oporem. Tak było zawsze od nowości. I to nie tylko mój samochów. Cały rocznika jest taki. Ale nigdy się nie zepsuła - i to jest jej mały plus.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest BOSKIE jak na taki samochód. Poza tym jest niezawodne. Żaden wachacz czy drązek, czy element gumowy nie uległ uszkodzeniu. Bardzo dobry jest układ kierowniczy. Felgi również należą do bardzo trwałych.
Komfort
4,0
Widoczność
W porządku.
4,0
Ergonomia
W porządku. Ale np aby wymienić świece to muszę zdemontować cały filtr powietrza. Miski olejowej się nie odkręci bez demontażu półosi. Paska klinowego nie wymieni się bez podpierania całego silnika.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie OK. Wentylacja skuteczna i głośna
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest OK
4,0
Wyciszenie
Jest dobre.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
wg instrukcji ma palić 4,9 na trasie. Nigdy tyle nie osiągnąłem. Najmniej 5,5 l/100km
2,0
Stosunek jakość/cena
Totalnie skrochmalony montaż.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lusterka boczne zachodzą rdzą, drzwi żle ustawione od nowości, zamek bagażnika zatarł się, zamarzające zamki od drzwi, dysze spryskiwaczy (ogrzewane) już wymieniłem, zgrzytający rozrusznik, akumulator już wymieniłem, amortyzatory też wymienione, przewody WN do swieć mają przebicia, korozja na przewodach masy i jeszcze kilka innych dupereli.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raz stanąłem i nie pojechałem. Korozja na przewodach masy przy rozruszniku. Całość 400 zł i dwa dni z głowy.