Inne
: świetne wspomaganie kierownicy, która idealnie leży w dłoniach, bardzo dobre prowadzenie, również w zakrętach, świetna widoczność we wszyskich kierunkach świata:)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: pompka hydrauliczna centralnego zamka, j.w.
4,0
Całokształt
Ocena 4/5.
Nie było przez 3,5 roku większej awarii prócz wspomnianej pompki. Auto polecane jako miejskie dla 1-2 osób. Łatwo zaparkować, manewrować, mało spali, wygodne siedzenia i komfortowy układ jezdny.
Raczej nie żałuję zakupu, chociaż coraz częsciej brakuje w polo przestrzeni czy mocy.
Wrażenia
3,0
Silnik
Jest cichy, elastyczny, nie szarpie, nie ma drgań, stuków itp.
Przy 1-2 osobach w szczególności po mieście nie przeszkadza niska moc, ale w trasie kiedy jadą 3 i bagaż jest niewesoło, chociaż o dziwo wyprzedzałem w takiej sytuacji auta teoretycznie dużo mocniejsze, ale wówczas trzeba zredukować i pocisnąć \"do deski\". A poza tym w dowodzie auto ma wpisaną moc 55 KM, a nie 50.
3,0
Skrzynia biegów
Nie wchodzi czasem I, prócz tego nie ma problemów, ładnie przeskakuje, któtkie skoki, bo i lewarek krótki, wygodne wrzucanie wstecznego (wciska się dźwignię ku dołowi).
5,0
Układ jezdny
Na szerokich oponach, więc jeżdzi się bardzo dobrze, również w zakrętach, zawieszenie dobrze tłumi nierówności. Polecam koła 14-calowe i szerokie opony. Świetne wspomaganie kierownicy i bdb promień skrętu.
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała, duże niemal prostokątne szyby boczne z tyłu, wąskie słupki, niemal prosta tylna szyba, wszystko to ułatwia parkowanie tyłem.
4,0
Ergonomia
Jest to wersja z kierowicą obszywaną skórą (świetna sprawa!), kokpit jest dobrze rozplanowany, ale materiały raczej przeciętne, niektóre elementy jak mająca się wysuwać podstawka na napój nie działają, a popielniczka ciągle się odpina z zaczepów. Ale w sumie to drobiazgi wynikające raczej z nieodpowiedniego użytkowania przez poprzednią właścicielkę w Niemczech. Największą wadą jest fabryczna okeina uchwytów do zamykania drzwi, która z czasem zaczyna się obdzierać i musiałem ją całkiem zerwać, co nie było łatwe.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma klimy, ale jest za to szyberdach, który przy temperaturze nieprzekraczającej 28 stopni jest wystarczający. Ogrzewanie chodzi bez zarzutu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem osobą wysoką (1,93 m) i przy odpowiedniej regulacji wysokości kierownicy i odległości fotela jeździ mi się bardzo dobrze, problem jest gdy ktoś musi siedzieć na siedzeniu za mną, ale na krótki dystans też daje radę. Natomaist gdy siedziałem z tyłu to już opierałem głowę o dach:) Jeszcze dodam, że nie jest wygodnie jeżdzić w butach o szerokiej podeszwie, bo odległość między pedałami jest mała i w konsekwencji ociera się butem o buta.
4,0
Wyciszenie
Silnika niemal nie słychać przy małych prędkosciach, natomiast w trasie już tak, ale nie jest to dźwięk dokuczliwy. Nie słychać szumu z opon.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali mało jak przystało na jednolitrowy silnik. Drogi serwis, ale na szczęście nie trzeba było z niego korzystać.
3,0
Stosunek jakość/cena
Przeciętna, chociaż mam wrażenie, że u nas auta ze znaczkiem VW są przereklamowane, ale akurat w mojej sytuacji to dobrze:)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasami po dużych opadach woda znajdowała sie w kabinie. Auto było bite w prawe drzwi, więc od \"nowości\" był problem ze spasowaniem szyby i jej elektrycznym poruszaniem, gdyż się przycinała. Bardzo ciężko przesuwają się oba fotele pomimo smarowania prowadnic (może taka ich uroda?)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważniejszą usterką był problem z pompą hydrauliczną od centlanego zamka, która zasysała wodę i dochodziło do zwarć czy całkowitej niesprawności. Pompę trzeba było wymienić na inną, używaną za 500 zł, bo nowa w serwisie 1100 zł... Prócz tego przez 3,5 roku nie było innych takich wydatków.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 50KM 37kW
[l/100km]