Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B7 Variant

Salvi, 4 lata temu
Silnik 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM 125kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 210 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM 125kW 2010-2014 - Oceń swoje auto
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Dobre auto z małymi mankamentami. Największy z nich to skrzynia biegów dsg - niby taka zachwalana, miękko zmienia przełożenia, szybkie reakcje - a jednak trochę jej brakuje. Za szybko (przy zbyt niskich obrotach) zmienia biegi i jest za krótka a do tego w trybie D czasem zbyt długo zastanawia się nad doborem przełożenia przy mocnym dodaniu gazu. Pozostałe aspekty w normie - obszerne nadwozie, dobra ergonomia, przyzwoite spalanie i koszty serwisowania. Nie wiem jak z manualem, ale z automatem trochę brakuje do ideału... Co do zużycia paliwa podanego przeze mnie to 6,5l - to zużycie przy jeździe drogami ekspresowymi i autostradami z prędkościami do 140km/h (120-140) i maks 15% drogami krajowymi (lekko naginając przepisy - do 110km/h) 8,0l - zużycie w trybie miejskim (kilka km w jedną stronę, średnie miasto, średnie natężenie ruchu) lub dynamiczna jazda na autostradach (niemieckich ;) - prędkości 170km/h+). W mieście w korkach zimą może dojść do 9l, Autostrada, tempomat na 150 - 7-7,5l 5,5l - to spokojna (ale nie emerycka i eko) jazda po drogach krajowych zgodnie z przepisami. Żeby zejść niżej trzeba by chyba już anielskiej cierpliwości... Co do kwestii ponownego zakupu, to tak, ale tym razem zdecydowałbym się na manualną skrzynię biegów raczej...
Wrażenia
4,0
Silnik
Cichy i dość dynamiczny, przy prędkościach autostradowych (do 150km/h) spokojnie można rozmawiać, niestety moim zdaniem ogranicza go automat dsg - za szybko zmienia biegi w trybie D i ma za krótkie biegi. Spalanie przy tak dużym aucie akceptowalne (autostrada, 140km/h ok 7l/100km, ale byłoby lepiej gdyby skrzynia była dłuższa) przy prędkościach rzędu 120m/h w okolicach 6l, miasto ok 8-9l
3,0
Skrzynia biegów
Niestety automat to bolączka tego auta - za krótkie przełożenia -przy 140km/h na autostradzie silnik ma jakieś 2600rpm, przy 150 - 2800 co jak dla mnie jest zdecydowanie za dużo - o jakieś 200-300rpm, co przekłada się na dość spore spalanie. Dla porównania poprzednie auto (BMW 320d E91 2006r 150km) przy 140km miało niespełna 2500rpm i paliło ok 6-6,5l. Passat przy tej samej trasie i prędkościach spala ok 7l (i więcej). Drugie auto (Vectra C 1,9 CDTI 120KM) ma jeszcze niższe obroty (przy 140 ok 2350rpm) i pali mniej niż 6l/100km. Drugi aspekt to zbyt szybka zmiana biegów (przy delikatnej jeździe) i utrzymywanie zbyt niskiej prędkości obrotowej. Auto już przy ok 60km/h wrzuca 6-bieg a silnik ma tylko 1200rpm - zdecydowanie źle to się odbija na kole dwumasowym (zaczęło się odzywać przy 175tkm - na szczęście zostało wymienione na gwarancji kupionej razem z autem). Na plus płynność zmiany biegów - praktycznie nic nie czuć. Niestety, przy gwałtownym dodaniu gazu chwilę zajmuje skrzyni dobranie odpowiedniego biegu. Ja nauczyłem się operować łopatkami pod kierownicą ;)
4,0
Układ jezdny
Komfortowy ale bezpieczny. Po przesiadce z BMW musiałem się przyzwyczaić do bardziej miękkiego zawieszenia, ale po czasie mogę stwierdzić, że zawieszenie to plus auta - może nie da się pojechać dynamicznie po zakrętach, ale za to komfort jest duży a i nawet przy szybkiej jeździe autostradowej daje poczucie bezpieczeństwa
4,0
Karoseria
Poza małym ogniskiem rdzy przy tablicy rejestracyjnej na klapie bagażnika nie mam żadnych uwag
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie jest ok - trochę za szerokie słupki przednie, przez co nie zawsze wszystko jest dobrze widoczne - zwłaszcza przy wyjeżdżaniu z ulic, gdzie dodatkowo widoczność zasłaniają drzewa, krzaki czy płoty i budynki. Poza tym jest ok.
5,0
Ergonomia
Tu nie mam zastrzeżeń, praktycznie wszystko pod ręką, dużo schowków i uchwytów. Wszystkie przyciski pod ręką, w sumie intuicyjna obsługa. Jedynie navi mogła by być trochę wyżej - tak żeby nie trzeba było odrywać wzroku od drogi przy zerkaniu na ekran...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajne ogrzewanie jak i system klimatyzacji. Duża przestrzeń daje poczucie przestronności...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Mam ponad 180cm i za mną może usiąść jeszcze ktoś mojego wzrostu. Dla 4 osób auto na wakacje jest idealne. W bagażniku zmieści się naprawdę dużo bagaży. Byliśmy we 4 w Chorwacji na 2 tygodniowym wyjeździe i spokojnie się spakowaliśmy (plus mieliśmy bagażnik dachowy) a i nikt nie narzekał na brak miejsca.
5,0
Wyciszenie
Naprawdę dobre - nawet przy dużych prędkościach można swobodnie rozmawiać. Nie słychać za bardzo silnika a i opływ powietrza daje się we znaki dopiero przy ok 160-170km/h
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis nie taki strasznie drogi - raz na rok kilka stówek za wymianę oleju i przegląd - rozrząd porównywalnie do innych aut (tym bardziej że interwał co 210tkm - ja wymieniałem przy 180). Jedynie serwis dsg dość drogi i potrzebny co 60tkm. Inne materiały eksploatacyjne w normie. Dodam, że serwis olejowy, rozrząd i dsg robiłem zawsze w ASO, inne, drobne wymiany, jak i tarcze, klocki, etc. w niezależnym serwisie. Awarie zdarzają się sporadycznie (u mnie w sumie były to czujnik abs w tylnym kole oraz moduł elektroniczny odpowiedzialny za tylną kamerę - zalewany przez nieszczelny układ spryskiwania tylnej szyby). Poza tym tylko serwis i tankowanie A pro po tankowania to mogłoby być taniej, gdyby nie wspomniana już wcześniej skrzynia dsg...
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest idealnie, ale auto wypada dobrze pod tym względem...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W sumie to jest ok, drobne awarie zdarzają się sporadycznie (jak wyżej czujnik abs i moduł kamery zalany przez spryskiwacz). Poza tym tylko eksploatacja (serwis olejowy, rozrząd, tarcze + klocki, przegub, etc...)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak zastrzeżeń. Auto nigdy nie zawiodło, nie stanęło na trasie.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Passat B7 Variant