Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B8 Variant

Łukasz, 7 lat temu
Silnik 2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
3,77
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Adaptacyjny tempomat i automatyczna jazda w korku.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Bardzo cienki lakier i blacha.
Karoseria : Zbyt cienkie i słabe szyby
Przeniesienie napędu : Stary model skrzyni DSG 6 czasem szarpie. Start stop doprowadza do szału.
3,0
Całokształt
Auto jest dobre, ale nie nadzwyczajne. Obniżenie masy spowodowało braki jakościowe w wykonaniu karoserii. Nowinki technologiczne aktualnie są najlepsze w całej brażny motoryzacyjne przy akceptowalnych jeszcze kosztach tych opcji. Podusmowując auto oceniam na 4+ , a jego cenę na 3.
Wrażenia
3,0
Silnik
150 KM wystarczy do miasta i na trasę. Zapakowany łapie zadyszką pow 150 km/h , ale u nas i tak nie bardzo jest gdzie szybciej pojechać. Spalanie na trasie świetne, ale w mieście 1.4 tsi 150 KM w Octavii III z DSG spalało podobne ilości paliwa. System Start Stop działa kiepsko w wersji ze skrzynią DSG.
4,0
Skrzynia biegów
DSG 6 biegowa szybko i prawidłowo zmienia biegi w górę, natomiast przy redukcji potrafi szarpać. W połączeniu z systemem start stop szarpie przy ruszaniu. Szarpie czasem na zimo przy ruszaniu na biegu wstecznym. W porównaniu do 8 biegowej skrzyni biegów ZF montowanej w BMW zapewnia niższe spalanie , ale odczuwalnie niższy komfort jazdy. Łopatki przy kierownicy to standardowa , ale całkowicie zbędna opcja w tym aucie, przynajmniej w dieslu.
4,0
Układ jezdny
Dobra precyzja powadzenia. Zwieszenie trochę ma odwrotne nastawy: twarde na nierównościach, a buja na zakrętach. Na autostradę jest super, bo na kręte drogi to auto i tak się nie nadaje.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra, do tyłu trochę gorzej , ale sytuację ratuje kamera cofania. Dodatkowe kamery wokół auta to dodatkowy gadżet na który nie warto wydawać kasy.
5,0
Ergonomia
Ergonomia jest OK, 95% osób bez problemu poradzi sobie bez czytania instrukcji. Natomiast obsługa aktywnego tempomatu, systemu bezkluczykowego czy wyświetlacza LCD zamiast zegarów jest dość rozbudowana i wymaga chwili uwagi przyzwyczajenia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto z dieslem pod maską rozgrzewa się dużo wolniej od benzyniaka. Standardowe dogrzewanie elektryczne trochę ratuje sytuację. klima 3 strefowa wg mnie to przerost formy nad treścią. Warto wydać pieniądze ogrzewanie siedzień tylnej kanapy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Komfort jest bardzo dobry. Świetne wyciszenie. Dużo miejsca dla wszystkich. Bagażnik jest duży, ale mniej ustawny niż w Octavii 3, po prostu jest za płytki.
4,0
Wyciszenie
Kabina dobrze wyciszona. Diesla słychać dużo głośniej niż benzynę.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To auto korporacyjne więc nie wiem.
3,0
Stosunek jakość/cena
170 tys PLN to trochę przesada, powinno kosztować 15-20 % taniej. Navi duże jest super , ale drogie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zwierzątka kochają przewody podciśnienia turbiny. Trzeba pryskać specjalnym preparatem odstraszającym zwierzęta. W serwisie widzą o co chodzi.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najważniejsze, szyba czołowa jest bardzo kiepskiej jakości, i zdecydowanie za cienka. Pękła po 3900km od zakupu... szybko się rysuje. Odradzam te sztuczne chromy na rantach drzwi z pakietu Highline, posiadają nieusuwalne zacieki po kilku myciach od zakupu. To wada fabryczna VW, ale serwis idzie w zaparte że to od myjni. Co ciekawe w Octavii, Mondeo, czy Hyunadaiu nic takiego się nie dzieje. Auto za 170 tyś. a estetycznie to porażka wizerunkowa.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Passat B8 Variant