Karoseria
: Wyciszenia auta na poziomie klasy premium (czasami nawet lepsze)
5,0
Całokształt
To już mój drugi VW Passat B7. Pierwszy miał jedną wadę - był słabo wyposażony (wersja Trendline). Obecny spełnia wszystkie moje i mojej rodziny potrzeby :-). Na plus - duże, wygodne wnętrze, wielkie kieszenie we wszystkich drzwiach, wygodne cup-holdery z przodu i z tyłu, wygodne podłokietniki, mnóstwo miejsca w dwóch rzędach, pojemne schowki. Jednym słowem Passat B7 to auto wręcz stworzone dla rodzin i do długich tras. Jest bardzo dobrze wyciszony, ma niezłe audio, bardzo duży i foremny bagażnik. Wakacje po Europie w tym aucie to sama przyjemność zarówno dla 4 jak i 5 osób w środku. Klima bardzo dobrze chłodzi - dużo dają nawiewy na tył auta dla pasażerów tylnej kanapy. Silnik w mojej ocenie jest optymalny - szybki kiedy trzeba i oszczędny kiedy tego chcemy. Auto ma bardzo dobrą trakcję, trzyma się drogi, ale zawieszenie nie traci nic na komforcie. Popularność modelu daje możliwość wyboru części z każdej półki jakościowej - utrzymanie auta w bardzo dobrej kondycji nie drenuje portfela właściciela. B7 to dopracowany model. Jedyny problem to znalezienie auta w dobrej kondycji, zadbanego i z prawdziwą historią. Minus - design nie porywa. To po prostu DAS AUTO :-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Mocny, ciągnie od zera (kompresor i turbina), oszczędny i bardzo cichy - idealny motor do tego auta. Moja wersja (CTHD) jest poprawiona i wolna od wad poprzednika (lepszy rozrząd, wzmocnione cylindry, inne tłoki, itd).
5,0
Skrzynia biegów
Krótkie, precyzyjne przełożenia, dobrze zestopniowana, idealna do tego motoru.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny, kierowca dobrze czuje co dzieje się z kołami na drodze. DO tego komfortowy - bardzo dobrze wybiera dziury i nierówności w asfalcie.
4,0
Karoseria
Ładne, ale zwykłe kombi. Raczej nastawione na wygodę użytkowania i maksymalizację pojemności niż na design. Lakier dobrej jakości, wytrzymuje próbę czasu.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra we wszystkie strony. Bardzo dobry parktronik z wizualizacją odległości na ekranie radia.
5,0
Ergonomia
Po prostu klasyka VW. Wszystko na swoim miejscu tam gdzie się tego spodziewamy. Nie musisz studiować instrukcji by każdą funkcję włączyć (odwrotnie niż w każdym Szwedzie czy Japończyku).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima automatyczna załatwia wszystko - jest bardzo wydajna i latem i zimą. Czynnik chłodzący starego typu - kilkukrotnie tańszy o nowego wymysłu urzędników z Brukseli.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jedno auto ma więcej przestrzeni w tej klasie - Skoda Superb. Tyle, że B7 ma jej tyle, że więcej po prostu nie potrzeba. I z przodu i z tyłu jedziemy w pełnym komforcie. Do tego możemy zabrać mnóstwo bagażu na pokład. Podróżując mamy do dyspozycji wielkie schowki w drzwiach, bardzo wygodne podłokietniki, kilka uchwytów na napoje dla pierwszego i drugiego rzędu. Siedzenia są wygodne (duży plus za elektronikę z przodu), bardzo dobrze trzymają na boki, mają długie siedziska co daje mega komfort w długich trasach. Bagażnik jest wielki i foremny, nadkola nie przeszkadzają w jego zapakowaniu. Auto jest dopracowane pod względem pojemności i komfortu podróżowania. Auto ma więcej miejsca i jest wygodniejsze (większe kieszenie w drzwiach, pojemniejsze schowki, lepsza ergonomia, więcej miejsca z przodu i z tyłu) oraz jest cichsze niż wspomniane przeze mnie VOLVO V90 CC - czasami warto się zastanowić i porównać przed zakupem.
5,0
Wyciszenie
Jedne (o ile nie najlepsze) z najlepszych w klasie. Samochód jest cichszy (może to zasługa silnika) niż VolVo V90 CC kolegi (podobno to marka prawie ;-) premium).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mnóstwo zamienników na rynku o każdej wymaganej jakości. Każdy serwis zna te auta, a wybrane i sprawdzone potrafią je diagnozować i naprawiać za minimalne pieniądze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Żaden Passat nie jest tani w zakupie. Ja mam auto odkupione z firmy (moje służbowe, którym jeździłem 5 lat w firmie, a teraz mam je prywatnie :-)). Dzięki temu kupiłem B7 auto za grosze - po ostatnim serwisie niczym nie różni się od auta z salonu (poza 60 tys. przebiegu ;-)). Tak czy inaczej wart jest swojej ceny salonowej, a tym bardziej tej z odkupu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W sumie nie ma na co narzekać, ale zdarzyły się drobne awarie. Wymieniana była pompa wody (znany problem tego modelu) oraz naprawiany trzeszczący element pod deską rozdzielczą. Do tego modyfikowano oprogramowanie systemu START-STOP.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI BlueMotion 160KM 118kW
[l/100km]