Zawieszenie
: komfort jazdy + to że jadąc octavią często zajeżdżali mi drogę, a jadąc passatem (xenon + LED) zawczasu zjeżdżają na prawy pas
5,0
Całokształt
auto bardzo wygodne i komfortowe, wystarczająca dynamika i w miarę oszczędne przy czym przydałoby się 4x4 i lekko podwyższone zawieszenie. Światła xenonowe, podgrzewana przednia szyba + siedzenia i bezkluczykowy dostęp to dodatki naprawdę wartę swej ceny.
Wrażenia
5,0
Silnik
po chip tuningu u mastersa na 202km / 423nm jest bdb, silnijk nie lubi wolnych obrotów ale od ~1700rpm naprawdę dobrze przyspiesza przy okazji pozostawiając rozsądne zużycie paliwa.
5,0
Skrzynia biegów
w manualu biegi wchodzą bardzo precyzyjnie przy czym nie ma co jechać poniżej 1600rpm - niby według komputera spalimy mało ale szkoda dwumasy i dynamika pozostawia sporo do życzenia (od ~1800rpm przyspiesza zajefajnie)
4,0
Układ jezdny
tłumienie i resorowanie bdb - prawie idealnie - tym nie mniej 13.5cm to trochę mało i na polskie drogi przydaje się minimalne podniejsienie zawieszenia
Komfort
5,0
Widoczność
w stosunku do B6 i octavii jest super, Citroen C5 może jest bardziej komfortowy ale różnica nie jest duża a parkowanie na parkingu hipermarketu o niebo lepsze w passacie (brat ma c5 na full wypasie)
5,0
Ergonomia
jak w całej grupie VAG - wszystko intuicyjne, praktycznie nie licząc obsługi radia (przeczytania manuala się przydaje) czuję się jak w domu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie super (nagrzewnica, podgrzewana przednia szyba i siedzenia), klimy jeszcze nie miałem okazji testować
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
superb może ma więcej miejsca ale przymierzałem się do jednego i drugiego i passat przypadł mi lepiej do gustu
4,0
Wyciszenie
może nie idealnie ale naprawę jest bdb - w stosunku do octavii to dzieli je przepaść przy czym benzyna na pewno byłaby bardziej cicha
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
tankowanie z dystrybutora - po chip tuningu:
90: ~4.5l/100
120: 5.4 l/100
140: 6.1 l/100
155: 6.8 l/100
średnio 6.8
biorąc pod uwagę dynamikę jest bdb
4,0
Stosunek jakość/cena
cena zakupu dość duża ale coś za coś: duże ciężkie, bezpieczne kombi z bdb dynamiką silnika i bdb wyposażeniem musi swoje kosztować: nowy 130000zł, po 3.5 roku dałem 47000zł - to co dostałem w zamian naprawdę mnie zadowala.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie nic się nie zepsuło ale zrobiłem nim miej niż 10000km więc za mała aby się wypowiadać
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie nic się nie zepsuło ale zrobiłem nim miej niż 10000km więc za mała aby się wypowiadać
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM 125kW
[l/100km]