Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Phaeton

Starless, 9 lat temu
Silnik 3.0TDI-CR V6 DPF 4Motion Tiptronic 240KM 177kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 110 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Phaeton 3.0TDI-CR V6 DPF 4Motion Tiptronic 240KM 177kW 2009-2016 - Oceń swoje auto
4,92
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Wszystko. Samochód jet wybitnie przemyślany i dopracowany. A co wkurza, to RNS810 nie mnie dogaduje sie z iPhonem 5 ale z Androidowymi juz tak. Części nie sa drogie, ale z cała pewnością nie jest to samochód dla przeciętnego Polaka. Wymiana opon raz co roku, oraz klocków i tarcz, tylko to daje ok. 15 tys zł. Duże spalanie(relatywnie) oraz wszechobecne problemy z zaparkowaniem tego smoka. Auto odwdzięcza się za to ponadprzęcietnym komfortem prowadzenia i resorowania oraz max. możliwym wyposażeniem. Czuje sie również , że Phaeton był projektowany juz 15 lat temu, elektronika np. kamera cofania i Navi włączają się długo, otwieranie bagażnika trwa wieki. Ale mimo to jet to wspaniały cruiser na długie przeloty.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
5,0
Całokształt
Samochód bardzo dobry , jeśli nie doskonały, kwintesencja luxusowego limo. Porównywalny z S klasą MB z tych lat. Szerszy wewnątrz i przestronniejszy od A8(zmierzone). Goście poniżej który porównują Phaetona do Passata widzieli go chyba tylko w Internecie i nie wiedza o czym piszą. Doskonale wyważone proporcje. Fantastyczny system ACC-GRA, oszczędza nogi. Auto samo hamuje i wyprzedza. Wnętrze to czysta elegancja w starym stylu. Taki samochodowy Old School. Nawet plastiki są eleganckie na swój plastikowy sposób. Mały minus, Phaeton nie należy do aut zwinnych, jest to typowy cruiser, do połykania tys km, a nie do skakania po pasach. Bardzo ale to bardzo mi pasuje ,że samochód jest anonimowy, i nie rzuca się w oczy. Znawcy wiedzą co to za fura , a dla reszty to jakiś dziwny Passat. Nawet na stacji benz. kiedyś mnie pytano , Panie z którego roku ten Passat?
Wrażenia
5,0
Silnik
Mój ma 3.0 TDI z nową mapą daje mu to 311 KM na hamowni. Moc miota masą samochodu jak chce. Można wyprzedzać ...oj można. Odblokowany zmyka budzik na autobahn'ie i wciąż się rozpędza... Silnik słabo słyszalny na postoju w czasie jazdy nie słyszalny.
4,0
Skrzynia biegów
Tiptronic, niesłyszalna, mogła by być odrobinę szybsza. Bez zastrzeżeń.
5,0
Układ jezdny
UWAGA --Słabe hamowanie, duży ciężar samochodu(2,2 t suchy) pomimo, ze wykonany wyłącznie z Alu i plastiku. Więc trzeba reagować z wyprzedzeniem. Z przyczepą jeszcze gorzej. Pneumatyka połączona z Continous Dumping Control to absolutny TOP. Choć w S-klasie bardziej kanapowa. Troche niestety czuć nasze dziury i studzienki. Samochód płynie jak statek, niewzruszony( załadowany duża masa 2,5 t). Super stabilny nawet przy 250 km/h. Najlepiej mi się jeździ w ustawieniu na 1 w prawo od Comfort. Ostatnio na ustawieniu Comfort nawet na autostradzie.
Komfort
5,0
Widoczność
Kocham sedany, i nienawidzę SUV/SAV ów, więc widoczność dla mnie jest b. dobra, choć auto długie/szerokie i przy parkowaniu warto się rozglądać. Kamera cofania i 8 czujników b. pomaga.
5,0
Ergonomia
Tu trochę dziegciu, przy wsiadaniu zawadzam kolanem o przełącznik świateł , włączając je w różny sposób., poza tym ekran Navi mógłby być wyżej. Mam Webasto, Solar, Soft Close, ogrzewaną kierownicą, elektrycze regulowane, grzane i chłodzone przednie i tylne fotele i inne bajery jak Side assist, Front i back assist. Cudowna muza z Dynaudio. Więcej już chyba nie można oczekiwać w jednym samochodzie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Flawless AC- podobno najlepsza w samochodowym świecie, i to się naprawdę czuje , w bardzo wilgotny dzień, w ulewny deszcz, ani śladu pary w aucie. Nie do wiary! Mam fotele z ogrzewaniem , chłodzeniem, masażami i pamięcią 18-położeń- super komfortowe.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Maksymalnie co może być w aucie. Pierwsze moje auto , w którym nie stukam się łokciami z pasażerem!
5,0
Wyciszenie
Perfekt, perfekt , perfekt. Ogromna sztywność nadwozia jak w Ferrari i to połączenie plastiku z aluminium, daje porażającą ciszę. Podwójne klejone boczne szyby. Przy 200 km/h rozmawiamy bez podnoszenia głosu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest ciężkie, aż o ok 400 kg cięższe od A8, no i spalanie stosunkowo duże średnio 10 ltr ON/100 km . Testowane 160 km/h - 9.1litra/ 100 km; 200 km/h 12,7 ltr; 240 km /h 16,5 ltr/100 km. Zbiornik 90 ltr ale mimo wszystko zasięg nie jest taki wielki jak np w A6 przy tym samym motorze. Coś za coś , so to speak. Ciężar odbija się też na zużyciu opon(19 calowych- drogich) i klocków+tarcze. Opony trzeba wymieniać co 15-20 tys km, hamulce również.
5,0
Stosunek jakość/cena
Z przebiegiem 82.000 km i listą wyposażenia na 4 strony w kolorze Appassionata Heliochrom kosztował mnie ok 140.000 zł ze wszystkimi opłatami. Chyba niedużo jak za taki statek?
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oczywiście PDF do wypalenia. Standard w mieście. Najwyższa pozycja w niezawodności GTU i Dekry. Ręczna robótka z GlassManufaktur. Ale są też cienie, patrz w komentarzu poniżej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIC wielkiego. Słabe elementy zawieszenia, trzeba często wymieniać. Częsta wymiana klocków, przednich tarcz i opon.

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0TDI-CR V6 DPF 4Motion Tiptronic 240KM 177kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Phaeton