Silnik
: 7,6 do setki (!!!). I Cisza. Maksymalnie cichy silnik. Bieg nr 4 może pełnić na mieście rolę automatu (od 40 do 100 super elastyczny:-)
4,0
Całokształt
Kupiony w zasadzie wyłącznie ze względu na silnik TSI 211 KM. Generalnie stylistyka słaba z zewnątrz, acz w środku bardzo dobrze, jakość premium: świetna jakość wykończenia i dbałość o detale (np. pakiet oświetlenia ambient -oświetlenie LED ukryte za aluminium (prawdziwym aluminium) na boczkach drzwi, itp. - cale wyposażenie Highline). Przednie chlapacze są za długie i ocierają się na progach - to wkurzający feler ale na chcących śrubokręt i po problemie. Wpisy na forach o szorowaniu podwoziem to pomyłka - szorują chlapacze - są za długie z przodu o jakieś 3-4 cm. I to tyle na ten temat.
Wrażenia
5,0
Silnik
świetna dynamika, moc w zakresie 3000-4500 imponująca.
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
nie można mieć zastrzeżeń do prowadzenia, tryb sport -DCC -robi z zawieszeniem i wspomaganiem dostrzegalną różnice na plus. Tryb Comfort zawieszenia bardzo fajnie pozwala pokonywać rozwalone drogi i wyboje. nie ma bujania na boki, prawie tak dobrze jak w Mondeo pracuje zawieszenie:-)
Komfort
5,0
Widoczność
bez zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Bardzo za to słabo wypada czułość dotykowego ekranu RNS510. Albo nieczułość krótko mówiąc, masakra. Jakość dotykowego ekranu w dobie obecnej to wstyd dla VW.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajny nawiew, głośność nawiewu na 1 stopniu b. mała, dalej głośno - jak wszędzie indziej
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzo dużo miejsca z tyłu. Sporo ustawień fotela kierowcy. Bardzo wygodne auto.
4,0
Wyciszenie
silnika na biegu jałowym i przy cicho grającym radiu nie słychać zupełnie. Przy obrotach 2-3 tys. w zasadzie słychać tylko opony i szum relingów. Dość mocno słychać szum opon powyżej 120 km/h
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
pali w miarę, średnio poniżej 10l. na trasie przy ok. 110 to rewelacja (7.5l). Jak na 211 KM to bardzo dobrze. Zimą na krótkich dystansach i korkach pali ok. 14l na 100. Inne sprawy: przegląd co 30 000 Long Life. I na szczęście to nie diesel więc nie ma ryzyka że rozleci się silnik, pompa, dwu-mas, itp. jak w 2.0 TDI.
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto drogie - ok. 150 k - ale w dobrej opcji wyposażenia i z turbo benzyna to 1 miejsce wśród toyot, fordów, volvo, mazd. Jak Volvo dorobi się detali jak w VAG i dwusprzegłowych automatów to by by passat. Obecnie to najlepszy wybór.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na gwarancji wymiany. brak zastrzeżeń.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 210KM 154kW
[l/100km]