Inne
: Samochód w chwili obecnej stoi unieruchomiony w serwisie. Przyczyny wymienionych usterek nieznane.
Wóz za 200 tys. zł. kapcanieje pod bramą serwisu.
1,0
Całokształt
Piękny samochód, kupiony w salonie w marcu 2019 roku. Wersja Highline , silnik 2,0 TDI 190 KM, 4Motion.
Miłość od pierwszego wejrzenia.
Po 10tys. km. czar prysł.
Usterka czujnika AdBlue :
świecąca kontrolka - diagnoza ASO to zła jakość płynu AdBlue, zbiornik nie może być zalewany płynem innym niż zakupionym w sieci VW; ewidentna bzdura,ponieważ AdBlue to 32,5% wodny roztwór mocznika o takim samym składzie czy byłby kupiony od VW czy na stacji Orlen. Usterka skasowana, płyn oryginalny - kontrolka znowu się zapaliła: diagnoza ASO to przelany płyn o 3 litry! Pytam gdzie się ten nadmiar zmieścił - odpowiedź w przewodach odpowietrzających.Kolejna bzdura.
Kiedy kontrolka zapaliła się po raz trzeci wymogłem wymianę czujnika na nowy - problem na razie znikł.
Przebieg 10800 km:
- samochód ściąga na lewą stronę przy ustawionym kole kierownicy do jazdy na wprost:
X ustawienie pełnej geometrii za 300 zł., po 20 km. samochód ściąga w prawo- ponowne ustawienie geometrii - samochód ściąga w lewo. ASO nie chce przyjąć reklamacji, jazda próbna w obecności kierownika serwisu, który stwierdził, ze przy ustawieniu kierownicy do jazdy na wprost samochód może ściągać i to jest normalne!!! Po dzikiej awanturze i powiadomieniu centrali VW wykonano przekładkę przednich kół i kalibrację czujnika kąta skrętu - samochód jechał idealnie prosto.
Tu niespodzianka - próba wyjazdu z serwisu nieudana - silnik nie odpala!!! Zażądałem pełnej diagnostyki, która ujawniła spadek napięcia w baterii kluczyka keyless. Wymieniona - samochód odpala i jeździ.
Następnego dnia 75 km. bezproblemowej trasy, za 12 godzin nieudana próba odpalenia samochodu, rozrusznik nie kręci, próba uruchomienia awaryjnego nieudana.
Wezwanie VW Assistance, laweta na horyzoncie i tu cudowne uzdrowienie - grat zapalił.
Powrót z potężną dawką adrenaliny , wyjazd na autostradę i znowu niespodzianka....Ten wynalazek ściąga znowu na prawo!!!
Aktualnie stoi w ASO i czeka na diagnozę. Podsumowanie ostatnich 30 dni życia Passata to 20 dni unieruchomienia w serwisie.
Zalety: Solidnie wykonany na zewnątrz i wewnątrz.
Wady: Poza wymienionymi powyżej zaletami oceniam , że ten samochód to najgorsze ścierwo w ciągu 25 lat mojego obcowania z łącznie 16 samochodami, w tym okresem eksploatacji PF 126p i samochodów kolekcjonerskich sprzed 50 lat.
Droga przez mękę , samochód za 200 tys. zł.nafaszerowany elektroniką, warty wywalenia na wysypisko śmieci po 11000 km. Teraz loteria jeśli chodzi o diagnozę i następną usterkowość nowego pojazdu.
Serwis ASO cechuje buta, robienie idioty z klienta, wchodzą do palcu gdy kupujesz, później praktycznie żadnej odpowiedzialności za badziew, który sprzedali i powinni serwisować z największą starannością.
Wnioski: Nigdy więcej żadnej współpracy z VAG tzn. VW, Audi, Skoda, Seat - to g... jednym ch... podszyte niewarte funta kłaków.
Z wieloletniego doświadczenia twierdzę, że bardziej niezawodny był maluch.
Odradzam kupno tego samochodu nawet największemu wrogowi.
Pomimo mojego negatywnego nastawienia do określeń typu wieśwagen czy szmelcwagen - po przeżyciach, które zafundował mi nowy samochód i serwis autoryzowany twierdzę, że jest to określenie trafione w dziesiątkę.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik cichy,spalanie w granicach 7-8 l. ON/100km., ale niezdiagnozowane usterki unieruchamiające nowy pojazd są nie do zaakceptowania.
4,0
Skrzynia biegów
Pracuje płynnie.
4,0
Układ jezdny
Aktualnie bez zastrzeżeń.
5,0
Karoseria
Solidne wykonanie.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaryjność nowego samochodu i brak kompetencji autoryzowanych serwisów przekreśla. Maluchy w okresie swojej świetności były mniej awaryjne niż szmelc za 200 tys. zł.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW
[l/100km]