Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B7 Variant

carambaras, 9 lat temu
Silnik 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM 125kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 79 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM 125kW 2010-2014 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : precyzyjne, dość sztywne ale wciąż komfortowe. i to, jak łatwo przyzwyczaić się do dobrego auta z Volkswagena :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Dsg
Inne : rozładowany akumulator i zepsuty zamek tylnej klapy
4,0
Całokształt
najlepsze auto, jakie dotychczas użytkowałem. z jednym zastrzeżeniem: skrzynia DSG - akurat nie mam szczęścia, szarpie. Im zimniej, tym mocniej.
Wrażenia
5,0
Silnik
jak się człowiek do dobrego przyzwyczai... to równie dobrego silnika jeszcze nie znalazłem. Dynamiczny, fajnie wchodzi na obroty, oszczędny, bez usterek. równie dobry znalazłem jedynie w... Skodzie :) znacznie lepszy od konkurencji, np. BMW 318d.
2,0
Skrzynia biegów
jest źle. Każda wizyta w serwisie kończyła się wymianą mechatroniki i... przez dwa tygodnie było super. A potem znów mocno szarpało. Nie wciskam gwałtownie gazu na trasie, tak szarpie. Podobno ten typ tak ma, najpóźniej po 120 tys. km trzeba wymieniać skrzynię.
5,0
Układ jezdny
tak jak lubię: sztywny, ale nie twardy, precyzyjny, ale nie sportowy (czytaj: nadwrażliwy układ kierowniczy połączony z twardym zawieszeniem). Znacznie sztywniejszy niż w limuzynie.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak tabliczka czekolady: kwadratowa, praktyczna, dobra :) Ale czujniki parkowania z przodu i z tyłu się przydają!
5,0
Ergonomia
tak jak lubię: wszystko na swoim miejscu, pod ręką i nikomu nie przyszło do głowy umieszczanie przełączników np. z boku fotela kierowcy :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
kombi znacznie dłużej się nagrzewa niż limuzyna, ale poza tym jest ok. I - użytkownicy Toyoty, Renault i podobnych: można jednocześnie ustawić nawiew na wszystkie strony świata, zaś automatyczne ustawienia wentylacji działają również bez włączonej klimatyzacji!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tak jak potrzebuję. Mniej być nie powinno, więcej miejsca też nie. Jak ktoś chce się przekonać, o czym mówię, niech spróbuje podać dziecku - zapiętemu pasami w foteliku - wodę do picia. Uda się - za pomocą wysięgnika :)
5,0
Wyciszenie
jak na diesla, oczywiście. podwójna przednia szyba robi swoją robotę, seryjnie w Passacie od 2010 roku. Jest znacznie ciszej niż w poprzedniku.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
serwis jest drogi, auto jest drogie. Nie bierze oleju, przez 4 lata nie dolałem kropli. Przeglądu co 50 tys. km, ale to chyba nie jest dobry pomysł. Średnio pali 7,5 litra.
4,0
Stosunek jakość/cena
stosunek ceny do oferowanej jakości pojazdu jest dobry. Superb ma zapewne lepszy - uwaga: Skoda mniej traci na wartości niż Passat.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
tuleje wahaczy, końcówki drążków, nic wielkiego. Zepsuł się zamek tylnej klapy - konieczna była wymiana w serwisie, auto po prostu się nie zamykało. I na amen rozładował się akumulator - auta już nie otworzyłem, na lawecie pojechał do serwisu.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
DSG. Już opisałem.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Passat B7 Variant