Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B8 Variant

Pavlvs, 11 miesięcy temu
Silnik 2.0 TDI SCR 240KM 177kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI SCR 240KM 177kW 2014-2019 - Oceń swoje auto
4,64
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Moc.
Inne : Komfort jazdy. Wykończenie wnętrza.
5,0
Całokształt
Prawie nie ma się do czego przyczepić. Autem jeździ się komfortowo jak na klasę średnią. Ma kilka mankamentów, które jednak są wybaczalne. Nie są aż tak uciążliwe, bo nie występują codziennie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Moc, moc i jeszcze raz moc. 240 km daje zastrzyk energii. O 40 za mało.
5,0
Skrzynia biegów
Automat 7 DSG czasem ma jakieś dziwne zrzucanie biegu na niższy. Zbyt niski - zupełnie jak przy sportowej jeździe, a czasem z kolei zbyt wolno się wkręca na max moc. Ciśniesz gaz do spodu, a tu brak jakiejkolwiek dynamiki. Czasem nie rozumiem jak mu dokręcać.
5,0
Układ jezdny
Twardo. Ponoć każdy Passat ma tę ZALETĘ. 4 Motion na zakręcie potrafi zerwać kapcie. ESP działa wtedy bez zarzutu.
5,0
Karoseria
Bryła auta co tu dużo gadać. Kwadratowa obłość. Me gusta. Atrakcyjny minimalizm z chromowanymi elementami. Wizualnie nie urywa, ale ma delikatny drapieżny charakter. Brak wad w karoserii, przynajmniej na tym etapie. Zaskakujące były błotniki z plastiku. Zapewne chodziło o redukcję kosztów produkcji, ale na pewno ma wpływ na redukcję masy.
Komfort
4,0
Widoczność
Zagłówek pasażera poważnie ogranicza widoczność zza prawego ramienia. Lusterka fotochromatyczne bardzo pomagają w jeździe nocnej i nie męczą oczu. Widoczność dookoła pojazdu jest bardzo dobra. Barwa świateł do jazdy biała neutralna na pewno mniej męczy oczy podczas nocnej jazdy.
5,0
Ergonomia
Nieoczekiwany minus to brak automatycznie składanych lusterek. Poza tym wszystko jest pod ręką. Ambient light i doświetlanie drogi z i do pojazdu przydatne nocą. Daje to gwarancję, że wsiądziesz czysty do auta. Zaskoczył mnie bagażnik otwierany na gest nogą. Układ konsoli, przycisków i panelu multimedialnego jest bardzo intuicyjny, więc to czego szukasz jest zawsze w miejscu, w którym to znajdujesz. W środku komfortowy minimalizm. Wygodne fotele kubełkowe. Doświetlanie zakrętów - fajny pomysł, ale można już było zadbać, aby barwa światła była ta sama co oświetlenia do jazdy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem chłodzi, zimą grzeje. Klima dwustrefowa, również na tył auta. Pozytywnie zaskoczyła mnie lodówka w aucie. Latem potrafi schłodzić przetrzymywanego w schowku redbulla w 10 minut z ciepłego w letni.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodnie i elegancko. Dla człowieka metrów jeden i centymetrów osiemdziesiąt siedem siedzenie w każdym miejscu pojazdu jest komfortowe. Mowa również o bagażniku.
4,0
Wyciszenie
Powyżej 120 km /h szum opon i opór powietrza daje się we znaki. Przy długich trasach jest to męczące. Wyciszenie jest naprawdę liche bo przy rozmowie na głośnomówiącym słychać rozmowę na zewnątrz. Głośne słuchanie muzyki również zwraca niepotrzebnie uwagę otoczenia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis ASO jest absurdalnie drogi. I nie mam tu na myśli serwisu w Zielonej Górze. Podyktowana niczym wysokość cen argumentowana jest wpisem do książki serwisowej. Przykładem może być wymiana klocków w przodzie pojazdu, gdzie koszt ściągnięcia i założenia koła wynosi 300 zł za sztukę. Plus mniej kosztowne drobiazgi. Kosztem utrzymania pojazdu dla mnie jest również wyceniany miarą własną mój czas poświęcony na oczekiwanie odpowiedzi z ASO na zapytania serwisowe. Ponieważ odpowiedzi rzadko nadchodzą należy odnotować to jako stratę. Nie jest to łatwe utrzymanie pojazdu, tym bardziej tanie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak 0.9 do 1. Ciut za wysoka jak na te kilka uchybień. Za 100% ceny otrzymujesz 90% jakości.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z niewiadomych przyczyn czasem zawiesza się ekran dotykowy włącznie z brakiem odpowiedzi z przycisków sterowania z wyjątkiem pokrętła głośności. Czujniki parkowania. Nie wiem czym jest to spowodowane, ale czasem czujniki odpalają się w nieodpowiednim momencie. Może jest to kwestia zabrudzenia, wilgoci albo oblodzenia. Bagażnik czasem się nie otworzy, czasem się nie chce w ogóle zamknąć. Trzeba go zamykać siłą.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI SCR 240KM 177kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Passat B8 Variant