Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B8 Variant

Nafalski Karol, 8 dni temu
Silnik 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 138 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW 2015-2019 - Oceń swoje auto
4,43
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 2.0 TDI 190km w przedniej osi i R-Linę, obniżonym fabrycznie zawieszeniu jest dla mnie bezbłędne i strzał w dziesiątkę.. mam 26 lat, auto kompromis między spontaniczną agresją na drodze i rozwagą na codzień, nie męczy się, każda trudność dla innych aut jak np góry czy miękki teren, tutaj się nie przejmujesz, daje sobie radę wyśmienicie i nie zmartwisz się nigdy spalaniem, czy kondycją motory, on nie robi sobie z tego nic, z machnięciem ręką niedbale i stoickim spokojem Passat B8 w każdych warunkach nie jest niczym nazbyt obciążony, dla niego najgorsze wyzwania i obciążenia pod górę itp są nieodczuwalne, mocy jest ciągle tak samo jak jadąc po autostradzie, zero odczucia że ma ciężko czy coś, przy tym spalaniu no cudownie to samemu potwierdzić, wujek starej szkoły mechanik wciąż twierdzi że pierdoły pociskam i ze turbo diesel tak mało nie spali i niemożliwe że taki silny jest bez zawahania..
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Zastanawia mnie elektryka od wentylatora, co jest przyczyną że odkąd kupiłem od 1 właściciela z każdym elementem z fabryki to po krótkich dystansach po 5-10 km czasem wiatrak na drugim biegu po zgaszeniu chodzi na full obrotach chociaż nie ma ciepło, a po zrobieniu 600kk jednym ciągiem gaszę go z absolutna cisza, temperatury są niskie cały czas i przy męczeniu go przez godzinie na autobahnie ponad 200kmh nie podnoszą się zbytnio temperatury.. nie wiem skąd zachowanie wiatraka, z czasem niedługo się tym zajmę i poznam bolączkę
3,0
Całokształt
Posiadam od prawie 3 lat, pokochałem ten furgon, choć jak na kombi zacięcie sportowe i skrzynia dość bardzo agresywna, wręcz nazbyt.. spalanie bardzo niskie z tą skrzynią, tyle samo pali co mój poprzedni Peugeot 307 w 2.0 hdi 136km w hatchbacku :) kupiłem z przebiegiem 66 tysięcy, wymieniłem komplet hamulców, olej i filtry regularnie, brak usterek jakichkolwiek które by eliminowały dalszą podróż.. jedynie od czasu zakupu dociekam dlaczego wentylator po krótkich odcinkach do 5 km załącza się na drugi bieg i przez 10 min po zgaszeniu buczy jak wariat.. po dłuższych trasach nie ma tego objawu, podejrzewam że może od adblue gdzieś podaje za dużo czasem z tego co znajomy napomniał i stąd błąd i wentylator.. Błędów w kompie zero, przy 135 tysiącach na pierwszym fabrycznym rozrządzie uklękła pompa wody, nagle zaczęło ubywać płynu chłodniczego w ilości litr na 10km nawet, po wymianie rozrządu problem znikł, pompa prawie była rozsypana.. producent zaleca 180kkm fabryczny rozrząd, paski były w stanie wręcz nietkniętym przy wymianie, ale jak pompa to i cały zestaw odrazu wymiana.. pozatym śmiga jak złoto, dynamika ponadprzeciętna, trzyma się drogi świetnie wersja R-line zewnątrz i wewnątrz, jestem bardzo zadowolony z auta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamika świetna, nie narzekam na brak mocy przy wyprzedzaniu, w mieście w wąskich uliczkach bardzo imponuje, adrenalina skacze dla niewtajemniczonych :) lepiej niż BMW e46 3.0d zdecydowanie, aż ciary po plecach przechodzą
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 6 biegowa DSG bardzo mocno agresywna, musiałem się długo przyzwyczajać ale polubiłem to, mało jednak komfortu gdy przy wyprzedzaniu TIRa na zwykłym trybie drive na pół gazu redukuje dwa biegi w dół z wyczuwalnym szarpnięciem, spalanie ciągle bardzo niskie, trasa 6 litrów średnio, miasto 7-8 przy ciężkiej nodze, trasa Warszawa-Berlin na bucie w podłodze i trzymaniu się prędkości 160-max (250kmh) to do dychy nie dojdzie średnio przy mocnych staraniach..
