Zawieszenie
: Doskonałe prowadzenie! mimo zwiększonego prześwitu, porównuje do Mondeo MK4.
5,0
Całokształt
Jestem kontent :) Żeby jeszcze było 3.0 TDI ;)
Wrażenia
4,0
Silnik
Ogólnie OK, małe zastrzeżenia do zauważalnie \"wygładzonej\" charakterystyki w okolicach 2-3kobr/min. Ciągnie bardziej jak benzyna, ja jednak wolę mocny dół którego tu trochę brakuje. Podejrzewam, że chodzi o oszczędzanie skrzyni DSG i jej małych sprzęgiełek.
4,0
Skrzynia biegów
Generalnie jestem bardzo zadowolony. Zastrzeżenia mam do opóźnienia przy ruszaniu (np. w BMW skrzynia ZF tego nie ma) i do niepotrzebnych redukcji by po krótkiej chwili wrzucić wyższy bieg.
5,0
Układ jezdny
Tu należy się najwyższa ocena! Po 5 latach jazdy Mondeo MK4 na ogumieniu 235/45/17 spodziewałem się, że w Passacie, na dodatek podwyższonym o blisko 3cm i na gumach 225/45/18 będę lekko zawiedzony ale nic z tego! Auto genialnie zachowuje się zarówno na prostej jak i w szybkich łukach. Na śniegu miodzio! XDS spisuje się znakomicie - jedziesz w łuku na granicy przyczepności, dodajesz gazu i auto zacieśnia skręt!
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie OK, choć środkowy tylny zagłówek mógłby schodzić nieco niżej.
4,0
Ergonomia
Byłoby doskonale gdyby nie nieprzemyślana obsługa aktywnego tempomatu. Deaktywacja (chwilowe wyłączenie) tempomatu bez jego całkowitego wyłączenia graniczy z cudem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie/wentylacja wnętrza bez jakichkolwiek zastrzeżeń... natomiast wentylacja foteli zasługuje na najwyższą notę! Nareszcie nie mam problemu ze spoconymi plecami po dłuższej przejażdżce w lecie. Kto ma podobny problem niech koniecznie dołoży do aktywnie wentylowanych foteli, niestety wiąże się to z koniecznością wyboru tapicerki skórzanej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez uwag, sporo miejsca jak na samochód tych gabarytów, tylko nieco mniej niż w Mondziaku.
4,0
Wyciszenie
Do 100km/h jest super. Silnik jest dosyć dobrze wyciszony, zwłaszcza przy korzystaniu z trybu \'D\' przekładni DSG (utrzymuje bardzo niskie obrotu). Kręcąc go wyżej (tryb \'S\'port) potrafi być głośny ale nie natarczywy). Gorzej robi się przy wyższych prędkościach - 140, 160 i wyżej... szum powietrza opływającego jest donośny. Mondziak IMHO jest tu zauważalnie cichszy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie z 10kkm to 10,9l/100km ale mam naprawdę ciężką nogę... to około 1-1.5l więcej niż Mondziak 2.0 140KM ale tu jest 4Motion i DSG więc ma prawo być więcej. Są jednak oszczędniejsze jednostki - pojeździłem BMW xDrive X3 automat (8 biegów) 2.0 184KM i średnie spalanie było o ok. 1l mniejsze przy identycznym stylu jazdy. BMW jest zdecydowanie wyższe i ma gumy 245 przód/275 tył. Z tej perspektywy VW nie wygląda rewelacyjnie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Tanio nie było... cena bez upustu z dwójką z przodu... ale z drugiej strony auto ma dodatki za 40% jego wartości, których nie powstydziłby się samochód klasy wyższej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektryczna tylna klapa nie domykała się przy ujemnych temperaturach. Trzeba było próbować kilka razy. ASO pogmerało przy zamku i jest niby trochę lepiej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak usterek
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM 125kW
[l/100km]