Zawieszenie
: Można zawieszeniem regulować i ustawiać na różne pozycje. Jest bardzo luksusowe.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Na razie po przeglądzie i wymianie tego, co było potrzebne nie psuje się, ale przyznać trzeba, że nie jest wychodzone auto.
5,0
Całokształt
Auto stworzone przez Ferdinanda Piecha (wnuka F. Porsche) który postawił kiepskie dawniej Audi na dziś rywalizujące z Mercedesem i BMW. On to wydźwignął firmę VW na piedestał światowy. Gość porównywany do Wiliama Forda. Phaeton to jest jego najlepsze auto, kwintesencja jego talentu i zdolności inżynierskich. Czuje się to przy jeździe, przy manewrach, hamowaniu. Nic nie skrzypi, nie jęczy, można spokojnie rozmawiać przy 200. Odkąd powstało nie miało sobie równych przez około 10 lat, potem pozostałe auta dogoniły go i nie chodzi mi tu o bajery, ale o stan techniczny.
Jeżdżę nim z przyjemnością. Nic o nim złego na razie nie mogę powiedzieć.
Wrażenia
5,0
Silnik
235 koni a rozpędza auto ważące 2200 kg w 8 sekund z drobnym haczkiem, spalając średnio 8 litrów benzyny na autostradzie. Wynik jest niesamowity.
5,0
Skrzynia biegów
Żadnych uwag krytycznych nie mam. Wbijam drajw i zapominam o niej.
5,0
Układ jezdny
Po przeglądzie też nie mam żadnych uwag. Nic nie tłucze, idzie równo.
4,0
Karoseria
Karoseria wierzchnia jest przeważnie z aluminium i odparza się czasem. U mnie w dwóch punktach się odparzyła, trzeba dać do lakiernika. Poza tym ok. Nie rdzewieje.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobrze widać, trochę zagłówki tylne zasłaniają, ale nie przesadnie.
5,0
Ergonomia
Gdybym się miał doczepić o coś, to przyciski do otwierania przedniej szyby są za daleko i trzeba nieco się wygiąć, żeby otworzyć szybę. Poza tym nie mam uwag.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie jeździłem autem z lepszą wentylacją. Tam jest wszystko, co sobie można wyobrazić. Ogrzewanie, ziębienie, wszystko. Można jeździć bardzo szybko w upalny dzień i ziębi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo jej jest. W innych autach dotykają się łokciami ludzie, a tutaj nie. Z tylu jest dużo miejsca, pasażerowie maja luz. Ja jestem wysoki dość (ponad 190) i nie dotykam głową dachu.
5,0
Wyciszenie
Podwójne szyby, przy 200 można rozmawiać. Rewelacyjne.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części dość drogie, wymiana oleju koszta duże, dość drogie auto jest w utrzymaniu, ale do przeżycia. Coś za coś.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wyjątkowa jakość do ceny. Gdyby to auto było Mercedesa czy BMW to podejrzewam, że zapłacilibyśmy za nie jeszcze raz tyle ile kosztowało. Tutaj za niewielkie pieniądze możemy jeździć w luksusie, bo to tylko VW.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie dobrze i nic nie wskazuję na to, żeby było źle.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie dobrze.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 TDI 235KM 173kW
[l/100km]