Silnik
: Kapryśny osprzęt. Przepustnica, EGR, DPF.
3,0
Całokształt
Wszystko co mogę napisać to, to że jeśli chodzi Passata to wszystkie narzekania, o których przeczytacie na forach internetowych są niestety prawdą... Kupiłem go tylko dlatego, że na coś japońskiego nie było mnie stać. Dziwnym trafem Passat nie trzyma tak dobrze wartości i używany jest znacznie tańszy:) Na szczęście podróżuje się nim przyjemnie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zupełnie wystarczający. Kultura pracy naprawdę dobra. Kapryśny osprzęt. Trochę dużo pali w rzeczywistości ale od początku nie wierzyłem w obiecanki producenta.
4,0
Skrzynia biegów
Nie wiem jak będzie dalej ale działa dobrze i oprócz koła dwumasowego nie było z nią problemów.
4,0
Układ jezdny
Po prostu działa poprawnie. Nie zaskakuje ani na plus ani na minus.
4,0
Karoseria
Skrzypiące wnętrze...
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
Nadal nie wiem czy da się opanować obsługę wszystkich guziczków i wihajstrów na i wokół kierownicy tak aby było to wygodne i nie wymagało odrywania oczu od drogi:) Nie rozumiem tez montowania ekranu tak nisko. Nie da się tam rzucić okiem jednocześnie mając drogę w polu widzenia. To bardzo słabe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogromne osiągnięcie niemieckich inżynierów. To jest naprawdę coś, zrobić tak ciasne wnętrze w takiej dużej karoserii. Gdy ktoś ma się zmieścić na przednim fotelu pasażera nie dotykając kolanami deski, to wtedy dziecko siedzące na foteliku z tyłu na bank będzie miało nogi oparte o oparcie przedniego fotela... Za to w bagażniku można lądować samolotem. Więc komfort bagażu ewidentnie wygrał z komfortem pasażerów. Na szczęście jest szeroko. Prosto, surowo, schludnie. Przyjemnie się przebywa w tym wnętrzu. Ważne jest to, że ja mam jakąś lepszą wersję. Widziałem wnętrze w wersji ubogiej i tu jest już tylko szaro i smutno...
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie zapewnia komfortowe podróżowanie. Poziom jest adekwatny do segmentu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części są dostępne i nie bardzo drogie. Każdy mechanik ogarnia temat. Szkoda, że trzeba je wymieniać tak często...
3,0
Stosunek jakość/cena
Trzeba naprawdę lubić markę, żeby wydać tyle pieniędzy na nowe auto o takiej słabej jakości i niskiej trwałości... Japonia jest daleko z przodu przy tych samych kosztach zakupu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bardzo wrażliwa geometria zawieszenia. Każdy ingerencja w cokolwiek co chociażby jest blisko kół od razu powoduje konieczność ponownej regulacji. Przykładowo jeśli odkręcisz element zawieszenie montowany w punkcie stałym i przykręcisz go z powrotem to i tak pada geometria... Cuda.
Skrzypiące wnętrze.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żałosna trwałość jak na auto za takie pieniądze. W przedziale od 100000 do 200000 kilometrów trzeba mieć dużo szczęścia aby nie zaliczyć takiej listy:
- przepustnica
- wszystkie przeguby
- łożyska kół
- oczywiście koło dwumasowe:)
- mocowania Mcpersona
- tuleje wahaczy
- chłodnica klimatyzacji się rozpadnie
- pojawiają się też wycieki oleju
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
[l/100km]