Silnik
: tak niskie spalanie, i dynamika po zainstalowaniu boxa rewelacyjne, po zainstalowaniu boxa spalanie raczej spadło aniżeli wzrosło, bez boxa dynamika przeciętna
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: szarpanie na zimnym silniku w chłodne poranki
Układ elektryczny
: awaria wentylatora wnętrza
3,0
Całokształt
auto wygodne, dobrze wykonane, szkoda że takie awaryjne
Wrażenia
3,0
Silnik
140KM w tak ciężkim aucie niestety mocno się trudzi, musiałem zainstalować boxa 170KM, teraz dużo lepiej, pali mało, dynamika dobra, trapią go niestety awarie raczej elektroniki, trudnej do zdiagnozowania , kilka serwisów się poddało, silnik szarpie jak jest zimny w chłodne lub mrożne poranki, po kilku minutach mu przechodzi, tak samo jest z boxem i bez
4,0
Skrzynia biegów
pracuje dobrze choć lekko pozgrzytuje przy zmianie biegu, problem raczej w mechaniźmie zmiany biegów niż w jej wnętrzu
4,0
Układ jezdny
bardzo bobrze dobrana sprężystość zawieszenia, mało trwałe na naszych drogach elementy stalowo-gumowe, miałem wymieniane jeszcze na gwarancji i znów zaczynają się pojawiać stuki - niestety gwarancja się już skończyła - problem dotyczy przodu, tył raczej bez takich niespodzianek, awaria nr1 - udało się jeszcze na gwaracji - wyciek z prawej półosi
Komfort
5,0
Widoczność
dobra stara niemiecka szkoła projektowania wnętrza, poparta latami doświadczeń
5,0
Ergonomia
wszystko w zasięgu reki , dobrze zaprojektowane i wykonane
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
wydajność układu chłodzenia i ogrzewania idealna, szkoda, że : awaria nr1-wyciek wody z skraplania się parownika we wnętrzu pod dywaniki zamiast na zewnątrz auta- usunięto w ramach gwarancji, powód-byle jak zamocowana rurka odpływu wody, suszenie połowy auta, awaria nr2 - nieszczelność skraplacza- gaz z układu znikał po 1 miesiącu - usunięto w ramach gwarancji, awaria nr3- uszkodzenie wentylatora nawiewu- zdążyłem jeszcze na gwarancji
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzo dobre rozplanowanie kabiny, można wygodnie się rozsiąść na wszystkich fotelach bez obaw o komfort współpasażerów, dla rodziny 3 lub 4 osobowej nic więcej nie trzeba, wygodnie i pojemnie nawet na długich wyjazdach z mnóstwem bagażu
5,0
Wyciszenie
bardzo dobrze wykonana praca fabryki, w pierwszym okresie użytkowania wrażenie ciszy absolutnej po porzednich dwóch skodach, teraz trochę się już oswoiłem, albo zrobiło się trochę głośniej - auto ma 106 tys km w dwa lata, choć wsiadając do innych samochodów dalej doceniam ciszę passata
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
auto mało pali, przy rozsądnej jeździe aczkolwiek całkiem dynamicznej spalania raczej zaskakuje pozytywnie 6,3l/100km nie jest chyba w tak dużym samochodzie sporym spalaniem, przeglądy chyba najtańsze w tej klasie auta na poziomie 600-800 zł. Na razie wszystkie awarie udało sie upchnąć na gwarancji, oby to była końcowa seria usterek, bo gdybym miał je pokryć sam - ostatnie 3 awarie kosztowały gwaranta ok 3000zł - przestałbym lubić tą markę.
4,0
Stosunek jakość/cena
auto nie jest tanie, jakość wykonania , wygoda i prestiż marki na dobrym poziomie, wydaje sie więc że cena jest adekwatna do tego co VW oferuje, martwią mnie trochę awarie jakich doznałem, bo nie wiem czy to pech czy taka jakość.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie zdarzyło się wprawdzie , by auto stanęło na drodze,ale ilość usterek trochę martwi, cieknąca woda pod dywaniki, przeciekająca woda przez przednią szybę - popuścił klej z prawej strony, wyciek z prawej półosi - to są usterki, które w tej klasie auta nie powinny sie przytrafiać, w skodach jakie miałem zapomniałem, że coś może sie psuć w samochodzie. passat sprowadził mnie na ziemię, a miało być jeszcze lepiej niż w skodzie
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
usterka silnika - do dziś nie zdiagnozowana, awaria wentylatora wnętrza - zachwiały moją wiarą w jakość VW
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
[l/100km]