Passat wraca do korzeni. Duże, niezawodne, fajnie wykończone nudne auto z dieslem pod maską...Mokry sen każdego Janusza.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik, pracuje całkiem kulturalnie, ale jest wyraźnie za słaby do tego auto. Po zachipowaniu, do 145km i 310Nm jest wyraźna poprawa, ale i tak, żaden z niego demon prędkości. Na trasie daje radę do ok 160-180km/h później wyraźnie bierze go zadyszka.
3,0
Skrzynia biegów
Mam mieszane uczucia co do skrzyni. Z jednej strony jest piekielnie szybka i bardzo przyjemnie zmienia biegi to z drugiej przy ruszaniu w trybie D bardzo muli i jest jakoś dziwnie. Kretyńskie jest również to, że przy 60km/h wrzuca 7 bieg i dławi całe auto, aż wszystko wibruje.
Jej usterkowość obrosła już w legendę, ale u mnie nie było żadnych problemów a jest chip i 130tys.
4,0
Układ jezdny
B8 prowadzi się bardzo neutralnie i całkiem dobrze wybiera nierówności. Stabilnie zachowuje się nawet przy dużych prędkościach a układ kierowniczy daje całkiem niezłe wyczucie, ale na autostradzie życzyłbym sobie aby stawiał trochę większy opór. Może rozpieściło mnie trochę moje BMW f20.
4,0
Karoseria
Wygląd, to kwestia gustu - mnie karoseria b8 bardzo się podoba. Byłoby 5 gwiazdek, gdyby nie male ognisko rdzy na błotniku i fatalny lakier, który można uszkodzić każdą szczotką, ale to jest problem wszystkich nowych aut
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj komplet punktów, dawno nie miałem auta z tak dobrą widocznością a biorąc pod uwagę gabaryty to sporo osiągnięcie. Brawo
4,0
Ergonomia
Byłoby rewelacyjnie, gdyby nie obsługa kierownicy, gdzie ciągle mylą mi się przyciski głośności i przełączania. Pozycja za kierownicą jest dobra, przyciski jak w każdym VW na miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko się rozgrzewa jak na diesla. Webasto z pilotem działa świetnie. 3 strefowa regulacja w standarcie pomaga.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest bardzo dużo, schowki w drzwiach ładnie wykończone i można śmiało klucze wrzucać bez obawy, że będą dzwonić i grzechotać. Bagażnik jest spory i ustawny
4,0
Wyciszenie
Jest lepiej niż w moim f20 BMW i nic nie skrzypi. Przy dużych prędkościach słychać silnik, ale przecież to klekot
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
tylko paliwo, serwisy
5,0
Stosunek jakość/cena
Drogi, ale jak się okazuje wart tych pieniędzy
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zero. 130tys
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zero 130 tys
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDI 120KM 88kW
[l/100km]