Duży, wygodny i bardzo dobrze wyciszony samochód. Auto od nowości bezproblemowe - wystarczy zmieniać olej co 15 tys. km i na bieżąco dbać, a okazuje się modelem bezawaryjnym. Bardzo dobre światła ksenonowe oraz doświetlanie zakrętów - jazda w nocy nie męczy i jest bezpieczna. Klimatyzacja wydajna i latem (przy dużych upałach) i zimą. Demon prędkości i przyspieszenia to nie jest, ale do sprawnej jazdy i szybkiego wyprzedzania w zupełności wystarczy. Ekonomia spalania - wszystko zależy jak jeździmy. Po założeniu gazu (instalacja dedykowana do silnika, całkowicie automatyczna w działaniu), przy energicznej jeździe, koszt 100 km nie przekracza 25 zł. Auto na pewno jeszcze długo ze mną zostanie.
Wrażenia
5,0
Silnik
W zupełności wystarczający do sprawnego poruszania się. Cichy, potrafi być oszczędny, choć potrafi również sporo wypić przy ostrej jeździe. Konieczna wymiana oleju co 15 tys. km (2 razy szybciej niż zaleca ASO VW) do utrzymania motoru w dobrej kondycji.
5,0
Skrzynia biegów
Cicha, precyzyjna, z dobrze dobranymi przełożeniami. Najważniejsze, że bezproblemowa.
5,0
Układ jezdny
Dobrze wyważony - z jednej strony precyzyjny, z drugie wystarczająco komfortowy. Dokładnie tego oczekuję od dużej limuzyny.
5,0
Karoseria
Przestronne, pojemne auto. Dobra widoczność w każdym kierunku. No i cały czas wygląda wystarczająco dobrze by się podobać. Lakier trwały - dobrze znosi chociażby myjnie automatyczne.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra w każdym kierunku. Do tego parktronik bardzo dokładny. Mógłby mieć kamerę cofania, ale bez niej do tej pory (ponad 6 lat eksploatacji) nie zarysowałem auta.
5,0
Ergonomia
Każdy producent mógłby się uczyć w tej kategorii od VW. Passat ma wszystko tam gdzie tego szuka kierowca lub pasażer. Duże, miękko wyściełane kieszenie w drzwiach z przodu i z tyłu, wygodne podłokietniki, gniazda zapalniczek z przodu, z tyłu i w bagażniku, pojemny kufer. Dużo miejsca w każdym rzędzie i wygodne fotele wraz z kanapą z tyłu. Jedyne co to trochę za wysoki tunel z tyłu - 5 osobie na długiej trasie może to przeszkadzać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
2 strefowy klimatronik działa bardzo wydajnie. Dobrze, że są dodatkowe nawiewy na tył - znacznie poprawia to komfort jazdy pasażerów tylnej kanapy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Napisałem już wyżej. Mały minus za tunel środkowy.
5,0
Wyciszenie
Nie jest to Mercedes, ale naprawdę jest bardzo dobrze. Podwójne uszczelki drzwi, dość grube szyby i opływowa karoseria powodują minimalne szumy w środku. Głośniej zaczyna robić się powyżej 160 km/h, ale z takimi prędkościami jeździmy przecież rzadko.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie tylko elementy eksploatacyjne - serwis drogi, ale poza nim ceny części i usług bardzo dobre.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dzisiaj trzeba zapłacić za średnio wyposażonego Golfa tyle co parę lat temu płaciłem za Passata. Biorąc to pod uwagę oraz brak problemów z autem i wysoki komfort jazdy oceniam w tej kategorii celująco.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Uszkodziła się kratka nawiewu w desce rozdzielczej (dużo mieli w ASO z tym zabawy) oraz standardowo przetarł się wężyk spryskiwacza tylnej szyby (znana przypadłość tego modelu).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W 2019 padła pompa wody - również znana wada, pada w 4 na 5 egzemplarzy. Założyli zmodyfikowaną - zobaczymy czy faktycznie wytrzyma więcej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI BlueMotion 160KM 118kW
[l/100km]