Chce byc jak najbardziej obiektywny w ocenie tego auta dlatego wstrzymalem sie tak dlugo.Mam wrazenia,ze passat B7 jest krokiem w tyl.Juz B6 mial w kazdej wersji tyle swiatla led,b7 wrocil do zarowki,podobnie z przednimi lampami.Posiada wersje bluemotion tech sport.Pozytywne jest to,ze wkoncu zamieniono niebieskie podswietlenie zegarow na bialeWewnatrz naprawde nie ma czego sie czepic,auto jest dopracowane i widac "jakosc".Nie ma tu tandetnych wycierajacych sie plastikow lub co gorsza plastiku imitujacego drewno.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ciezko tu znalezc slaby punkt,2.0 tdi cr jest zecydowanie udana jednostka napedowa-rzeklbym chyba najlepsza jednostka jaka udalo sie wyprodukowac vw.Z silnikiem nie ma najmniejszych problemow,wkreca sie na obroty od najnizszych i ciagnie rowno az do czerwonego pola.Pomimo prawie 200 tys przebiegu nie zaobserwowalem zadnych bran oleju,Dynamika silnika na bardzo dobrym poziomie,nawet z kompletem pasazerow mozna swobodnie wyprzedzac przy tym nie robiac wiru w baku.Kultura pracy na rewelacyjnym poziomie-nie czuc zadnych wibracji.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jak w kazdym vw z jakim mialem doczynienia dziala super,biegi wchodza lekko z wyrazna zapadka.Mankamentem jest troche zbyt dluga dwojka,przy wiezdzie np.do garazu trzeba wrzucac 1 bieg,bo 2 jest poprostu za szybka
4,0
Układ jezdny
Troche zbyt szytwny-moze dlatego,ze mam wersje sport.Komfort auta na dobrym poziomie,jezdzie w zawieszeniu nic nie bylo robione to chyba swiadczy o jakosci auta.
Komfort
5,0
Widoczność
Mam wersje z czujnikami cofania z przodu i tylu.Parkuje sie komfortowo do tego duzy promien skrentu kol ulatwia manewrowanie.Mam tez standarowe automatycznie przyciemniane lusterko wewnetrzne i boczne.Nie ma czego sie czepic
4,0
Ergonomia
Tu jest 1 mankament...do ktorego mozna sie przyzwyczaic.W lusterku bocznym kierowcy odbija sie podswietlone pokretlo wlaczania swiatel mijania. Po wylaczeniu zaplonu nie mozna sterowac radiem z kierownicy,wkurzajacy wylacznik start-stop bez mozliwosci stalej dezaaktywacji.Poza tym wszystko czytelne i bez zbednych fajerwerkow.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
O dziwo juz po przejechaniu 2 km juz grzeje.W lato dobrze chlodzi.Fajna opcja auto-rowno grzeje w calym aucie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest komfortowo i wygodnie-co mam dodac,Wkoncu limuzyna
4,0
Wyciszenie
Kwestia zastosowania opon-jezdze na Pirelli,mimo to spodziewalem sie lepszego wyciszenia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Hmmm...Wszyscy strasza dpf,dwumasa itp...a tym czasem nic sie nie dzieje.Jezdze normalnie- grzeje auta 2 minuty przed jazda,nie katuje turbiny na zimnym silniku,po jezdzie czekam 2 minuty,serwisuje auto co 10 tys km-wszystkie filtry i olej.Auto jest drogie i trzyma cene.
5,0
Stosunek jakość/cena
Placisz i dostajesz kawal solidnego,komfortowego samochodu
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy 150 tys km zaczela ciec pompa wody,poprostu zrpbilem rozrzad i po problemie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
[l/100km]