Inne
: Przyjemność z jazdy i brak znudzenia autem po 7 latach użytkowania.
5,0
Całokształt
Duże, wygodne kombi, bardzo dobrze wykończone i wyciszone. Poza kilkoma wadami fabrycznymi, trudno cokolwiek Passatowi zarzucić. VW dopracował poprzednią wersję, co wprost przekłada się na komfort użytkowania i przyjemność z posiadania tego auta. Jest na tyle komfortowy, praktyczny i bezproblemowy, że nie zamierzamy go na razie sprzedawać.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mocny, elastyczny, potrafi być bardzo oszczędny. Ma dwie zasadnicze wady fabryczne - rozciągający się rozrząd i wadliwa pompa wody. Po roku użytkowania założyłem gaz i jestem z tej decyzji bardzo zadowolony - dużo oszczędności i jak na razie nie szkodzi silnikowi.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, nie haczy, bezproblemowa.
5,0
Układ jezdny
Idealne wyważenie pomiędzy precyzją prowadzenia a komfortem jazdy. Po prostu lubię nim jeździć, a w długich trasach nie męczę się.
5,0
Karoseria
Podobał mi się w dniu zakupu i podoba się dzisiaj - nie jest mistrzem ekstrawagancji, ale bardzo wolno się starzeje (jak chyba każdy VW). Lakier w bardzo dobrym stanie, brak korozji i na nadwoziu i na podwoziu. Lakier bardzo przyzwoity - do dziś nie zmatowiał i wygląda ładnie.
Komfort
5,0
Widoczność
W każdą stronę bardzo dobra - duże szyby w każdym rzędzie, duże lusterka, bardzo precyzyjny parktronik. Nie mam problemu z parkowaniem nawet w najciaśniejszych miejscach.
5,0
Ergonomia
Klasa sama w sobie - wszystko jest tam gdzie chcemy, aby było. Bardzo wygodne siedzenia z przodu i tylna kanapa. Duże, wygodne podłokietniki w obu rzędach, rolety w oknach dla pasażerów tylnej kanapy. Trzy gniazda zapalniczki - przód (doceniam ja i żona), tył (doceniają dzieci) i w bagażniku (docenia nasza lodówka turystyczna :-)). Duży, chłodzony schowek przed pasażerem dopełnia komfortu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dwustrefowa działa bardzo wydajnie i latem i zimą. Do tego nawiewy na tylna kanapę ułatwiają wietrzenie kabiny i komfort podróżowania. Tryb auto praktycznie załatwia temat chłodzenia/ogrzewania mojego Passata.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto sprawdziło się w długich, wakacyjnych trasach (4 osoby) na piątkę z plusem. Duże i praktyczne schowki, duże kieszenie w drzwiach z przodu i z tyłu. Auto zapakowane na full nie siada i dalej dobrze się prowadzi. Przestrzeni nigdy nam nie brakowało i nigdy nikt nie narzekał na komfort nawet w najdłuższych trasach. Do tego żona zawsze spakowała wszystko co chciała i jeszcze więcej :-)
5,0
Wyciszenie
Jedno z lepszych w klasie. Do 150 km/h jest bardzo cicho. Potem, wraz ze wzrostem prędkości zaczynają rosnąć decybele w kabinie, ale nawet przy 180 km/h da się normalnie rozmawiać i podróżować.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Generalnie części jest w brud i w każdej jakości - od bardzo dobrych do chińszczyzny. Wymiany i naprawy są proste, a co za tym idzie dość tanie. Gdyby nie łańcuch rozrządu, który miał być z założenia niewymienny, a jednak trzeba go wymieniać byłoby bardzo dobrze. Gdyby nie wadliwa pompa wody, byłoby celująco - podobno rozszczelnia się średnio raz na 70 tys. km, ja też ją wymieniałem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Pomimo wymienionych przeze mnie wad modelu, uważam że auto jest godne polecenia. Za auto w tej klasie i z tym wyposażeniem musiałbym dziś zapłacić około 200 tys. zł i nie dostał bym nic lepszego, od tego co mam. Wydane 7 lat temu blisko 110 tys. zł uważam dziś za bardzo dobrze zainwestowane pieniądze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów naprawiałem spryskiwacz tylnej szyby. Poza tym nic się nie wydarzyło.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Konieczność obserwowania i ewentualnej wymiany łańcucha rozrządu zaliczam do poważnych wad silnika. Dobrze, że problem jest znany mechanikom i wiedzą jak sobie z nim poradzić.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI BlueMotion 160KM 118kW
[l/100km]