Silnik
: Dobra dynamika, niskie zużycie paliwa, przyzwoite wyciszenie, dobra dynamika jak na 150 KM
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Liczne drobne usterki osprzetu silnika: sterownik świecy żarowej, czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej, czujnik temp płynu chłodzącego
3,0
Całokształt
Samochód przestronny, może się podobać. Materiały wykończeniowe na pierwszy rzut oka na dobrym poziomie, jednak spasowanie pozostawia sporo do życzenia bo na nierównościach wszytsko skrzypi. Samochód jest z polskiego salonu, bezwypadkowy i bezkolizyjny na bieżąco serwisowany w ASO więc tym bardziej dziwią mnie skrzypienia z deski rozdzielczej czy boczków drzwi. Zawieszenie to największa porażka. Jeździłem wieloma samochodami różnej klasy ale z czymś takim pierwszym raz się spotykam. Tuleje wahaczy tak skrzypią że ma się wrażenie jakby jeździło się jakimś starym gratem. Problem jest znany wystarczy wpisać w you tube ,, Passat B8 skrzypiące zawieszenie'' Ogólnie jestem rozczarowany i raczej nie kupiłbym ponownie. Niestety usterki które występują w tym aucie potwierdzają mechanicy którzy specjalizują się w naprawach VW oraz ASO VW. Mniej usterkowe są modele po 2019 r (lifting)
Wrażenia
3,0
Silnik
Cichy, wystarczająco dynamiczny,mało pali. Niestety trapią go liczne drobne usterki.
5,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Dobry komfort jazdy szczególnie w trasie. Zaskakująco dobra zwrotność i łatwość manewrowania.
3,0
Karoseria
Maska, pas przedni bardzo podatny na obicia i kamienie. Jeśli ktoś jeździ dużo w trasie skutki będą widoczne gołym okiem.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
To największy plus tego auta .
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z Przodu i z tyłu, pojemny bagażnik.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dobra dostępność części i przystępne ceny.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To największe zaskoczenie. Wybrałem Passata że względu na trwałość i pozornie dobre opinie. Niestety pomyślałem się. Zawieszenie skrzypi jak w starym gracie- wymieniałem tuleje wahaczy i po 10 tys km ponownie skrzypią, smarowanie niewiele też pomaga. Drobne ale uciążliwe usterki silnika różnych czujników.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW
[l/100km]