Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B8 Variant

Wielik, 7 lat temu
Silnik 2.0 TDI BlueMotion SCR 240KM 177kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 35 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 240KM 177kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Bezawaryjność, szczególnie po lekturze forum VW...
5,0
Całokształt
Dopiero po zamówieniu samochodu miałem okazję zapoznać się z treścią forum VW i przeczytać historie użytkowników VW B8... Gdybym to zrobił przed zakupem, to pewnie jeździłbym innym autem, ale ... po pierwszym roku użytkowania mogę śmiało napisać, że to bardzo dobre auto.
Wrażenia
5,0
Silnik
500Nm i 240KM w połączeniu z 7 biegową skrzynią pozwala przyspieszać dynamicznie praktycznie w każdych warunkach. Zagapienie się przy włączaniu do ruchu, czy wyprzedzaniu można bezproblemowo zlikwidować bo auto rwie jak dzikie. Silnik pracuje aksamitnie, w kabinie słychać tylko pomruk. Testy pokazały ok 63.5dB przy 100km/h co jest wynikiem b.dobrym, podobnym do Mondeo i klasy premium.
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie ok, ale w trybie D przy ruszaniu trochę muli, więc często przełączam na S. Tyle że S trzyma wyższe obroty co w mieście na dłuższą metę drażni. Przydała by się pośrednia kombinacja charakterystyki S (1-2-ka) i D (reszta biegów). Tylko 4-y gwiazdki, bo do skrzyń ZF to DSG brakuje trochę.
4,0
Układ jezdny
Mimo 19 calowych kół zadziwiająco komfortowo. W dużej mierze dzięki adaptacyjnym amortyzatorom, które bardzo dobrze się spisują: miasto = komfort, trasa = tryb normalny, sport = kiedy jedziesz sam, szczególnie przy wysokich prędkościach. Hamulce super, testy pokazują ok 34m 100-0, wrażenia realne są zbliżone. Nie chciałem wierzyć testom w gazetach, ale Haldex 5 faktycznie działa z opóźnieniem. Przy gwałtownym starcie, z układu napędowego dochodzi wyraźny stuk. W Sharanie nigdy czegoś takiego nie miałem.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń jak na kombi o dł. ok 4.70cm
5,0
Ergonomia
Jeśli ogarnąłeś wszystkie funkcje bez otwierania instrukcji i chwili irytacji podczas przeszukiwania menu znaczy, że producent zrobił swoją robotę. Jak dla mnie w Passacie wszystko bardzo intuicyjne, multimedia szybkie, właściwa kombinacja dotykowego ekranu i przycisków.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. Auto posiada ogrzewanie postojowe i mogę je gorąco polecić osobom, które parkują pod chmurką. Pilot ma zasięg ok 600m i jest w cenie wyposażenia (a w Volvo np wymaga dopłaty ... 2 tys pln).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód "normalny". Tył wyraźnie lepszy niż BMW 3 i Audi A4, które porównywałem. Bagażnik to jak dla mnie największy fu... up. Producent pisze, żę chyba coś 650 litrów, a podczas testu wg metody VDA wychodzi... 480 litrów i wrażenia w realu podobne. W dobie odchudzania auto ma ... 19 calowe koło zapasowe (!?!?!), dlatego nie można obniżyć podłogi o ok 10cm bez jego usunięcia.
5,0
Wyciszenie
Jak wyżej. Przy 160km/h można spokojnie rozmawiać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie tylko 1 przegląd long-life po 30 tys km, więc trudno się wypowiedzieć. Problemy zaczną się kiedy pojawią się awarie a minie już gwarancja, bo współczesne auta - w tym to - są napakowane po dach elektroniką, która spodziewam się, nie jest tania przy naprawach w ASO (a czasami nie będzie się dało tego naprawić inaczej).
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto po rabatach kosztowało 199kpln, więc nie było tanie. Mondeo jak dla mnie to nie opcja ze względu na stylistykę. BMW 3 i / lub A4 super, ale za podobnie wyposażone auto ze słabszymi silnikami 2.0 diesel trzeba zapłacić ok 60-70 tys więcej. W grupie aut nie-premium nie ma w zasadzie bezpośredniego konkurenta o zbliżonej mocy/napędzie/etc.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lektura forum sprawia, że włos się jeży na głowie... Ale po 35 tys km ten Passat miał tylko 1 drobną usterkę (obudowa skrzyni biegów stukała o wspornik układu elektrycznego). Inter-Welm Bielsko-Biała poległ totalnie po 3 próbach, a Magro Tychy znalazło od strzału... Żadnych innych usterek ani poważnych awarii, więc wygląda na to, że producent większość chorób wieku dziecięcego już wyeliminował.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI BlueMotion SCR 240KM 177kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Passat B8 Variant