Jeżdżę 5-ty rok. Auto sprawuje się doskonale, bardzo wygodne na trasę, na krótkie wypady również. Akceptowalne spalanie w mieście. Ponad 80tys km i żadnej nawet najdrobniejszej usterki.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mam już poprawioną przez VW wersję silnika 2.0TSI. Zużycie oleju ok 1l na 20-25tys km. Bardzo łatw wchodzi w obroty, do sprawnego wyprzedzania i poruszania się wystarcza. W zakresie użytecznych obrotów 2 - 5 tys obr/min nie czuć turbodziury i silnik ochocza zabiera się do pracy.
4,0
Skrzynia biegów
Nie mam uwag. Ale na ocenę 5 nie zasługuje.
5,0
Układ jezdny
W tej klasie dla mnie wzorzec. Ta wersja jest z zmiennymi nastawami zawieszenia. Używam tylko normal i na autostradach sport.
Komfort
5,0
Widoczność
Użyteczność ponad stylem.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu w zasięgu rąk i wzroku. Nie trzeba się gimnastykować.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylator mógłby ciszej działać na wyższych biegach, ale VW to nie jest marka premium.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Są lepsze auta w tej klasie, np Superb jeśli chodzi o przestrzeń z tyłu, ale Passat daje radę. Do tego bardzo ustawna przetrzeń.
4,0
Wyciszenie
W tej klasie auta, nie mam uwag. Po ponad 4-ech latach dalej jest cicho, nic nie skrzpi i nie wibruje.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie tylko koszty związane z ubezpieczeniem, paliwem i przeglądami są głownym kontrybutorem. Średnie spalanie ok 9l/100km. Pierwsze moej auto, w któym przednie klocki starczyły na 70tys km. A jeżdżę 70% w mieście.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie nie było lepiej wykonanego auta. DO Volvo musiałbym dopłacić ok 20%, Mercedes i BMW to już ok 50% więcej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
0 usterek, nawet drobnych. Wszystkie żarówki świecą dalej bez zmian. Nic się nie ułamało, nie podarło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj tak samo. Nic dotychczas się nie wydarzyło.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 210KM 154kW
[l/100km]