Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B7 Variant

megabraf, 5 lat temu
Silnik 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 177 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 2010-2014 - Oceń swoje auto
4,79
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wszystko wyczerpująco opisałem poniżej. Dodam jeszcze jako pozytyw: 1) bardzo efektywne działanie czujników parkowania z optyczną wizualizacją na ekranie. Nie mam kamery a i tak parkowanie jest bardzo łatwe przy tych czujnikach. 2) LEDY dzienne - rewelacyjnie wyglądają i świecą. Auta na autostradzie "uciekają" z lewego pasa ::)) 3) biksenony skrętne - ładnie + efektywnie świecą 4) tylne światła LED - efektywne i efektowne a światła STOP obudzą chyba nawet śpiącego 4) podgrzewane przednie fotele 5) bezkluczykowy dostęp 6) autohold, który mam tak ustawiony, że załącza mi się po odpaleniu i zapięciu pasa. Duża wygoda, nie trzymam nogi na hamulcu na skrzyżowaniach i nie używam też nadmiernie elektrycznego ręcznego (w B6 podobno elektr. ręczny potrafił się popsuć i zablokować auto). 7) Zestaw Bluetooth działa rewelacyjnie, znakomita jakość rozmów telefonicznych, nawet dla osób siedzących z tyłu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Jedyne to słabo spasowana deska rozdzielcza oraz uszczelki w tylnych drzwiach. Wszystko opisałem w sekcji "stosunek jakość/cena"
5,0
Całokształt
Komfortowy, dynamiczny, ergonomiczny, ekonomiczny... przesiadłem się po 14 latach jeżdżenia francuzami, konkretnie Megane 1 i Megane 2. Przypadek zdecydował o Passacie (szukałem nadal francuza jako kolejnego auta) i absolutnie nie żałuję swojego wyboru :) Zewnętrznie przypomina bardziej B8 niż B6 a więc też ok.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bez dwóch zdań - mistrzostwo wśród Diesli. Cichy, o wysokiej kulturze pracy i bardzo niskim spalaniu. Średnio 5 do 5,5 litra na normalnej trasie, około 6,5 w mieście a na autostradzie - średnio 7,5 litra. Oczywiście wymiana oleju i filtra co 15 tys. lub co 1 rok to KONIECZNOŚĆ - żadne longlife nie wchodzi w grę. Leję do niego Castrola 5W30. System Start/Stop - stosuję z powodzeniem w sposób świadomy, przede wszystkim w dojazdach do/z pracy ale nie tylko. Wyłączam system po odpaleniu a dojeżdżając do wybranych skrzyżowań (wiem mniej więcej jak długo będę stał) - uaktywniam go. Takie stosowanie sprawia mi satysfakcję i powoduje, że mam poczucie, iż robię coś konkretnego dla ochrony naszego środowiska. Wybiórcze stosowanie Start-Stop uważam za rozsądny kompromis pomiędzy nie stosowaniem go w ogóle a permanentnym używaniem systemu, nawet na kilkusekundowym postoju - co jednak chyba nie jest dobre dla silnika i układu rozruchowego. Generalnie - żadnych problemów ani z silnikiem ani ze Start-Stop - system jest znakomicie ustawiony. Silnik gaśnie w odpowiednim momencie po zatrzymaniu a ponowne uruchomienie jest błyskawiczne.
5,0
Skrzynia biegów
6 biegów robi różnicę. Jest cicho, nawet przy dużych prędkościach. Technologia Bluemotion powoduje wyświetlanie propozycji zmiany biegu na wyświetlaczu ale czasami jednak jest to zbyt wczesna zmiana (zbyt niskie obroty). Ekonomia - tak ale nie za cenę przyśpieszenia uszkodzeń jakiś podzespołów (np. dwumasy). 2.-gi bieg - nie da się wolno jechać w korku gdyż po puszczeniu gazu samochód jedzie zbyt szybko...
5,0
Układ jezdny
Auto dobrze trzyma się drogi (jeżdżę na R16/215/55). Układ kierowniczy bardzo precyzyjny, pracuje w sposób, który mi odpowiada. Zawieszenie komfortowe, po latach spędzonych w bardzo komfortowych francuskich autach spodziewałem się czegoś gorszego w niemieckim aucie. Z małych minusów: zawieszenie z tyłu nieco zbyt hałaśliwe na nierównościach (głuche stuki).
5,0
Karoseria
Jest ok, czarny lakier prezentuje się prestiżowo choć z pewnością częściej trzeba odwiedzać myjnie. Dbam o lakier, po zakupie byłem na korekcie lakieru (polerka, likwidacja rys itp.) a tym roku nałożyłem polimer.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok choć mały minus za utrudnioną widoczność w prawo z miejsca kierowcy (przeszkadza zagłówek, szeroki słupek itp.). Muszę się wychylać, przeginać, aby na 100% sprawdzić czy coś nie jedzie z prawej strony. I ciągle mam wrażenie, że czegoś mogę nie zauważyć. Tu akurat jest słaba ergonomia.
