Inne
: Najlepsze w tym samochodzie jest spalanie - 5,5 litra średnio na 100 km to dobry wynik. Niestety dynamika leży całkowicie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Cały czas problemy z drobiazgami
Zawieszenie
: Może to wina polskich dróg ale pomimo remontów cały czas coś stuka
Silnik
: Wycieki wycieki i jeszcze raz wycieki
2,0
Całokształt
Samochód oszczędny w spalaniu ale skarbonka w każdym innym względzie. Może jeśli ma się w rodzinie mechanika który nie ma co robić można go kupić ale w przeciwnym wypadku odradzam!!!
Wrażenia
3,0
Silnik
Jak to diesel - klekocze,
2,0
Skrzynia biegów
Porażka od zakupu wsteczny "wchodzi" ze zgrzytem i nic z tym nie można zrobić, jedynka potrafi "wyskoczyć" bo tak, drążek przenosi z silnika drgania co dodatkowo zwiększa hałas
3,0
Układ jezdny
Brak wspomagania robi swoje żeby zakręcić na parkingu trzeba się nieźle napracować - z czasem mięśnie się wyrabiają i jest ok;)
Komfort
5,0
Widoczność
Tu nie można narzekać widać wszystko dookoła samochodu (mam mersję pseudo kombi) po przesiadce do np. toyoty corolli hatchback miałem bardzo duże kłopoty z cofaniem
3,0
Ergonomia
Nie ma o czym mówić - niby wszystko jest tam gdzie trzeba ale z drugiej strony nic nie ma w wyposażeniu (typowe dla volkswagenów - brak nawet tempomatu wycieraczek). wysiąść z tylnej kanapy to sztuka
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje, grzeje i tylko grzeje. Nawiew chłodny nie istnieje w tym samochodzie, ustawiając na "zimny" powietrze dalej leci cieple, ustawiając na ciepłym i pęd powietrza na "siebie" jest tylko zimne prosto z zewnątrz. Ogólnie jedno wielkie nieporozumienie
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 185 cm wzrostu - ja siedze dobrze ale jeśli się trafi ktoś za mną to bardzo cierpi. Podobnie miejsce obok kierowcy. Samochód dla osób około 170 cm wzrostu - wtedy nawet z tyłu jest troche miejsca
2,0
Wyciszenie
Jakie wyciszenie? Po dłuższej jeździe boli gardło od krzyczenia albo uszy bo silnik zagłusza radio i trzeba robić głośniej, nie chce się nawet wypowiadać o wyższych prędkościach. Gdy silnik pracuje na wolnych obrotach(które są i tak podkręcone) trzęsie się cały samochód razem z kierownicą i kokpitem
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jest ok. W mieście około 5,5 - 6 litrów, w trasie udaje się zejść do 4,5 przy spokojnej jeździe.
3,0
Stosunek jakość/cena
Z silnikiem 1,4 d można dorwać w cenie 3/4 tyś zł. ale przebiegu nigdy nie będzie się pewnym tylko 5 cyfr na tablicy unicestwia wszelkie próby ustalenia przebiegu.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Całkowicie przereklamowanie vw. Cały czas jest coś. Stukanie pukanie w podwoziu, elektryka - masakra, wycieki różnego rodzaju z silnika i skrzyni. Problemy z nawiewem itp. itd.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Długa litania usterek: Wymieniona maglownica - coś strzelało przy skręcaniu; Zawieszenie pomimo napraw cały czas stuka, wycieki ze skrzyni biegów - wymieniono simmering niezbyt to pomogło, wycieki z bloku silnika - wymieniono uszczeli i simmeringi - nic nie dało, olej wyciekał na alternator - 2 alternatory i wymiana łożysk, padła dmuchawa - wymiana, pozatym cała litania szczegółów - podświetlenie tablicy rozdzielczej i kontroli wentylacji, podświetlenie tablicy rejestracyjnej, 2 razy wydech bo był kompletnie przepruchniały, siadają łożyska w kołach jedno po drugim, rompletny remont(wymiana) hamulców bębnowych, wymiana linki ręcznego, zerwana linka podnośnika szyby, sprzęgło zaczyna się ślizgać, dodatkowo w wielu miejscach pojawia się rdza pomimo mycia samochodu na myjni z woskiem i 2-3 razy w roku własnoręcznego nakładania wosku!!
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 D 48KM 35kW
[l/100km]