Silnik
: Genialna moc krzesana z małej objętości plus wyczuwalny sensowny moment obrotowy.
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik o bardzo wysokiej kulturze pracy i elastyczności.
5,0
Skrzynia biegów
DSG pracuje bez zarzutu. Czasem odrobinkę szarpnie, ale to ani reguła, ani rzecz, która mogłaby przeszkadzać. Przy kick-downie genialnie szybko zrzuca biegi. Mam manetki do trybu manualnego, ale właściwie poza spadami, gdzie pomagają hamować silnikiem, są zbyteczne, nawet przy wyprzedzaniu. Wtedy zresztą można załączyć tryb S.
5,0
Układ jezdny
Świetnie się prowadzi, bardzo dobra amortyzacja i przewidywalność auta. Delikatna podsterowność, ale szybko pacyfikowana przez elektronikę. Kierownica z jednej strony bardzo czuła i bezpośrednia, a z drugiej, lekko chodząca (choć bez cechy gumowatości auto koreańskich)
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu ok, przy czym relatywnie nisko osadzone jest lusterko wsteczne, co powoduje przy skręcaniu chwilowe zaniki pola widzenia. Do tyłu, jak na sedana, bardzo dobrze. Konkretne lustra boczne dużo dają plus oczywiście czujniki.
5,0
Ergonomia
Bez zarzutu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na ten moment bez zarzutu, choć nie miałem ani okazji dogrzewać, ani mega wentylować.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zarzutu.
5,0
Wyciszenie
Jedna z największych zalet - idealna cisza w aucie, powiedzmy do 140-150 km/h. Ale i ponad tę prędkość, ogromny komfort akustyczny podróżowania.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zaskakująco dobrze, szczegóły niżej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po pierwszym tysiącu bez zarzutu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI BlueMotion 160KM 118kW
[l/100km]