Auto dynamiczne i oszczędne, najsłabszy punkt to brak płynności działania skrzyni DSG7 oraz ospały system start/stop
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamika silnika na poziomie 6 cylindrowych 3litrowych silników audi/mercedes/BMW, przy spalaniu o 1,5-3L/100 km mniejszym... To przyszłość rozwoju również wśród wymienionych Marek premium, jedynie dźwięk silnika jest dużo gorszy reszta to same zalety wzgledem 3.0tdi...
3,0
Skrzynia biegów
DSG 7biegow, szarpie przy ruszaniu, zmiany biegów od pierwszego do czwartego wyraźnie odczuwalne w trybie D, trochę lepiej jest w trybie S lecz to nadal o klasę lub dwie gorzej od konkurencji z tradycyjnymi automatami. W trybie D utrzymywane są wyjątkowo niskie obroty silnika co może trochę drażnić, jednak pozwala oszczędzać paliwo.
4,0
Układ jezdny
19 cali felgi letnie, 18” zimowe. Zawieszenie z regulowana siła tłumienia amortyzatorow. Różnice w poszczególnych trybach jazdy są wyraźnie wyczuwalne. Ustawienie „komfort” nawet na 19” jest miło miękkie, z kolei „sport” nie jest wyjątkowo twarde
5,0
Karoseria
Przestronny sedan. Do króla segmentu-superba traci naprawdę minimalnie tylko na tylnej kanapie (wg. Pomiarów 3cm...), pozostałe wymiary na poziomie superba (przy mniejszej długości nadwozia!). Bagażnik mniejszy niż w szkodzie i trudniejszy dostęp, choć w porównaniu do reszty konkurencji wypada bardzo dobrze. Praktyczne kieszenie po bokach, podświetlenie, haczyki, otwór na długie przedmioty..
Komfort
5,0
Widoczność
Dzięki lusterkom mocowanym do drzwi poniżej lini szyb i pomysłowej konstrukcji słupków A widzimy bardzo dużo, porównując do Audi a6 c7 wręcz swietnie! Do tylu tez ok. Na pokładzie kamera cofania z asystentem wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego całkowicie rozwiązuje problem...
5,0
Ergonomia
Bardzo dobrze rozmieszczone elementy obsługi, dotykowa nawigacja dla mnie zawsze jest lepsza od pokręteł na tunelu środkowym... Szkoda ze VW z uporem maniaka nie montuje kontrolki zapalonych świateł mijania w okolicy liczników a jedynie przy pokrętle włącznika świateł przy lewym kolanie... Nawet w wersjach z wyświetlaczem elektronicznym jak w moim egzemplarzu brak tego wskazania!.. To jednak jedyny drażniący drobiazg...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Cichy i efektywny nawiew, do tego fabryczne ogrzewanie postojowe. Dach panoramiczny można zasunąć roleta aby zmniejszyć nagrzewanie wnętrza (szkoda ze roletka nie ma napędu elektrycznego jak w wersjach kombi...). Ogrzewanie postojowe posiada funkcje wentylacji wiec przydaje się przez cały rok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Szeroko w obu rzędach siedzeń, dużo miejsca na nogi, bardzo szeroki zakres regulacji foteli sportowych R-Line oraz kierownicy
5,0
Wyciszenie
Wielki postęp w stosunku do Passata B7, którego tez użytkowałem. Nie jest to poziom Mercedesa C klasy ale jak na Marke popularna (nie premium) jest super.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Brak jakiejkolwiek awarii na dystansie 120000km, przy tych osiągach (6s do 100km/h) i napędzie na 4 kola spalanie miejskie w granicach 9L(wyłączony fatalny start/stop), spokojnie trasa- 5,5L, dynamicznie trasa-7L, autostrada 200km/h utrzymywane na bardzo długim dystansie-9,5L
4,0
Stosunek jakość/cena
Egzemplarz wyposażony we wszystkie dodatki z tym silnikiem i pełnym pakietem R-line to koszt około 270tys.zl... Dobra propozycja dla kogoś kto chce mieć wszystkie (prawie...) najnowsze zdobycze techniki znane z Marek premium w skromniejszym „opakowaniu” i bardziej oszczędnym (choć tak samo dynamicznym) wydaniu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektrycznie wysuwany Hak holowniczy zaciął się w pozycji złożonej. Interwencja serwisu i po godzinie było ok
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI BlueMotion SCR 240KM 177kW
[l/100km]