Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Phaeton

Beemiarz, 17 dni temu
Silnik 3.0TDI-CR V6 DPF 4Motion Tiptronic 240KM 177kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 310 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Phaeton 3.0TDI-CR V6 DPF 4Motion Tiptronic 240KM 177kW 2009-2016 - Oceń swoje auto
4,86
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Komfort jazdy, stabilność pojazdu, możliwość podniesienia auta w razie potrzeby. Do tego jak na jak na swój komfort i w porównaniu do innych rozwiązań pneumatycznych nie jest przesadnie drogie w utrzymaniu i zaskakująco trwałe.
Przeniesienie napędu : Świetny napęd, przewidywalny i zapewniający trakcję w najbardziej wymagających warunkach. Do tego nie słyszałem, aby ktoś miał z nim problemy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Potrzeba kodowania większości komponentów, masa czujników, systemów, układów. Mechanicy często boją się tego auta.
5,0
Całokształt
Volkswagen dla tego auta wybudował nową fabrykę, auto miało być doskonałe i myślę, że się to udało. Luksusowe auto w dobrej cenie, świetnie wykonane i dopracowane. Ma to odzwierciedlenie również teraz, po 15 latach da się tym jeździć bez problemu na co dzień i koszty utrzymania (serwisu) raczej będą niższe niż u konkurencji (w tym segmencie oczywiście). Egzemplarze zwykle nie są tak wyjeżdżone, z bezwypadkowością gorzej, ale tu ważne jak były wykonane naprawy. Auto dzięki pneumatyce (regulowana twardość i wysokość) prowadzi się bardzo dobrze, daje radość z jazdy, napęd Torsen pozwala sprawnie ruszyć w każdych warunkach. Wygłuszenie na bardzo dobrym poziomie, jednak tu dochodzi wiek i stan uszczelek, spasowania drzwi itd. itp. Konserwatywny - myślę, że to dobre określenie do tego modelu. W porównaniu do BMW serii 5 f10 (które zadebiutowało w 2009r. i kosztuje podobnie z podobnego rocznika) auto nie ma tylu asystentów jazdy, które jednemu pomagają, drugiego rozpraszają. Nie ma aż tylu nowinek technologicznych jak asystent utrzymania pasa, keyless (oczywiście to była opcja, u mnie nie ma), noktowizja, radar, system multimedialny z Internetem, head up itd. Ale KAŻDY system jaki auto ma na pokładzie działa bardzo dobrze i jest świetnie dopracowany. Przypomina mi to trochę koncepcję Rolls Royce, gdzie nie ładują ,,zbędnych'' bajerów, ale skupiają się na tym co najważniejsze i przede wszystkim JAKOŚĆI. Niektórym będzie brakować niektórych funkcji, które dzisiaj wyjeżdżające z salonu auta miejskie mają w standardzie, a dla innych to zbędne rozpraszacze.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik w tym roczniku ma już poprawiony rozrząd, spala w granicach 9-10 litrów w mieszanym z przewagą trasy (po dystrybutorze, komputer nieco zaniża), chętny na chip tuning :) Trwały i raczej bezawaryjny. Na plus zdecydowanie dźwięk - przy żwawym przyśpieszaniu słychać, że to V6 i nawet nie przeszkadza klekot. Jednostka znana również z innych aut grupy VAG, więc nie ma problemu z częściami czy instrukcjami napraw.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów mimo ,,tylko'' 6 przełożeń (na dzisiejsze standardy to dość mało) działa bardzo dobrze. W moim odczuciu lepiej niż 8hp z BMW. Przełożenia zmieniane są aksamitnie, podczas hamowania silnikiem przechodzi w tryb żeglowania (widać to jedynie po obrotomierzu, nie czuć kompletnie), nie trzeba czekać długo na kickdown - komfort jazdy genialny. Jak sytuacja z trwałością nie wiem, za krótko miałem to auto, natomiast ceny używek / regeneracji nie są małe. W moim egzemplarzu z tego co wiem skrzynia nie była nigdy naprawiana (przebieg ok.300k km).
5,0
Układ jezdny
Regulowana siła wspomagania, stały napęd na 4 koła Torsen w proporcjach 50:50, zawieszenie pneumatyczne (podobno z Bentleya, ale nie jestem pewien czy kompletne). Mamy możliwość regulacji wysokości (świetna sprawa gdy jest potrzeba przejechania po gorszej drodze, krawężniku) oraz twardości zawieszenia. Jakieś zmiany zachodzą również automatycznie przy prędkościach autostradowych. Jedyne do czego mógłbym się przyczepić to słaby feedback, a w zasadzie jego brak. Auto cały czas podczas jazdy na zakrętach się poziomuje, wyboje są świetnie wybierane, nie słychać też pracy każdego wahacza czy amortyzatora, ogólne wygłuszenie auta też jest na bardzo dobrym poziomie. Można w ten sposób łatwo się przeliczyć np. z prędkością wejścia w zakręt czy drogą hamowania :)
5,0
Karoseria
Sztywność wyższa niż jakiegoś modelu Porsche, wykonane z aluminium (niestety w paru miejscach da się zauważyć utlenianie się pod lakierem - oryginał), nie miałem okazji testować, ale zdecydowanie czuję się bezpiecznie w tym aucie.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na swoje gabaryty jest OK. Mamy z przodu po obu stronach kolorowe diody sygnalizujące odległość (super sprawa, nie trzeba odrywać wzroku od maski na ekran), z tyłu nawet patrząc w lusterko wsteczne też powinno się udać je zobaczyć. U mnie jest kamera cofania (nie wiem czy to standard), mimo rozmiarów da się tym autem w miarę spokojnie zaparkować.
