Dobre auto z małymi mankamentami. Największy z nich to skrzynia biegów dsg - niby taka zachwalana, miękko zmienia przełożenia, szybkie reakcje - a jednak trochę jej brakuje. Za szybko (przy zbyt niskich obrotach) zmienia biegi i jest za krótka a do tego w trybie D czasem zbyt długo zastanawia się nad doborem przełożenia przy mocnym dodaniu gazu. Pozostałe aspekty w normie - obszerne nadwozie, dobra ergonomia, przyzwoite spalanie i koszty serwisowania. Nie wiem jak z manualem, ale z automatem trochę brakuje do ideału...
Co do zużycia paliwa podanego przeze mnie to
6,5l - to zużycie przy jeździe drogami ekspresowymi i autostradami z prędkościami do 140km/h (120-140) i maks 15% drogami krajowymi (lekko naginając przepisy - do 110km/h)
8,0l - zużycie w trybie miejskim (kilka km w jedną stronę, średnie miasto, średnie natężenie ruchu) lub dynamiczna jazda na autostradach (niemieckich ;) - prędkości 170km/h+). W mieście w korkach zimą może dojść do 9l, Autostrada, tempomat na 150 - 7-7,5l
5,5l - to spokojna (ale nie emerycka i eko) jazda po drogach krajowych zgodnie z przepisami. Żeby zejść niżej trzeba by chyba już anielskiej cierpliwości...
Co do kwestii ponownego zakupu, to tak, ale tym razem zdecydowałbym się na manualną skrzynię biegów raczej...
Wrażenia
4,0
Silnik
Cichy i dość dynamiczny, przy prędkościach autostradowych (do 150km/h) spokojnie można rozmawiać, niestety moim zdaniem ogranicza go automat dsg - za szybko zmienia biegi w trybie D i ma za krótkie biegi. Spalanie przy tak dużym aucie akceptowalne (autostrada, 140km/h ok 7l/100km, ale byłoby lepiej gdyby skrzynia była dłuższa) przy prędkościach rzędu 120m/h w okolicach 6l, miasto ok 8-9l
3,0
Skrzynia biegów
Niestety automat to bolączka tego auta - za krótkie przełożenia -przy 140km/h na autostradzie silnik ma jakieś 2600rpm, przy 150 - 2800 co jak dla mnie jest zdecydowanie za dużo - o jakieś 200-300rpm, co przekłada się na dość spore spalanie. Dla porównania poprzednie auto (BMW 320d E91 2006r 150km) przy 140km miało niespełna 2500rpm i paliło ok 6-6,5l. Passat przy tej samej trasie i prędkościach spala ok 7l (i więcej). Drugie auto (Vectra C 1,9 CDTI 120KM) ma jeszcze niższe obroty (przy 140 ok 2350rpm) i pali mniej niż 6l/100km. Drugi aspekt to zbyt szybka zmiana biegów (przy delikatnej jeździe) i utrzymywanie zbyt niskiej prędkości obrotowej. Auto już przy ok 60km/h wrzuca 6-bieg a silnik ma tylko 1200rpm - zdecydowanie źle to się odbija na kole dwumasowym (zaczęło się odzywać przy 175tkm - na szczęście zostało wymienione na gwarancji kupionej razem z autem). Na plus płynność zmiany biegów - praktycznie nic nie czuć. Niestety, przy gwałtownym dodaniu gazu chwilę zajmuje skrzyni dobranie odpowiedniego biegu. Ja nauczyłem się operować łopatkami pod kierownicą ;)
4,0
Układ jezdny
Komfortowy ale bezpieczny. Po przesiadce z BMW musiałem się przyzwyczaić do bardziej miękkiego zawieszenia, ale po czasie mogę stwierdzić, że zawieszenie to plus auta - może nie da się pojechać dynamicznie po zakrętach, ale za to komfort jest duży a i nawet przy szybkiej jeździe autostradowej daje poczucie bezpieczeństwa
4,0
Karoseria
Poza małym ogniskiem rdzy przy tablicy rejestracyjnej na klapie bagażnika nie mam żadnych uwag
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie jest ok - trochę za szerokie słupki przednie, przez co nie zawsze wszystko jest dobrze widoczne - zwłaszcza przy wyjeżdżaniu z ulic, gdzie dodatkowo widoczność zasłaniają drzewa, krzaki czy płoty i budynki. Poza tym jest ok.
5,0
Ergonomia
Tu nie mam zastrzeżeń, praktycznie wszystko pod ręką, dużo schowków i uchwytów. Wszystkie przyciski pod ręką, w sumie intuicyjna obsługa. Jedynie navi mogła by być trochę wyżej - tak żeby nie trzeba było odrywać wzroku od drogi przy zerkaniu na ekran...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajne ogrzewanie jak i system klimatyzacji. Duża przestrzeń daje poczucie przestronności...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Mam ponad 180cm i za mną może usiąść jeszcze ktoś mojego wzrostu. Dla 4 osób auto na wakacje jest idealne. W bagażniku zmieści się naprawdę dużo bagaży. Byliśmy we 4 w Chorwacji na 2 tygodniowym wyjeździe i spokojnie się spakowaliśmy (plus mieliśmy bagażnik dachowy) a i nikt nie narzekał na brak miejsca.
5,0
Wyciszenie
Naprawdę dobre - nawet przy dużych prędkościach można swobodnie rozmawiać. Nie słychać za bardzo silnika a i opływ powietrza daje się we znaki dopiero przy ok 160-170km/h
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis nie taki strasznie drogi - raz na rok kilka stówek za wymianę oleju i przegląd - rozrząd porównywalnie do innych aut (tym bardziej że interwał co 210tkm - ja wymieniałem przy 180). Jedynie serwis dsg dość drogi i potrzebny co 60tkm. Inne materiały eksploatacyjne w normie. Dodam, że serwis olejowy, rozrząd i dsg robiłem zawsze w ASO, inne, drobne wymiany, jak i tarcze, klocki, etc. w niezależnym serwisie. Awarie zdarzają się sporadycznie (u mnie w sumie były to czujnik abs w tylnym kole oraz moduł elektroniczny odpowiedzialny za tylną kamerę - zalewany przez nieszczelny układ spryskiwania tylnej szyby). Poza tym tylko serwis i tankowanie A pro po tankowania to mogłoby być taniej, gdyby nie wspomniana już wcześniej skrzynia dsg...
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest idealnie, ale auto wypada dobrze pod tym względem...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W sumie to jest ok, drobne awarie zdarzają się sporadycznie (jak wyżej czujnik abs i moduł kamery zalany przez spryskiwacz). Poza tym tylko eksploatacja (serwis olejowy, rozrząd, tarcze + klocki, przegub, etc...)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak zastrzeżeń. Auto nigdy nie zawiodło, nie stanęło na trasie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM 125kW
[l/100km]