Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B7 Variant

Brzęczyszczykiewicz, 7 lat temu
Silnik 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM 125kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 128 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM 125kW 2010-2014 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Cichy, dynamiczny i zaskakująco oszczędny. Mam wrażenie pracujący delikatniej niż wersja 140 KM. W porównaniu do 2.0 TDI 140 KM DSG splananie w 2.0 TDI 170 KM ze skrzynią manualną okazało się być niższe.
5,0
Całokształt
Wyjątkowo komfortowy samochód ze świetnym silnikiem. Wysoka jakość wykonania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to największa zaleta tego modelu. Poprzednio użytkowałem wersję 140 KM ze skrzynią DSG. Teraz 170 KM celowo połączone ze skrzynią manualną. To połączenie zapewnia lepsze przyśpieszenie i większą przyjemność z jazdy praktycznie w każdych warunkach. Okazuje się też trwalsze od poprzedniego.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna działa precyzyjnie, co nie jest oczywiste w każdej marce. Mimo przebiegu koło dwumasowe nie wykazuje żadnych oznak zużycia, użytkując poprzednio samochód ze skrzynią DSG po przebiegu 120 tys. koło dwumasowe już hałasowało.
4,0
Układ jezdny
Samochód dobrze trzyma się drogi i zapewnia wysoki komfort podróżowania. Układ jezdny to mocna strona, choć uznałbym, że priorytetem dla konstruktorów był komfort jazdy. Świetnie sprawdza się przy wysokich prędkościach.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu. Prosta bryła nadwozia zapewnia dobrą widoczność.
5,0
Ergonomia
Duży bagażnik, obszerne siedzenia, duża ilość schowków.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zarzutu, szybko chłodzi i zaczyna grzać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest dużo, nawet dla osób dorosłych z tyłu. Wygodne wkładanie i mocowanie fotelika.
5,0
Wyciszenie
Dźwięk silnika nigdy nie jest męczący, nawet przy wysokich obrotach. Jazda autostradowa również zaskakuje pozytywnie. Porównując do Volvo XC60 D5 w VW jest o dziwo ciszej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przekonywany do nowoczesnych silników benzynowych miałem na testy Passata 1.8 TSI, jednak róznica w spalaniu na długim dystansie wyniosła blisko 3l/100 km a niestety silnik nie zapewniał takiej dynamiki. Kupując jeszcze raz z przekonaniem wybrałbym znowu 2.0 TDI 170 KM.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cennik VW nie należy do tych szczególnie atrakcyjnych, ale trzeba przyznać, że po latach wychodzą plusy w postaci lepszych zastosowanych materiałów. To czuć, szczególnie po kilku latach porównując do konkurencji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ze względu na niewielki wyciek wymieniana została pompa wody. Innych usterek brak. Przy poprzednim egzemplarzu ze skrzynią DSG nie wyglądało to niestety tak dobrze.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Passat B7 Variant