Jestem ogólnie zadowolony. W przyszłości chciałbym nabyć samochód tej samej marki (miałem okazję wielokrotnie jeździć vw golf II, vento, i lupo i doceniam niezawodność i styl marki )
Wrażenia
4,0
Silnik
Dość elastyczny, niezbyt głośny, niewielka moc (ok. 45 KM) ale do jazdy po mieście wystarczy (potrafi też pokazać pazurki)
4,0
Skrzynia biegów
Dobór przełożeń OK. Ostatnio pojawiły się niewielkie problemy z płynnym przejsciem z 3 na 2. Wsteczny bez problemu, jedynka podobnie. Mam porównanie z vw lupo 1.0 (problemy z 1 i 5) więc i tak wychodzi na korzyść polo
5,0
Układ jezdny
Doskonale skonstruowane! Samochód pewnie wchodzi w zakręty, jakby po szynach. Jednak na śliskiej nawierzchni, słabszych oponach i nerwowym lub agresywnym stylu jazdy ujawnia się podsterowność (do opanowania). Zawieszenie przechodzi "poligonowe" próby na polskiej ziemi już ok 8 lat i nadal trzyma się dzielnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bez zarzutu.
4,0
Ergonomia
Wnętrze nie rozpieszcza, ale ergonomii na pewno nie można mu odmówić. Wszystko na swoim miejscu - rozplanowane z głową (po niemiecku)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę wnętrze powoli się rozgrzewa (pomagałem sobie przysłaniając część chłodnicy) natomiast w lato jest za gorąco.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca wewnątrz wystarczy spokojnie dla 4 osób ale 5 też bez większych problemów też wpakujemy. Do środka wejdzie rower górski (najlepiej wymontować siedzisko kanapy i złożyć oparcie - max. 5 minut roboty)
4,0
Wyciszenie
Na tę klasę samochodu wyciszenie jest OK. Przy prędkościach do 100 km/h i na 4 biegu jest dość cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód ekonomiczny pod wieloma względami. Zuzycie paliwa na przyzwoitym poziomie (na trasie schodził do 5 l/100 km). Ceny przeglądów i napraw umiarkowanie wysokie (przy korzystaniu z dobrych jakościowo zamienników to juz w ogóle).
5,0
Stosunek jakość/cena
Pieniądze dobrze zainwestowane.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Najczęsciej zawodziła elektryka (zawilgocenie przewodów wysokiego napięcia, aparatu zapłonowego, przebicia na jednym kablu (jechałem 300 czy 400 km prawie na 3 cylindrach), itp.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez ponad 80 000 km jazdy nie miałem większych problemów.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 KAT 45KM 33kW
[l/100km]