Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B7 Variant

Andrzej, 3 lata temu
Silnik 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 310 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 2010-2014 - Oceń swoje auto
4,71
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Inne : Skrzynia biegów
5,0
Całokształt
Bardzo udany model, miałem wcześniej Passata B6 i widzę ogromny przeskok jakościowy. Samochód pojemny, tani w utrzymaniu, dobrze wykonany i przede wszystkim bezawaryjny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest to poprawiona jednostka 2.0 która cieszy się większą bezawaryjnością niż w poprzednim modelu, lepszymi osiągami i niższym spalaniem. Mimo wszystko nie jest to demon prędkości tylko ekonomiczny silnik do normalnego przemieszczania się. Połączenie manualną skrzynią powoduje spalanie w trasie poniżej 5l/100km a pamiętajmy że jest to bardzo pojemne kombi. Średnio pali 5,5l Silnik ma duży margines niewykorzystanej mocy którą bez uszczerbku można podnieść na 160-170KM. Mój egzemplarz ma najechane ponad 300tys km i jest w idealnym stanie
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobre przełożenia, przy 130 mamy 2,1tys obrotów co wpływa na niskie spalanie. Biegi wchodzą lekko ale precyzyjnie, chciałbym taką skrzynię w każdym samochodzie
5,0
Układ jezdny
Nie buja na ostrych zakrętach a jednocześnie dobrze tłumi nierówności, radzi sobie z kostką brukową i studzienkami ale słabiej się spisuje przy dużych dziurach.
4,0
Karoseria
Wieje nudą jak to każdy Passat, nie ma rdzy chociaż widziałem ją na kilku innych podobnych egzemplarzach a ma dopiero 10lat.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak to w kombi, jest ok a czujniki parkowania pomagają. Żona lubi nim jeździć i chwali sobie że wszystko widzi dookoła więc chyba ok
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, obsługa intuicyjna, bardzo przydatne sterowanie z kierownicy. Denerwujący system Start-Stop który włącza się po każdym odpaleniu, na szczęście wyłącznik jest przy skrzyni biegów. Dla słabych kierowców system Auto-Hold pomagający ruszać pod górę
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Elektryczna nagrzewnica przedniej szyby przydatna w zimie, momentalnie robi się ciepło ale działa tylko na postoju, klimatyzacja bardzo wydajna, podgrzewane przednie fotele, pod tym względem wszystko ok. Natomiast brakuje osobnego sterowania ogrzewaniem z tyłu i podgrzewanych foteli z tyłu jak to ma Skoda Superb
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Skoda SuperB bije na głowę nie tylko Passata ale i każde inne kombi, passat ma mniej miejsca na nogi ale jest szerszy i mieści 5 osób, Skoda ma mnóstwo miejsca na nogi ale tylko dla 4 osób, piąta siedzi za karę.
5,0
Wyciszenie
Silnik delikatnie klekocze, szum opon i tyle. Przy 200km/h można normalnie rozmawiać, słychać natomiast zawieszenie przy większych dziurach o czym pisałem w zakładce zawieszenie ocena -5
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rewelacja, szczególnie roczniki 2010-11 gdzie dawali normalny gaz do klimy bo od rocznika 2012 kosztuje 3 razy więcej nabijamy co rok, normalne żarówki H7 a nie xenony tańsze w wymianie, spalanie średnie 5,5l, tanie i łatwo dostępne części, każdy mechanik bez problem poradzi sobie z serwisem i bardzo wytrzymała konstrukcja. Duży plus Passata
5,0
Stosunek jakość/cena
Poniżej 30tys można kupić 10 letniego paska, ładnie wyglądającego, dobrze jeżdżącego i to naprawdę dobrze wydane pieniądze. Na dodatek taniego w utrzymaniu. Polecam
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak a na blacie ponad 300tys km

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Passat B7 Variant