5,0
Ergonomia
Praktycznie bez uwag. Wszystko w zasięgu ręki. Proste, intuicyjne sterowanie wszystkim. Uff, jak dobrze, że w tym modelu nie steruje się wszystkim przez dotykowy wyświetlacz (który zresztą działa bez zarzutu). Zmieniarka na 6 CD, karta SD, zestaw Bluetooth - rewelacja. Tempomat - wydaje się trudny w używaniu ale po krótkiej nauce okazuje się prosty w obsłudze (w megankach był bardzo prosty w użyciu). Z minusów: 1) na niektórych biegach nie widzę, czy Start-Stop jest włączony. 2) daszki przeciwsłoneczne są zbyt krótkie i w pozycji bocznej nie są efektywne. 3) zły kształt włącznika kierunkowskazów (+ jest zbyt cienki). Dość długo zdarzało mi się, że ręka spadała podczas włączania migaczy. 4) powinna być kontrolka podgrzewania lusterek. Można czasami zapomnieć, że jest włączone ogrzewanie (niepotrzebne zużywanie energii). 5) minimalna temperatura dla klimy to 18 stopni a potem już LOW (bardzo zimno). Trochę to dziwne, w Megance 2 miałem możliwość ustawić nawet 14 stopni.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Efektywne ogrzewanie (mimo tego, że diesel nagrzewa się o wiele dłużej niż benzyna) i efektywna dwustrefowa klimatyzacja. Absolutny komfort podróży. Drobna uwaga z minimalną temperaturą - w sekcji ergomonia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca dla każdego, przepastny bagażnik, wygodne fotele i zagłówki. Podłokietniki, miejsca na napoje, do ładowarek, wyściełane miękko kieszenie w drzwiach - wszystko ok.
5,0
Wyciszenie
Super! Często słyszę więcej szumu powietrza niż hałasu silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Stosunkowo niedrogi w utrzymaniu. Należy oczywiście pamiętać, że nie jest to kompakt ale generalnie części dostępne i dość tanie. Należy oczywiście dbać o auto, systematycznie wymieniać płyny, oleje, filtry i tankować ropę na porządnych stacjach. Przy 175 kkm robione testy wtryskiwaczy - super wyniki w każdym obszarze (choć 2 wtryskiwacze są lekko zapocone). DPF - 6 gramów zapełnienia na 16 gramów możliwych - więc też super. Żadnych problemów z DPF póki co. Zimą, gdy nie jeżdżę na działkę (mam 100 km w 2 strony) to czasami sam dopala mi DPF - poznaję to po podwyższonych obrotach na biegu jałowym, braku możliwości wyłączenia silnika mimo Start-Stop oraz innych podpowiedziach komputera odnośnie zmiany biegu (każe trzymać na niższych biegach i wyższych obrotach).
4,0
Stosunek jakość/cena
4 gwiazdki daje za to, że niestety spasowanie elementów deski rozdzielczej jak i uszczelki w drzwiach dały mi popalić, zanim ogarnąłem ten temat. Skrzypiało a to przy zegarach, a to z boku a to z góry, przy zagłówkach, przy tunelu środkowym. Istny obłęd. Na jesień zeszłego roku niemiłosiernie zaczęły mi skrzypieć uszczelki tylnych drzwi (głównie lewych). Zanim doszedłem, co skrzypi straciłem mnóstwo nerwów. Generalnie, w 5-6 letnim aucie tej klasy nie powinno być takich historii. Rada dla użytkowników - smar silikonowy w sprayu (z cienką końcówką) rozwiązał wszystkie problemy. Nawet jak coś tam znowu skrzypnie w desce - zaraz psikam i jest długo spokój.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie to brak. Jeżdżę cały rok, przejechałem tym autem około około 19000 km. Irytujące było skrzypienie deski i uszczelek (opisałem w punkcie stosunek jakość/cena). Przepaliła się żarówka doświetlająca zakręty. Tuż po zakupie i generalnym przedzakupowym sprawdzeniu auta w serwisie wymieniłem tylne tuleje wahaczy z przodu, łącznik stabilizatora lewy tył, osłony nadkoli przód oraz łącznik wydechu. Poza tym w ciągu roku wymieniłem amortyzatory przód oraz sprężyny tył (jedna była pęknięta). Reszta to rzeczy eksploatacyjne. Jestem zadowolony, ani razu nie pojawił się jakiś niespodziewany problem - również żadnych kontrolek błędów, usterek itp.. Oby tak dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Passat B7 Variant