Przeniesienie napędu
: Niby tylko podwyższone kombi z 4x4, nie jeżdżę terenowo, ale głębokie błota, kopny piach radzi sobie absolutnie bez problemu, zdecydowanie lepiej niż nawet się spodziewałem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: START-STOP TRAGEDIA
4,0
Całokształt
Odczuwalne bardziej mułowaty w porównaniu do tradycyjnego Passata. Na zdecydowany plus absolutna niezawodność - 120tyś i żadnej usterki; w poprzednim wymieniono przy takim przebiegu turbo, sprzęgło, pompowtryski, termostat, pompe oleju - dramat...
Wrażenia
5,0
Silnik
2.0 TDI CR zdecydowanie bardzo udany, dosyć oszczędny, cichszy i wreszcie niezawodny
4,0
Skrzynia biegów
W Alltrack'u DSG pracuje odczuwalnie bardziej ospale niestety. 120tyś i żadnych awarii.
5,0
Układ jezdny
Neutralny, wyższy prześwit z napędem 4x4 dają swobodę wjazdu do lasu na mazurach czy w górach bez obawy o zakopanie, dużo jeżdżę takimi drogami i doceniam. Po 120tyś zawieszenie oryginalne, nawet łączniki stabilizatora.
Komfort
5,0
Widoczność
Kamera cofania i czujniki cofania pomagają
5,0
Ergonomia
Duży bagażnik, schowki itd jak należy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porządku
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zarzutu, tylko duży środkowy tunel z tyłu
5,0
Wyciszenie
Lepsze niż w Passacie B6, gdzie już było na wysokim poziomie, cichszy silnik też robi robotę
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W porównaniu do zwykłego Passata kombi auto jest odczuwalnie wolniejsze, DSG pracuje jakby bardziej ospale. Niestety spalanie również jest trochę większe. Zwiększony prześwit i 4x4 jednak przy leśnych duktach, sniegu itd jest niezastąpione. Spalanie w Warszawie przy spokojnej jeździe poza godzinami szczytu około 8,5. Korki, wyścigi ponad 10. W trasie przy prędkościach około 100 5-5,5. Prędkości autostradowe powdują bardzo szybko wzrost spalania. Maksymalne spalanie Niemcy 200-220 około 15.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nowy samochód niestety swoje kosztuje, aczkolwiek ALLTRACK bardzo dobrze trzyma cenę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak, tylko denerwuje powolny i źle działający system START-STOP
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM 125kW
[l/100km]