Inne
: Co może zaskoczyć w Alltracku... przecież to jest passat doskonale znany wszystkim. Z jednej strony nudny, z drugiej bardzo wszechstronne auto.
Wybierając go kierowałem się rozumem, a nie sercem... ;)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Potężna stuki przy zjeździe z krawężników, przejaździe przez progi zwalniające
3,0
Całokształt
Wybierając samochód kombi z napędem 4x4, lekko podwyższonym zbyt dużego pola wyboru nie miałem.
Peugeot 508 RHX (Bardzo fajna hybryda, za stosunkowo małe pieniądze).
Audi... no cóż ze względu na finanse wchodzi tylko w grę A4 allroad... niemniej przy tym wyposażeniu musiałbym wydać min. 50000zł więcej. A jednak to jest mały samochód.
No i jeszcze Subaru... no cóż.
Wybór padł na Alltracka głównie z powodu bardzo dobrego wyposażenia dodatkowego m.in. aktywny tempomat, szyberdach, asystenci zmiana pasa ruchu, martwego pola itp.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 177KM. Całkiem dobrze daje sobie radę z tym samochodem. Mógłby być lepiej wyciszony.
4,0
Skrzynia biegów
DSG. Jak dla mnie trochę za wolna... całe szczęście, że są łopatki przy kierownicy. Przy bardziej sportowej jeździe sprawdzają się wyśmienicie.
2,0
Układ jezdny
Mam napęd 4x4 z DCC. Niestety przy zjeździe z krawężnika, przejazd przez próg zwalniający czy wjazd w dziurę kończy się potężnym hukiem.
Jestem umówiony na którąś z kolei wizytę.
Porównywałem z innym alltrakiem, ale bez DCC i takich objawów nie było.
Gdyby nie te \"dolegliwości\" do jazdy z rodziną standardowo jadę na komforcie, jak się śpieszę utwardzam zawieszenie. Działa bardzo dobrze. Widać dużą różnicę przy jeździe z dużą prędkością na zakrętach.
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Ciekawy system składanych foteli tylnich. Jeżeli chodzi o bagażnik to przesuwany podłoga to trochę chwyt marketingowy. Wystarczyłoby, żeby w standardzie były szyny mocujące jak to jest np. w Superb
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mając 1,84cm swobodnie można siedzieć zarówno na przednich jak i tylnich fotelach.
3,0
Wyciszenie
No cóż. Szału nie ma. Wg mnie w parametrach technicznych samochodu obowiązkowo powinno zamieszczać się informację jak głośno jest w samochodzie... choć tu pewnie byłoby jak ze spalaniem :(
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżeli chodzi o przeglądy to trudno coś powiedzieć.
Średnie spalanie gdzie większość jazda na odcinkach 15km wynosi ok. 10.0l/100km. Na trasie zszedłem do 8.0l/100km. Ogólnie liczyłem, że będzie trochę mniej palił... choć i tak na tego typu samochód nie jest źle... jeździłem Suvem i tam dopiero jest spalanie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Mam wersję w zasadzie z maksymalnym możliwym wyposażeniem. Niestety mocno płaci się za markę... choć przyznaje, nie wiem za co.
Gdyby nie ta polityka to pewnie brałbym SKODE... niestety tutaj połowa wyposażenia jest niedostępna :(
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żeby tu coś napisać to muszę mieć przejechane minimum 100 000km. Na ten moment nic się nie dzieje.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
ZAWIESZENIE!!!
Samochód od nowości ma stuki. Przy tej kwocie i takiej konfiguracji auto powinno być bez zarzutów.
W serwisie rozkładają ręce twierdząc, że wszystko jest w porządku.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 177KM 130kW
[l/100km]