Po ok. półtora roku jazdy i przejechaniu ponad 42 tys. km. uważam, że to był świetny wybór. Ten silnik i DSG to fantastyczny duet. Poza tym wersja Highline z automatycznym tempomatem i innymi bajerami zdecydowanie uprzyjemnia podróżowanie. Super się nim jeździ na długich trasach, chociaż na nierównych drogach czuć pewną sztywność zawieszenia (ale nie jest tak źle, jak myślałem, a przedtem jeździłem francuzami).
Wrażenia
5,0
Silnik
Niesamowita radość z jazdy, zwłaszcza z DSG. Żadnej turbodziury (bo z dołu kompresor), fantastyczne przyspieszenie, co zachęca do dynamicznej jazdy, chociaż turbo pije. Żadna 2 litrowa wolnossąca benzyna nie daje się jest w stanie dać tyle frajdy. A jak się jedzie spokojnie, to można spokojnie zejść poniżej 6 l/100 km
5,0
Skrzynia biegów
DSG z tym silnikiem to bajka. Jak trzeba to zrzuci od razu 3 biegi i to w trybie "D". Trybu S nie ma potrzeby załączać. Jest tak fajnie zestrojona, że w zasadzie nie używam nawet manetek przy kierownicy. Chyba, że na początku górskich zjazdów - potem skrzynia sama załapie, że kierujący nie chce zmiany biegów na wyższy podczas zjazdów i się dostosowuje. Producent na rację, twierdząc, że tryb D jest adaptacyjny
5,0
Układ jezdny
W porównaniu z francuzami bardzo precyzyjny - daje poczucie bezpieczeństwa podczas potrzeby gwałtownego manewru. Czuć kontakt kół z asfaltem.
Komfort
4,0
Widoczność
Jestem przyzwyczajony do aut francuskich i w passacie jest zdecydowanie sztywniej, chociaż myślałem, że będzie gorzej. Na równych drogach wszystko ok., jednak po dłuższej jeździe na pofałdowanej nawierzchni czasem zatęsknię za francuzami.
5,0
Ergonomia
Wszystko intuicyjnie na swoim miejscu - tak jak to opisuje w vw prasa motoryzacyjna. Przy tym - przynajmniej w wersji Highline wnętrze nie jest bynajmniej nudne
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie i schładzanie bardzo wydajne. Jedyne, do czego mogę się przyczepić to zbyt słabo działająca funkcja szybkiego odparowania przedniej szyby
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mieścimy się bez problemów
5,0
Wyciszenie
Chyba jedno z lepszych w klasie. Spokojnie i bez zmęczenia można robić długie trasy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie za mną jeden przegląd (long life) - koszt w ASO to 700 zł. brutto. Tak więc źle nie jest i oby nie były to miłe złego początki.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupowałem wersję schodzącą, więc wynegocjowałem spory rabat.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie absolutnie nic i oby tak dalej
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI BlueMotion 160KM 118kW
[l/100km]