Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Polo II Hatchback

Robert'98, 7 lat temu
Silnik 1.0 40KM 29kW
Rok produkcji 1984
Przebieg: 13 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Polo II Hatchback 1.0 40KM 29kW 1982-1986 - Oceń swoje auto
2,77
31% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Dobre, miękkie zawieszenie. Bezproblemowo przeskakuje progi zwalniające.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : problematycznie pali na zimno
Silnik : przy większej prędkości gaśnie przy zrzuceniu na luz
Układ elektryczny : zapłon
4,0
Całokształt
Jak na pierwszy samochód - bardzo dobry. Jak się nauczysz postępować i jeździć takim autem, to będziesz umiał jeździć każdym. Przesiadka na coś nowszego będzie ukojeniem na moje częste nerwy przy tych wszystkich usterkach.
Wrażenia
3,0
Silnik
Na zimno ma problemy z odpalaniem - prawdopodobnie poprzez brak przewodu ssącego. Raz musiałem dolewać oleju. Litr wszedł na spokojnie. Ale tak to jest, jak się często ciśnie ponad 120 km/h.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra skrzynia biegów. Dobrze znosi błyskawiczną zmianę biegów. Czasami trochę gorzej jest wbić bieg, jakby coś blokowało przejście lewarka, ale dalej, to bezproblemowo idzie.
3,0
Układ jezdny
U mnie coś ściąga na prawo. Gumy w zawieszeniu niby były wymieniane (za co ja płaciłem te €400 u mechanika...). Dobre, miękkie zawieszenie. Bezproblemowo przeskakuje progi zwalniające.
Komfort
2,0
Widoczność
Lusterka okropne - powiększające, nie da się ich samemu ustawić. Nie raz martwy punkt prawie doprowadziłby do wypadku. Muszę używać dodatkowego małego lusterka wewnętrznego.
3,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Większość ciepłego powietrza idzie z ciągiem podczas jazdy - mała prędkość = trochę chłodniej. Jak wiatrak działa, to coś tam cieplejszego powietrza wdmucha do kabiny.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak jedzie obok mnie pasażer, to przy zmianie biegów trącam jego kolano. Jak jest osoba wyższa, to się musi wpół zgiąć. Przynajmniej jak się złoży tylną kanapę, to można się spokojnie przeprowadzić.
1,0
Wyciszenie
Głośne jak cholera. Silnik warczy jak stary traktor. Przy około 90 km/h słychać poszczególne uderzenia tłoków. Zapukasz w dach - odgłos pustej puszki. Zapukasz w drzwi - to samo.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeszcze we wrześniu, przy prędkościach 80-100 km/h, palił spokojnie około 6-7 litrów na 100 km. Teraz, jak przyszły chłodniejsze dni (mieszkam w Holandii, więc około 5*C, czasem mały mróz) to pali 12 litrów na sto. Z rana bardzo ciężko go odpalić. To też może być przez styl jazdy - codziennie 2x trasa 50 km przy średniej prędkości 100 km/h i z jednym odcinkiem 15 km - ok 130 km/h. W sumie, to "ciężka noga". Autko mam od połowy sierpnia 2016, jeżdżę od początku września. do końca marca (pewnie zrobię to szybciej) chcę się go pozbyć - przegląd się kończy, a następnego pewnie nie przejdzie. Polo było świetnym pierwszym "obijakiem".
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto zakupione za €400. Później kolejne €400 zostawione u mechanika. Dobry, używany rozrusznik z wymianą - €100. Jakbym miał go porządnie przygotować do zimy - kolejne €400 u mechanika.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Klakson - trąbi przy skręcaniu. Nie działało światło stopu - czujnik do wymiany. Później wysiadły światła mijania - przylutowany kabelek z postojowych. Ostatnio nie działał nawiew i tylna wycieraczka (spryskiwacz działał). Przednie spryskiwacze nie działają.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Coś między stacyjką a rozrusznikiem wysiadło - zrobione odpalanie z przycisku. Przy większej prędkości zrzucić na luz i bez gazu - silnik gaśnie i trzeba używać ssania do podtrzymania.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 40KM 29kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Polo II Hatchback