Przeniesienie napędu
: DSG z silnikiem 177KM - szybkość, elastyczność, brak zwłoki przy ruszaniu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
5,0
Całokształt
Porównując z poprzednimi autami podobnej klasy (Avensis, Mondeo MK4), Passat B7 jest najlepszy jak do tej pory. Po 3 latach nic w nim nie trzeszczy, pomimo szyberdachu, wygłuszony znakomicie, przestronny, w stosunku do Insigni która sprawia wrażenie mniejszej w środku.
Wrażenia
5,0
Silnik
177KM jest wystarczający do zbierania się spod świateł i wyprzedzania na drodze bez żadnego problemu, duża elastyczność. Wymieniam olej co 15tys km więc na taki okres mogę powiedzieć, że oleju nie ubywa ani nie przybywa.
5,0
Skrzynia biegów
DSG 6 biegów chodzi doskonale, nie ma zwłoki przy ruszaniu (jak w PowerShift od Mondeo), biegi są dobrze dobrane, bez problemu wyprzedza się powyżej 80km/godz. Funkcji sportowej praktycznie nie używam, chyba że chce mieć natychmiastową reakcję silnika na pedał gazu.
4,0
Układ jezdny
Przy silniku 177KM na mokrej nawierzchni auto traci przyczepność przy gwałtownym starcie, napęd 4x4 dałby 100% komfortu z jazdy. Ale to kwestia wyczucia i przyzwyczajenia
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra, do tyłu, lusterka i do przodu. Żadnych uwag
4,0
Ergonomia
Siedzenia są wygodne, dużo regulacji więc można dobrać optymalny układ, wydaje mi się, że w Skodzie jest więcej schowków i miejsca na napoje. Tu nie ma problemu ale duża butelka z wodą ledwo się mieści na drzwiach. przy szyberdachu nie mia miejsca na okulary. Poza tym przestronny, regulacje pod ręką, szerokie wnęki na nogi z przodu, dużo miejsca z tyłu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie miałem nigdy problemu z wentylacją i ogólnym ogrzewaniem. Podgrzewana metalizowana szyba z przodu z to nie to samo co druciki w Mondeo, dużo wolniej się rozgrzewa. Ale działa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem dość wysoki więc siedzę stosunkowo daleko od kierownicy a z tyłu nie dotykam do przedniego siedzenia, więc jest komfortowo. Bagażnik pakowny, brakuje jakieś osłony na zderzak bo się rysuje przy
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze wyciszony, bez uwag.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To sprawa dyskusyjna, zależy kto czego oczekuje od auta. 177KM ma swoje wymagania, spokojna jazda mieszana to średnia spalania między 7 a 8 litrów. W trasie przy częstym używaniu wolnobiegu do 100km/godz. można uzyskać nawet poniżej 5l/100 ale to tylko jazda widokowa.
5,0
Stosunek jakość/cena
Porównując wybrane opcje i cenę Passata z podobnymi np. Mondeo, Avensis nie mówiąc o BMW czy Audi, daje dużo za mniej. Zależało mi na podgrzewanej szybie, systemie audio, automacie, mocnym silniku, haku (chowanym automatycznie), światłach adaptacyjnych. Tylko Passat pozwalał zmieścić się w budżecie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 3 lata uszkodziła się pompa wody, wężyk od spryskiwacza tylnej klapy, który zalał silniczek i trzeba było go wymienić. Roleta, która sama się otwierała. Wszystkie usterki usunięte w okresie gwarancji. Przy jednych drzwiach lekko odstaje chromowana listwa ozdobna przy szybie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak do tej pory brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR BlueMotion 177KM 130kW
[l/100km]