5,0
Układ jezdny
Nie mam zastrzeżeń, auto nie zawiodło, po paru pierwszych miesiącach można zaufać temu autu, jest przewidywalne i słucha się
4,0
Karoseria
Jak to nowsze auta, pod plastikami zaczynają się ogniska rudej progi i nadkola, przy 200kkm myślę nad przypilnowaniem, grubszej robocie, wyczyścić, uzupełnić, konserwacja na lata i dalej będzie śmigać bez proszenia
Komfort
4,0
Widoczność
Nie najgorzej, mam 180cm wzrostu, widzę wszystko, nic nie przeszkadza, oby przywyknąć do wysuniętego grad upa nad licznikiem i sama przyjemność i wygoda, słupki dość cienkie, nie ma się wątpliwości nad pewnością widzenia dookoła
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, największy opcjonalny display Discovery pro jest świetny, ekran się mocno palcuje, to jedyna wada, ale funkcji i wygód tyle że nie ma co płakać, android auto i Apple CarPlay bez zarzutu i zawieszek, czuć że nowsze auto i solidne podzespoły. Kiera multifunkcja ze wszystkimi funkcjami których się używa na codzień to nic nie brakuje, tempomat aktywny mnie urzekł, działa świetnie i czujniki rewelacja.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słucha się auto doskonale, wyłapuje dokładnie temperaturę z zewnątrz, dopasowuje świetnie temperaturę w środku tak że przy zmianach klimatu w trasie na zewnątrz środek jest idealnie ciągle taki jak powinien być, nie odczuwalne żadne zmiany.. przy 130kkm była chwilowa usterka z czujnikiem temperatury zewnętrznej który jest w grillu z przodu, na trasie Niemcy Polska raz mnie zawiódł, zaczął nagle świrować i wykrywać temperaturę na zewnątrz w marcu ponad 40 stopni, po czym stopniowo po paru minutach schodził do prawidłowej temperatury, po chwili znowu drastycznie wzrastał na ponad 40, co za tym idzie climatronic dmuchał w środku zimniej gdy wykrywał temperaturę wysoka na zewnatrz… gdy już byłem gotów jechać na wymianę czujnika nagle magicznie się naprawił sam i już od 2 miesięcy działa znów bezbłędnie, nie wiem może jakiś przewód mokry, nie mam pojęcia, narazie niech będzie.. pozatym bez zastrzeżeń, ufam temu autu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
O wiele więcej miejsca z przodu i z tylu dla wszystkich, niż w sąsiada A6 C8 w kombi, w porównaniu Audi wypada bardzo napompowaną i ciasna w środku, każdy znajomy jednogłośnie twierdzi, że jadąc w 5 osób zdecydowanie bardziej Passat :) ale chciałoby się deskę z bajerami jak panel dotyk od klimy jak w C8, następnym autem będzie passat b9, poznałem i zdecyduję się na niego za rok, dwa :)
3,0
Wyciszenie
Mam dach panoramę, wydaje mi się że to na minus z wyciszeniem chociaż w porównaniu do dużo starszych aut z mojej przeszłości to jest i tak wystarczająco cicho i nie wyczuwam że jest gorzej, czy coś.. aczkolwiek to 2017 rok to chciałoby się mieć cuda :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania właściwie równe z używanym chrupkiem w dieslu za 5 tysięcy złotych, to jest VW i ceny części są tanie, nawet dwumasa w obecnych czasach kosztuje prawie tyle samo co jednomas do 1.9 tdi, kwestia kilkuset złotych na parę lat, nie ma na co nawet zwracać uwagę, kto woli manual ten również nie będzie narzekał, wszystko od ręki i mechanicy chętnie robią te auta, filozofii nie ma. Jadąc jak dziadek za ciężarowym w strumieniu bez oporu powietrza schodzę poniżej 4 litrów przy prędkości TIRa max 90kmh na długiej trasie na prostej (Hannover-Hamburg średnio 3,7/100km)
5,0
Stosunek jakość/cena
Porównując do Audi czy BMW to zero dyskusji, wszystko robić w nim o wiele taniej, w Niemczech podatek tańszy, ekonomiczny bardziej niż tamte, niezależnie jaki model i klasa nadwozia, pojemne wygodne auto i utrzymanie tanie jak starej B5, używać jak należy i normalnie eksploatować i odwdzięczy się właścicielowi brakiem zmartwień i nie trzeba się szykować na duże kwoty dla nieplanowanych remontów, ten model za kilkanaście lat będzie świetnym wołem roboczym jak teraz B4 i B5, pomimo gabarytu jest świetny i silny
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Silnik z AdBlue, póki co zero zmartwień, dolewam tak jak komputer sugeruje, zero zmartwień i przykrości, bezbłędnie się eksploatuje bez zaskoczeń ;)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odkąd kupiłem przy 70kkm teraz mam prawie 140kkm i normalnie użytkując bez nadmiernego chuchania dmuchania to rewelacja, niczym tanie 25 letnie chrupki w ktore sie nie inwestuje tylko dojeżdża do końca; Passat również nie zrobi Ci niemiłej niespodzianki, po prostu bezawaryjnie jeździ i nie kuleje w żadnym aspekcie, idiotoodporne auto, pomimo teraźniejszych czasów gdzie ludzie się nauczyli ciągle naprawiać i serwisowac błahostki, tutaj nic się nie dzieje, zapomniałem o możliwych usterkach, nie wiem kiedy coś się poważniejszego stanie, żeby czymś się martwić

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Passat B8 Variant