Za całokształt 4 gwiazdki - czyli ogolnie ok, nie jest to premium i to czuć (wcześniej miałem A4 z 2011 roku - duża różnica w stosunku do Passeratti). Zatem bez szału, ale porównując do innych konstrukcji w tym przedziale cenowym dosyć porządnie.
Na plus: wykonanie wnętrza, ergonomia, klimatyzacja, widoczność, silnik i cena (kupiłem z rabatem 24% - w innych markach nie było mowy o takim upuście)
Na minus: skrzynia (trochę tępa) , zawieszenie, wyciszenie, przestrzeń na głową pasażerów z tyłu
Podsumowując : Niby ok ale na minus 2 ważne sprawy : skrzynia i zawieszenie
Wrażenia
5,0
Silnik
Brak uwag, ładnie pracuje, przyjemny klekot (jak ktoś lubi), dobrze przyspiesza, elastyczność ok, szybko się rozgrzewa. Moim zdaniem jak na 150km dynamiczny.
3,0
Skrzynia biegów
Poważny minus - skrzynia jest trochę tępa, to samo miałem w A4 z 2011 roku.. Działa dobrze ale jest takie trochę nieprzyjemne uczucie jak się zmienia biegi nie wchodzą ładnie, miękko. Czasami, nie zawsze, pod ręką jest takie uczucie klikania/lekkiego zgrzytania.
3,0
Układ jezdny
No tutaj moim zdaniem największa porażka. Zawieszenie jest miękkie z dużym skokiem taki kanapowiec do spokojnej jazdy. Ale jest głośne....! Rozumiem, że jeśli ma być miękko na dziurach (w Łodzi są straszne drogi) to będzie bujało na zakrętach, przez co nie ma się poczucia kontroli nad pojazdem przy pokonywaniu zakrętów przy wyższych prędkościach. Ale skoro tak, to przy pokonywaniu nierówności drogi lub torów tramwajowych ma być w środku cicho i przyjemnie. A w Passeratti jest głośno na nierównościach.. Duży minus. Nie wiem czy to wina zawieszenia czy wyciszenia nadkoli, efekt jest taki, że autem buja i jest miękkie a na nierównościach jest głośno.
5,0
Karoseria
Brak uwag więc daje 5 gwiazdek, dzisiaj nie ma sensu chyba oceniać tego punktu bo auto ma rok. Lakier jest potwornie miękki i podatny na zarysowania ale tak juz jest u wszystkich producentów. Polecam założyć powłokę ceramiczną.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra.
5,0
Ergonomia
Ergonomia według mnie świetna. Wszytsko pod ręką, od razu wadomo w co kliknąć, moment i ustawione. Soft komputera działa szybko i się nie zawiesza. Duży plus dla VW, w porównaniu do aut francuskich czy japońskich VW wypada bardzo dobrze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima automatyczna 3 strefowa działa idealnie, zero uwag, same plusy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy i pasażera z przodu super, z tyłu szeroko ale nisko nad głową.
3,0
Wyciszenie
Moim zdaniem spory minus. Powinno być lepsze. W mieście ok, na trasie słabo. Przy większych prędkościach (140 -160 zatem bez szaleństw) mocno słychać opony i lusterka..
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupiłem z pakietem serwisowych i przedłużoną gwarancją. Są to niedrogie opcje więc oceniam na 5 gwiazdek.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem z upustem 24% wiec cena była adekwatna do pojazdu. Ceny katalogowe są moim zdaniem totalnie chore. Gdybym zapłacił ponad 140 tys za mój egzemplarz (zgodnie z katalogiem) dał bym 2 gwiazdki. Ale zapłaciłem niecałe 110 więc daje 4.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sedan - z tyłu wsadzili za twarde uszczelki do drzwi i te wycierają lakier z wnęki na drzwi totalna niedoróbka ale jak drzwi są zamknięte, nie widać przetarć. W serwisach jest na to akcja wklejają folie ochronną..;) Żeby bardziej się nie wycierało..
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW
[l/100km]