Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B7 Limousine

cyryl, 9 lat temu
Silnik 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 77 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Volkswagen Passat B7 Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 2010-2014 - Oceń swoje auto
3,85
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Połączenie komfortu ze stabilnością prowadzenia w każdych warunkach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Zawór EGR
Karoseria : Tylna półka
Silnik : Popychacze hydrauliczne (?)
4,0
Całokształt
Bardzo komfortowe i dobrze prowadzące się auto. Byłoby doskonale, gdyby nie ocena silnika. Z wyposażenia dodatkowego szczególnie polecam reflektory skrętne i... system Dynaudio.
Wrażenia
3,0
Silnik
Po pierwsze - po przesiadce z Hond (miałem 2 Accordy diesel, starszy ictdi i nowszy idtec) niestety 2.0 TDI CR 140 KM to inna liga. Odczuwalnie słabszy, węższy zakres obrotów użytecznych, wymaga częstszej zmiany biegów. Po drugie - po 60 000 km (jak "w zegarku") jedna po drugiej dwie usterki (w tym jedna dotąd niezdiagnozowana do końca). Na plus - bardzo oszczędny. Bez wysiłku można osiągnąć spalanie na poziomie 5.5 litra w trasie.
4,0
Skrzynia biegów
Bez uwag. Trochę bardziej "gumowato" niż w najnowszym Accordzie, ale bez problemu się przestawiłem.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja. Auto pozytywnie zaskakuje - jest bardzo komfortowe, a jednocześnie rewelacyjnie pokonuje zakręty i jest niewrażliwe na kiepskie warunki (typu koleiny w deszczu w górach). Może to po części zasługa napędu 4motion, ale myślę że nie tylko. Zawieszenie ciche.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jako taka z kabiny jest OK. Ocena "doskonale" jest za reflektory ksenonowe, skrętne. Absolutnie rewelacyjne.
5,0
Ergonomia
Wszystko przemyślane, wygodne i na miejscu. Wygodny auto-hold, wygodne czujniki parkowania (dobrze "wymierzone"). Super fotele (wersja Highline), znacznie lepsze niż w Skodzie Superb (mam bezpośrednie porównanie).
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niestety nie mogę zachwycić się Climatronikiem. Klimatyzacja jest skuteczna działa z umiarkowaną inteligencją - czasem zbyt mocno i zbyt głośno (nawet w trybie automatycznym-"łagodnym"). Drugi problem to szyba przednia - może coś przeoczyłem przy zamawianiu auta, ale w wersji Highline z licznymi bajerami ta szyba ma słabe właściwości atermiczne. W porównaniu z Hondami tutaj po prostu słońce grzeje za mocno. Na plus - ogrzewanie szybkie (a przecież do Diesel) i skuteczne.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
"Doskonale" to ma Skoda Superb :) - mam porównanie (a ściślej dziecko ma - narzeka, że w Passacie ciasno ;).
3,0
Wyciszenie
Nie jest źle, ale też bez rewelacji. Jasne, że nie jest to stary diesel, więc klekotu jako takiego we wnętrzu nie słychać, ale silnik jest słyszalny. Poza tym - patrz sekcja "drobne usterki".
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Byłoby doskonale - pali mało, przeglady w rozsądnych cenach (ASO). Całe oszczędności na paliwie diabli wzięli jednak przez usterkę zaworu EGR po gwarancji.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto było drogie z racji bogatego wyposażenia. Gdyby było bezusterkowe, to mimo ceny byłoby doskonale. Ale nie jest.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto jest kiepsko zmontowane w środku. Ominęły mnie legendarne trzaski deski rozdzielczej, ale za to cała reszta... przede wszystkim - tylna półka i podsufitka. Katastrofalnie! Półka potrafi wpadać w rezonans od samego silnika (na postoju, nie trzeba wyboistej drogi). Od nowości tak było. Nie mam czasu jeździć do ASO się wykłócać. Po pół roku znalazłem optymalne miejsca dla gąbek, szmat itp., żeby to jako tako uciszyć. W aucie za 140k! W połączeniu z fantastycznym systemem Dynaudio takie rzeczy wkurzają podwójnie.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Równo po 3 latach i 60 tys. km padł zawór EGR. Nie zapchał się (widziałem go) - usterka elektryczna. Do wymiany - ale niestety razem z chłodnicą spalin, bo osobno się nie da. W dodatku trzeba rozmontować "pół samochodu", żeby dokonać wymiany. Prawie w tym samym czasie zaczął się odzywać popychacz hydrauliczny. Mam złe przeczucia, bo czasem rano słychać go bardzo... Ale nie tak często, by dało się zdiagnozować (musiałbym zostawić auto chyba na tydzień w warsztacie).

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Passat B7 Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
5,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Passat B7 Limousine