5,0
Ergonomia
Spora ilość schowków, uchwyty na kubki są gdzie być powinny. Bagażnik jest duży, otwierany u mnie automatycznie, kanapa oczywiście nie jest składana (co nie powinno dziwić w tym segmencie). Z tyłu ogromna ilość miejsca, wygodnie się wsiada i wysiada, nie mogę się niczego czepić pod tym względem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jedno z założeń produkcyjnych było by jadąc z prędkością 300km/h przez 24h temperatura wewnątrz utrzymywała się na poziomie 22 stopni Celsjusza, gdy na zewnątrz jest 50 stopni. Projektant tego modelu nie trawił, że w autach klimatyzacja robi ,,przeciąg'' i może spowodować katar :) Starano się zrobić jak najbardziej bezwietrzną wentylację, przez co Phaeton otrzymał ogromne wyloty powietrza, które rzeczywiście dobrze się sprawdzają. Auto ma kilka (!) czujników nasłonecznienia we wnętrzu, w trybie auto sprawuje się bardzo dobrze. Po prostu ustawiam temperaturę i nic więcej nie reguluje, co nie jest takie oczywiste - niemal w każdym poprzednim aucie miałem automatyczną klimatyzację, ale i tak sterowałem nią po swojemu. Do całej wentylacji mam tylko jedno ,,ale'', po 15-20 latach zamykane kratki wentylacji potrafią się uszkodzić. Natomiast to drobiazg niedrogi do naprawy, a jak już przy temacie tych słynnych kratek warto zwrócić uwagę, że otwierają się i zamykają praktycznie bezszelestnie. Spodziewałem się dźwięku silniczka elektrycznego, a tu cisza - robi wrażenie podczas działania.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dużo, była wersja w longu. Co tu dużo mówić - segment F :)
5,0
Wyciszenie
Jest cicho, nawet bardzo. Pod warunkiem, że wszystkie uszczelki są w dobrym stanie, spasowanie drzwi prawidłowe, ciche opony itd. Mam na myśli, że to nie jest nowe auto i w każdym używanym Phaetonie będą różne odczucia. Generalnie jest bardzo dobrze, z tego co czytałem najlepiej spośród konkurencji (a8, 7er) w swoich latach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pod warunkiem zadbanego egzemplarza serwis nie powinien być przesadnie drogi, jak na swoją klasę. Trzeba pogodzić się, że jest bardzo mało zamienników i większość części to używki / regenerowane. Dużo pozornie prostych części trzeba kodować po zmianie i nie każdy mechanik poradzi sobie z tą ,,fortecą''. Natomiast auto jest dobrze zaprojektowane, co ma odzwierciedlenie w trwałości. Gorzej sprawa wygląda z elementami karoserii, blaszanymi, zderzaki dla nowszych wersji po liftingach. Używana lampa przednia do mojego modelu kosztuje 3-4k jedna sztuka. Zderzak? kolejne 4k używany. Tylna lampa (są łącznie 4 + odblaski na dole) ok.1k. Modele przed liftingiem na szczęście tego problemu nie mają na taką skale, więcej ich idzie na części i jest większy wybór części z demontażu w niewygórowanych cenach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ceny są bardzo zróżnicowane, natomiast rocznik 2012 - 2013 da się kupić za około 40k zł, co odpowiada podobnej cenie za Seata Leona mk3 :) czy np. BMW f10. Nie bierze się to oczywiście znikąd (koszty utrzymania), natomiast uważam, ze jest warte swojej ceny. Genialna jakość wykonania i materiały w środku, dobre wygłuszenie i audio, fotele wybitnie wygodne bardzo często klimatyzowane z masażem. Za swoją cenę - petarda.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto wyposażone w pełno rozbudowanych systemów, jest się co psuć i tego się nie uniknie :) Niekiedy te drobne usterki da się naprawić tanio, a czasami jakaś błahostką wyciągnie z portfela tysiąc złotych. Myślę, że jednak porównaniu do konkurencji nie jest źle.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto raczej nie ma częstych problemów z poważniejszymi usterkami. Może jedynie skrzynia (widzę, że na forum czasami ludzie szukają). Auta są z reguły dbane, nikt ich nie upala i ma to swoje odzwierciedlenie w bezawaryjności. Jeśli dorzucimy do tego odpowiedni serwis pod kątem profilaktyki to auto nie powinno robić niespodzianek.

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0TDI-CR V6 DPF 4Motion Tiptronic 240KM 177kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Phaeton